۹۸۷۶۲۳
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

مهران احمدی و تناقضات این روزهای ما

آقای مهران احمدی، بازیگر، در برنامه دورهمی مهران مدیری طی سخنانی در دفاع از صنف خود از مقایسه هنرمندان و بقیه مردم در بحث مالیات گلایه کرد و مدعی شد هنرمندان برای سه نسل خاطره‌سازی می‌کنند!

الف: آقای مهران احمدی، بازیگر، در برنامه دورهمی مهران مدیری طی سخنانی در دفاع از صنف خود از مقایسه هنرمندان و بقیه مردم در بحث مالیات گلایه کرد و مدعی شد هنرمندان برای سه نسل خاطره‌سازی می‌کنند!

شنیدن این سخنان در صدا و سیما بیانگر تناقضی جدی در رفتار این رسانه است. همه ما عادت کرده‌ایم در گزارش‌هایی که درباره وقایع سیاسی از خبر صدا و سیما پخش می‌شود همیشه سلبریتی‌ها محکوم شوند اما در یک برنامه دیگر، به یک سلبریتی تریبون داده شود تا از خود دفاع کنند و افراد را محکوم کند که چرا از سلبریتی‌ها طلب مالیات می‌کنند.

مهران احمدی و تناقضات این روزهای ما

این تناقض در رفتار رسانه‌ای صدا و سیما عجیب و آزاردهنده است. از یک‌طرف از سلبریتی‌ها انتقاد می‌کند اما از طرف دیگر یک سلبریتی در شبکه‌ای دیگر رانندگان تاکسی را تحقیر می‌کند و از ندادن مالیات دفاع می‌کند و بعد هم به اشتباه ادعا می‌کند مالیات می‌دهند.

اما چرا چنین تناقضی در رفتار رسانه‌ای صدا و سیما مشاهده می‌شود. اخیرا رئیس دانشگاه صدا و سیما که از جوانان انقلابی است در دفاع از صدا و سیما یادداشتی در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر کرده است. مراجعه به این یادداشت برای درک عملکرد صدا و سیما جالب است.

سخن اسفندیاری در دفاع از حضور سلبریتی‌ها در صدا و سیما را می‌توان در چند جمله خلاصه کرد: بودجه صدا و سیما کفاف حقوق کارمندان را نمی‌دهد چه برسد به هزینه تولید برنامه‌ها و سریال‌ها. برای تامین بودجه مجبوریم با کمک اسپانسرها برنامه بسازیم. اسپانسرها هم نیاز به دیده‌شدن دارند و برای دیده‌شدن از سلبریتی‌ها دعوت می‌کنند.

مسئولان صدا و سیما در سال‌های اخیر مدام از کمبود بودجه گلایه کرده‌اند و همه مشکلات سازمان را به کمبود بودجه حواله داده‌اند. اما تاکنون هیچ یک از ایشان به درستی پاسخ نداده‌اند که این‌همه هزینه در صدا و سیما برای پرداخت حقوق ۳۷هزار کارمند و ۱۴هزار بازنشسته صورت می‌گیرد با خروجی سازمان متناسب است یا نه.

و بد نیست رئیس دانشگاه صدا و سیما به این سوال پاسخ دهند که اگر سازمان با ازدیاد نیرو مواجه است چرا فارغ‌التحصیلان دانشگاه صدا و سیما الزاما موظف به استخدام در سازمان می‌شوند؟

به صحبت‌های مهران احمدی بازگردیم. سخنان احمدی یک تناقض دیگر را هم نشان می‌دهد: تناقض در رفتار جمعی ایرانیان. چند روز پیش سحر قریشی جمله‌ای تحقیرآمیز درباره یک پاکبان محترم به کار برد که با واکنش عمومی مردم و مسئولین روبه‌رو شد. سخنان مهران احمدی در تحقیر رانندگان تاکسی دست کمی از رفتار سحر قریشی ندارد؛ هرچند تلاش می‌کند با جملات بعدیش زهرش را بگیرد.

اما این سخنان و بعد از آن دفاعی که با تبختر از صنف خود می‌کند نه‌تنها با واکنش منفی مواجه نمی‌شود بلکه حاضران در استودیو وی را تشویق می‌کنند و برایش کف می‌زنند. به‌راستی بر سر ما چه آمده است که به‌جای انتقاد از خودمداری و خودبرتر بینی آن را تشویق می‌کنیم و بدتر از آن چنین اتفاقی بر صفحه تلویزیون شاهدیم؟ چرا صدا و سیما بایداین روحیه را ترویج کند؟

به نظر می‌رسد باید در برابر این ۷۰ نفر سلبریتی عکس‌العمل دیگری نشان داد. نخستین گام باید از سوی حاکمیت برداشته شود و از ایشان مالیات گرفته شود. هرکدام از اینها باید بداند با همه مردم برابر است و باید مالیاتش را به‌عنوان نخستین وظیفه شهروندی بپردازد. در گام دوم صدا و سیما باید از بزرگ‌کردن این افراد خودداری کند؛ افرادی که به اعتراف احمدی در جمع‌وجور کردن زندگی خانوادگی خود هم درمانده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مهران احمدی اصلا بازیگر نیست تا اینکه بخواهد سلبریتی باشد.

    • طلا

      وقتی اینا رو می خونم و بی عدالتی و نابرابری ها رو میبینم خصوصاً توی خیابون، مترو و... اطرافم دلم میگیره، اون زیبایی بچگی و آدم‌های پاکی که در اطرافم بودن چه بازیگرها و مجری‌های تلویزیون، حداقل تا اونجایی که ما می‌دیدیم مسئولین درست عمل میکردن، همه یکی بودن زیاد بالا و پایین نبود با وجود گذشت دو دهه همه چیز عوض شده، دیگه حتی دلم نمیخواد سینما برم یا بعضی از سریال‌ها رو ببینم، فقط پناه به خداوند میبرم و میدونم و امید دارم هنوز اطرافم آدمهای خوب و پاک و مؤمن واقعی هستش خیلی هستش ، فقط مشکلات چشمامو تار کرده و دیدم رو کم

    • بدون نام

      اصلا رانندگان تاکسی رو تحقیر نکرد و مورد توهین قرار نداد.
      اصلا شغل رانندگی چرا باید تحقیر بشه؟
      جو سازی نکنید لطفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینروزها که همه شدن معلم اخلاق منتظرن بدیگران گیربدن.و فکر میکنن خودشان ازهرحیث بدون عیب وایرادن

    • بدون نام

      کجا راننده هارو تحقیر کرد؟ اون بیچاره که گفت فقط منظورش اینه که تاکسی و رانندگی ربطی به هم ندارن، ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج