جاباما
۹۸۵۵۳۹
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

واکنش پمپئو به پرتاب ماهواره نظامی ایران

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی «نور» به فضا توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدعی شد که این اقدام مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه خبری فاکس‌نیوز، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری که موضوع اصلی آن اقدامات وزارت خارجه آمریکا برای مقابله با گسترش ویروس کرونا بود، به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی ایران واکنش نشان داد و ایران را به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا که پیش از این نیز بارها اتهامات بی‌اساسی را علیه ایران مطرح کرده است، بار دیگر با متهم کردن ایران به انجام اقدامات بی‌ثبات کننده در منطقه و نقض تعهدات بین‌المللی خود، مدعی شد: «امروز سپاه پاسداران که یک موشک [ماهواره‌بر قاصد] را پرتاب کرده است. من اظهارنظر درباره جزئیات آن را به وزارت دفاع واگذار می‌کنم؛ اما وقتی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل حرف می‌زنیم، من فکر می‌کنم هر کشوری وظیفه دارد که به سازمان ملل مراجعه کند و ببیند که آیا پرتاب این موشک با قطعنامه‌های شورای امنیت سازگاری دارد یا خیر.»

وی افزود: «من بعید می‌دانم که چنین باشد و فکر می‌کنم که ایران باید در قبال کاری که انجام داده است پاسخگو باشد. یک سازمان نظامی که آمریکا آن را جزو سازمان‌های تروریستی طبقه‌بندی کرده، اقدام به پرتاب ماهواره کرده است.»

وی مدعی شد: نمی‌توانیم خطراتی را که ایران متوجه آمریکا می‌کند، تحمل کنیم. اظهارات رئیس جمهور (ترامپ) روشن کرد که ما نمی‌توانیم تحمل کنیم که موقعیت سربازان، خلبانان و نیروی دریایی‌مان به خطر افتد، بلکه در مقابل خطرات از خودمان دفاع می‌کنیم. رئیس جمهور (ترامپ) همیشه تاکید دارد که ما هر کاری که نیاز باشد برای تأمین امنیت نیروهایمان انجام می‌دهیم و توانایی انجام این کار داریم.

صبح امروز چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ ماهواره نظامی ایران با نام «نور» توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به‌وسیله ماهواره‌بر سه‌مرحله‌ای «قاصد» در مدار ۴۲۵کیلومتری زمین قرار گرفت.

این پرتاب از پایگاه پرتاب فضایی سپاه در منطقه شاهرود و در کویر مرکزی ایران به انجام رسید، پایگاهی که سالها پیش آماده شده بود تا پرتابگرهای فضایی سنگین سپاه از جمله ماهواره‌بر قائم از آن به فضا پرتاب شود.

ماهواره‌بر قاصد اولین پرتابگر سه‌مرحله‌ای آزمایش‌شده در کشور است. هنوز جزئیاتی از ابعاد و تناژ و قابلیت‌های فنی آن اعلام نشده اما همین تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که سپاه مسیر توسعه پرتابگرهای فضایی خود را با تنوع مورد نیاز پیگیری کرده است.

مقامات آمریکایی این موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تهدید بزرگی برای خود تلقی می‌کنند، چرا که برخورداری ایران از یک ماهواره نظامی در فضا نه‌تنها اشراف اطلاعاتی ایران بر منطقه را به‌شدت تقویت می‌کند، بلکه برای مقاصد غیرنظامی نیز کمک بزرگی برای برخی نهادهای غیرنظامی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پمپ اب پماد بمال

    • بهنام

      شماهاهرچی خواستین انجام بدین هرکاری بکنین چیزی نیست اما ایران انجام بدع مثل زن گریه دادبیداد میکنید چون ایرانی جماعت نوکرشمانیست که هرغلطی بخوایین بکنین یه مشت وطن فروش طرف شما هستن اینوبدونین ایران ایرانی جلوی کسی سرخم نمیکنه

    • متخصصرازی

      پمپ بنزین

    • محمد علی

      درود بر دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدا حفظتون کنه ممنون بابت پیشرفت ها نظامی

    • حسن

      اول ان آمریکا غلطی بر کی کرده که سپاه پاسداران غیور ایران را توریستی کرده آمریکا کدام خری است دوم ارتش آمریکا هم بزرگترین توریستی جهان است اگر آن جور نیست چه غلطی در سوریه خلیج فارس عراق افغانستان وغیره چه غلطی میکند
      سوم گاو هلندی پنگوئن شما که دم از سازمان بین الملی میزنید خودتان چرا عمل نمیکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج