adexo3
۹۸۷۰۷۱
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

ابتکار شهرداری قم در روز‌های کرونا

شیوه ویروس منحوس کرونا آنقدر شرایط زندگی این روزهای مردم را سخت کرده که با رفع پلکانی محدودیت ها کوچکترین تغییرات هم در شهر خودنمایی می کند، سوژه این روزها هم المان هایی است که گوشه و کنار شهر سبز شده اند و نظر شهروندان را به خود جلب کرده است.

خبرگزاری ایسنا: شیوع کرونا کافی بود تا بتواند شهری، کشوری و در کوتاه ترین زمان جهانی را در خمودگی و افسردگی فرو ببرد. قرنطینه طولانی مدت، بیکاری، تعطیلی های مکرر همه و همه بهانه ای بود تا مردم شهر به شهر و کشور به کشور به یک درد مبتلا شوند قبل از اینکه حتی ویروس منحوس کرونا بتواند سلامتشان را بگیرد.

در این میان همه تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان بنا را گذاشتند بر فراهم سازی شرایط بهبود حال روحی و روانی شهروندان. در کلانشهر قم نیز که به عنوان نخستین استان در کشور از شیوع کرونا مطلع شد این موضوع به شکل مضاعفی مورد تاکید مسئولان قرار گرفت. تعطیلی از یک سو قم هراسی و از دیگر سو فشارهای روحی و روانی ناشی از شیوع کرونا.

ابتکار شهرداری قم در روز‌های کرونا

بطوری که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که خود در ابتدای شیوع ویروس به کرونا مبتلا شد، همواره به لزوم آگاهی های مردم به سبک زندگی پساکرونایی تاکید دارد و معتقد است، مردم باید به این شیوه زندگی عادت کنند. چون تا مادامی که کرونا وجود دارد باید همه پروتکل های بهداشتی با قوت اجرا شود.

در کنار همه این هشدارها و انذارها اما مدیریت شهری باید در مسیری حرکت کند که هم فعالیت های روزمره شهر انجام شود و هم پروتکل های بهداشتی. به گفته سید امیرسامع، شهرداری پیش از سال نو با وجود روزهای سخت و طاقت فرسای شیوع کرونا شهر را به گونه ای اداره کرد که آرامش شهر حفظ و نشاط شهروندی با اقدامات فرهنگی، زیباسازی و.... حفظ شود تا فضای حاکم بر شهر و کشور روحیه مردم را تضعیف نکند.

در همین راستا هم برخی سازمانهای شهرداری مثل سازمان زیباسازی یا پارکها و فضای سبز تلاش کردند امید و نشاط را به شهر تزریق کنند. آنگونه که مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم می گوید: از آنجا که هویت فرهنگی، معنوی و مذهبی شهر اولویت است از همین تلاش شده که طراحی المان های شهری با این رویکرد صورت گیرد.

به گفته سیدمحمد موسوی منش، المان‌ها و طرح‌های اکران شده در شهر نقش بسزایی در نمایش هویت و فرهنگ یک شهر دارند، از همین رو است که تلاش شده المان ها و نقاشی های دیواری با این حفظ این اولویت ها به گونه ای باشد که مفاهیم به مخاطب القا شود.

وی رویکرد توجه ویژه به نشاط اجتماعی شهر و شهروندان را مورد توجه قرار می دهد و می گوید: اجرای المان‌ها و طرح‌های مناسبتی در شهر با توجه به وضعیت و شرایط اجتماعی با محوریت تقویت روحیه نشاط و شادابی همواره در دستور کار بوده است؛ نمود و جلوه خاص و ویژه این اقدام، اکران اخیر المان‌های شکرستان با محوریت شعارهای بهداشتی بوده که مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم معتقد است، ایجاد حال و هوای مناسبت‌های مختلف با اکران المان‌ها به خوبی محقق می‌شود و از این فرصت همواره سازمان استفاده کرده است.

شیوه ویروس منحوس کرونا آنقدر شرایط زندگی این روزهای مردم را سخت کرده که با رفع پلکانی محدودیت ها، کوچکترین تغییرات هم در شهر خودنمایی می کند، سوژه این روزها هم المان هایی است که گوشه و کنار شهر سبز شده اند و نظر شهروندان را به خود جلب کرده، روزهای زیبای بهاری در کنار زندگی سخت توام با کرونا حداقل تغییرها هم برای مردم دلخوشی می آورد، به ویژه در شهر قم که همیشه زندگی به معنای واقعی زنده گی جریان داشته و حالا دیگر خبری از آن روزهای پر هیاهو نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • salami.13

      ۱۵ اردیبهشت تهرا قم فاجعه .والا من ضد انقلاب و امام نیستم اتفاقا پیرو خط امام هستم

    • بدون نام

      حال هیچکس خوب نیس
      خدایا مرحمی . . .

    • بدون نام

      خخخخخ
      قم که حتی شهربازی نداره
      من ۶ماهه قم هستم جای صفا نداره

      پاسخ ها

      • یک قمی

        خخخخخخخ حواست پرته حتما جای دیگه ای رفتی چشماتو باز کن

    • یعقوب

      مردمو با چند تا المان دارید گول میزنید واقعا براتون متاسفم

    • یعقوب

      مردمو با چند تا المان دارید گول میزنید واقعا براتون متاسفم

      پاسخ ها

      • حسن

        دوبار دوبار نظر بده تا نکنه مردم گول بخورن
        اگر هم قراره گول بخورن، حداقل گول یه شبه موجهی مثل بی بی سی یا اینترنشنال سعودی را بخورن

      • بدون نام

        حسن جان دو بار نظر نداده بعضی وقتا نظر دوبار خودبخود ارسال میشه ساعتشو ببینی متوجه میشی

    • بدون نام

      ویروس منحوس نداریم و اشتباهه، ویروس عبرت آموز داریم،تقلید ممنوع

    • يوسف

      تادستت مى رسدكارى بكن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج