۹۸۷۰۷۷
۲۸ نظر
۵۰۱۵
۲۸ نظر
۵۰۱۵
پ

آماده‌سازی ۵میلیون بسته معیشتی برای نیازمندان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آماده سازی ۵ میلیون بسته معیشتی ۳۵۰ هزارتومانی برای نیازمندان خبر داد.

ایسنا: محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران و کارکنان آموزش فنی و حرفه ای استانها با بیان اینکه ملت ایران در مقابل تهدیدها مقاومت بالایی دارد و می تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند، اظهار کرد: در جریان شیوع کرونا ۱۳۸۰ مرکز با همکاری ۸۹۴۰ نفر از همکاران در حال تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم هستند که تا به حال ۱۲ میلیون و ۸۵۵ هزار عدد ماسک توسط سازمان فنی و حرفه ای تولید شده است. همچنین ۳۳۳ هزار و ۱۸۷ تولیدکننده موفق به تولید ۳۲۶ هزار و ۶۹۳ عدد سایر اقلام بهداشتی و بیمارستانی شده اند.

شریعتمداری همچنین با اشاره به پیش بینی ها مبنی بر رشد اقتصادی منفی ۱۰ درصدی در منطقه گفت: در سایر مناطق جهان نیز رشد اقتصادی منفی خواهد شد که طبیعی است ایران هم از این شرایط متاثر باشد بر این اساس لازم است تمام تلاش خود را برای حفظ و بهبود شرایط اقتصادی و تولید به کار بگیریم.

مقابله با کرونا ممکن است به سبک زندگی تبدیل شود

وزیر کار و رفاه اجتماعی در ادامه با توصیه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دقت شخصی برای در امان ماندن از ابتلا به ویروس کرونا، بر ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه با همکاری صداوسیما تاکید کرد و افزود: توصیه های فرهنگی برای مواجهه با شرایطی که حتی ممکن است به یک سبک زندگی جدید تبدیل شود ضرورت اساسی است.

شریعتمداری با اشاره به ظرفیت فضای مجازی در حوزه های آموزشی گفت: با استفاده از ابزارهای گوناگون سازمان فنی و حرفه ای باید به سمتی رفت که هیچ ساعت خالی در برنامه های این سازمان وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اقشاری که در حداقل شرایط نیازمندی ها قرار دارند، ادامه داد: این افراد غیر از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که از طریق پایگاه اطلاعات اقتصادی ایرانیان و پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان انتخاب شدند و ماهیانه بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان دریافت می کنند که این مبلغ مجموعا ماهیانه در حدود ۳۵۰ میلیارد خواهد بود که در ماه مبارک رمضان دو برابر هم خواهد شد.

۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای بیمه بیکاری

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای حفظ اشتغال موجود یک وام ۱۲ درصدی در نظر گرفته شده ادامه داد: این وام جمعا مبلغی در حدود ۵۰ هزار تومان خواهد بود که به شرط حفظ اشتغال موجود تا پایان سال جاری در اختیار بنگاه هایی قرار خواهد گرفت که نیازمند به منابع هستند. از طرف دیگر حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای کمک به صندوق بیمه بیکاری در نظر گرفته شده که با تایید هیئت های تشخیص در سطوح استانی از طریق سازمان تامین اجتماعی این پرداخت ها صورت خواهد گرفت.

شریعتمداری همچنین ادامه داد: با کمک نهادهای انقلابی نزدیک به ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آستان قدس رضوی و هلال احمر در طول ماه مبارک رمضان در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت که در کنار اینها امیدواریم بتوانیم یک سبد معیشتی را هم در اختیار مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دهیم.

آماده‌سازی ۵میلیون بسته معیشتی برای نیازمندان

آماده سازی پنج میلیون بسته معیشتی ۳۵۰ هزارتومانی برای نیازمندان

وزیر کار و رفاه اجتماعی همچنین در حاشیه این مراسم با اشاره به استفاده از امکانات سازمان فنی و حرفه ای در سراسر کشور برای تولید اقلام بهداشتی اظهار کرد: تعاونی ها و شرکت های تابع سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری نیز با تغییر خطوط تولید خود اقدامات خوبی را در جهت تامین اقلام بهداشتی و حتی دارویی انجام داده اند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر مهارت افزایی ادامه داد: برخی از این مشکلات در همین جلسه و با ایجاد تمرکز در سیاستگذاری آموزش های سازمان فنی و حرفه ای در سطح وزارتخانه حل و فصل شد. از سوی دیگر قرار شد تا با تشکیل زودهنگام شورای عالی مهارت های فنی و حرفه ای این جلسات در سال جدید به صورت هفتگی برگزار شود.

شریعتمداری با اشاره به تشکیل شورای همکاری نهادهای انقلابی ، حمایتی و تصمیمات اخذ شده در این جلسه اظهار کرد: قرار شد تا همه از یک بانک اطلاعاتی واحد استفاده کنند به نحوی که اگر قرار است کمکی به افراد نیازمند تقدیم شود این کمک ها به همه آنها ارائه شود و کسانی جا نمانند. در مجموع بیش از پنج میلیون بسته معیشتی توسط این نهادها و با کمک خیرین و مردم در حال آماده سازی است. این بسته ها بیشتر شامل مواد غذایی و کالا به ارزش هر بسته ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان خواهد بود.

پرداخت وام یک میلیون تومانی به جاماندگان تا پایان هفته

وی با اشاره به کمک های دولتی در شرایط کرونایی در قالب تسهیلات قرض الحسنه بیان کرد: این تسهیلات به میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان در قالب وام های یک میلیون تومانی به ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر پرداخت شده است. همچنین تلاش می شود تا پایان این هفته به ۵ میلیون و ۱۸۳ هزار خانوار باقی مانده که پیامک های آنها دریافت شده است نیز این تسهیلات ارائه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: علاوه بر اینها ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، یک میلیون بسته غذایی، آستان قدس رضوی، ۴۴۵ هزار بسته حمایتی_معیشتی، هلال احمر ۲۵۰ هزار بسته و بنیاد مستضعفان ۵۰۰ هزار بسته را تا نیمه اول ماه مبارک رمضان به دست نیازمندان خواهند رساند.

براساس گزارش مرکز روابط عمومی اطلاع رسانی وزارت کار و رفاه اجتماعی، شریعتمداری در پایان با اشاره به ایجاد سامانه های مختلف برای دریافت کمک های خیرین اظهار کرد: کسانی که در قضیه کرونا خدمات قابل قبولی را ارائه کنند بر اساس قانون می تواند به عنوان هزینه های مالیاتی در نظر گرفته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ح

      اینا فقط پنج میلیون وله رسمیت میشناسند۷۵میلیون باید بمیرند

    • بدون نام

      شرمنده مردم بیشتر از این نکنید....
      دولت مردان خودشون رو ثابت کردن..!

    • جواد الله علیزاده

      با تشکر مردم را ماهی خوردن آموزش ندهید

    • بدون نام

      بابا شمارا بخدا به فکر کارگران فلک زده ساختمانی هم باشید این قشر از همه دست خالیتره

    • بدون نام

      بابا شمارا بخدا به فکر کارگران فلک زده ساختمانی هم باشید این قشر از همه دست خالیتره

    • بدون نام

      از پول کی بذل و بخشش می کنی !!!!

      پاسخ ها

      • محمد آرش

        فکر کنم از اموال مرحوم پدرش

    • رضا

      وقتی قراره یه چیزی به بخش کوچکی ازجامعه ازنظر آماری مثلا به زیر ده میلیون نفر داده بشه
      همه میدانیم دروغی بیش نیست
      وای به روزی که برای 5 میلیون نفرباشه
      چون برای فهمیدن راست و دروغ این کمکها برو بگرد پیدا کن پرتغال فروش را

    • salami.13

      ماکارونی جهان ۲ بسته برنج طرح گلستان محسن هندی ۵کیلو .مسعولان ممنون

    • امیرخان

      ما که تابحال از این بسته ندیدیم،و نمی دونیم این ها کجا و چگونه توضیح میشن؟؟؟؟؟!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظامیا میدن عزیزم شک نکن

    • بدون نام

      بسته کمک معیشتی خانوادگی 445 تومان یااعزای هر نفر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط به بنیادشهیدمیدن.

    • بدون نام

      حتما درجه میزان مقاومت مردم هم بیانات شماست!!!!!

    • بدون نام

      از دید شما مستمندو ندار کیه

    • بدون نام

      سلام اقای وزیر عبادات قبول ی فکری هم به مستعمری بگیران تامین اجتمای کنید باتشکر

    • بدون نام

      پس وام یک ملیونی ارتش چی شدچرابرای خانوادهای ارتشی واریزنکردین

    • بدون نام

      اقا بازنشتگان لشکری اوناها از همه واجب ترن واقعا من یه بازنشته هستم پنج نفریم سه تا بیکار

    • بدون نام

      اقای وزیر کمی هم بفکر مسمتر بگیران باش از اقای نوبخت یاد بگیر چه زود تفاوت بازنشسه. گشوری را پرداخت کر ماهم توی این ملک زندگی مکنیم چه فرق دارد. ما هم حقوق می گیریم ازهمین دولت

    • بدون نام

      چراپیام منونمیذاری وام یک ملیونی چراواسه ارتشی هانریختین

    • م س

      سلام یه نگاهی هم به مستمری بگیران تامین اجتماعی کنید

    • علی نظری

      الان بالای هفتاد درصد مردم نیاز به کمک دارن

    • بدون نام

      به باز نشسته های تامین اجتماعی هم بدهید

    • بدون نام

      یعنی همه کمکها به مدد کارای کمیته امام پس من کارگر فصلی و یارانه بگیر سماع میک بزنیم آنهایی که یارانه میگیرن که می‌شناسید چف در بدبختی شما به ی عده مخصوص کمیته امام مددکاران همش کمک میکنید باقی مردم یارانه بگیر فقیر بمیرن

    • بدون نام

      ما که نیازمند هستیم.رفتم اسم بنویسم گفتند طرح تموم شده.چرا پس برای کی هستن.

    • بدون نام

      تو فکر می کنی نیازمند فقط کمیته امداد یا بهزیستی است نه باز نشسته های تامین اجتماعی همان خوشه یک هم نیاز مند است رسیدگی کنید

    • بدون نام

      مگر فقط پنج میلیون نیازمند است مردم عادی هم نیازمند است

    • ابابیل

      بازنشسته ها خودشون بدبخت بیچاره هستن اونوقت توداری از شرکتهاشون تلکه میکنی ,اگر دارن چرا حداقل حقوق بازنشسته هارا بالا نمیبرین بعد بگین یه روزاونو اهدا کنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج