۹۹۰۲۹۵
۲۳ نظر
۵۰۱۰
۲۳ نظر
۵۰۱۰
پ

صاحبخانه‌ها حق بیرون کردن مستاجران را ندارند

رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری گفت: صاحبخانه‌ها در طی ۲ ماه آینده حق بیرون کردن مستاجران و یا افزایش قیمت اجاره را ندارند.

باشگاه خبرنگاران: رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری گفت: صاحبخانه‌‌ها در طی ۲ ماه آینده حق بیرون کردن مستاجران و یا افزایش قیمت اجاره را ندارند.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از امروز طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تمدید قرارداد اجاره مستاجران برای مالکان الزامی شد، گفت: تمامی مالکان در صورت درخواست مستاجر باید قرارداد اجاره خود را تا دو ماه با همان شرایط قبلی تمدید کنند و البته اجازه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در این دو ماه برای مالکان وجود ندارد.

او اظهار کرد: طبق این مصوبه هیچ دادگاهی در این ایام برای تخلیه واحدهای مسکونی حکمی را صادر نمی‌کند و این بدان معناست که در طول این دو ماه دادگاه‌ها برای رسیدگی به تخلیه واحد‌های مسکونی مستاجران حکمی را صادر نمی‌کنند و در نتیجه مستاجران در این ایام نباید نگران تخلیه واحد مسکونی خود باشند.

خسروی با اشاره به اینکه در ایام کرونا‌یی، شرایط کشور تغییر کرده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی با استفاده از ابزار اجرایی که دارد، می‌تواند مالکان را برای تمدید قرارداد‌های اجاره مستاجران مجبور کند در حالی که پیش از این دوران، هیچ گونه ابزار اجرایی برای بازار اجاره وجود نداشت و مالکان خود می‌توانستند مستاجرها را مجبور به تخلیه واحد مسکونی خود کند.

رئیس اتحادیه املاک کشوری توضیح داد: در این ایام به هیچ عنوان قیمت واحد‌های اجاره‌ای تغییری نخواهد کرد، اما بعد از دو ماه مالکان خود می‌توانند قیمت‌های اجاره را تغییر دهند و یا مجدد قرارداد‌های اجاره خود را تمدید کنند چرا که مالکیت در قانون محترم است و مالکان خود برای اجاره واحد‌های مسکونی خود تصمیم می‌گیرند.

قیمت‌های اجاره و خرید ملک کاهش می‌یابد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری بیان کرد: قیمت اجاره، خرید و فروش مسکن از ۴ مؤلفه تاثیر می‌گیرد که عبارت است از بورس، ارز، حامل‌های انرژی و طلا که با توجه به نوسانات و کاهش قیمت در بازار جهانی ممکن است در آینده نه تنها قیمت‌های اجاره و یا خرید ملک افزایش نیابد بلکه ما امیدواریم شاهد کاهش قیمت مسکن هم باشیم.

خسروی تصریح کرد: برخی از کارشناسان اعلام کردند که قیمت اجاره و قیمت خرید و فروش مسکن با رشد ۳۸ درصدی در آینده نزدیک روبه‌رو می‌شود که من تمامی این رشد قیمتی را تکذیب می‌کنم، چرا که کشور چین اعلام کرده است که از دلار برای معاملات خود استفاده نخواهد کرد و ممکن است این موضوع بر تمامی بازار‌های اقتصادی کشور از جمله بازار مسکن، ساخت و سازها تاثیر بگذارد و ما شاهد تثبیت قیمت مسکن و کاهش آن در آینده نزدیک باشیم.

رئیس اتحادیه املاک کشور با اشاره به اینکه مستاجرانی که خود تمایل به تخلیه واحد مسکونی را دارند هیچ نگرانی بابت مشکلات کرونا نداشته باشند، افزود: هم اکنون شرایط به حالت عادی بازگشته است و مالکان اجازه بازدید از واحد مسکونی را می‌دهند و مشاوران املاک هم همانند ماه‌های گذشته اقدام به انجام معاملات خود در حوزه خرید، فروش و اجاره می‌کنند.

او توضیح داد: در طول یکی دو ماه گذشته به علت شیوع ویروس کرونا برخی از مالکان اجازه بازدید از ملک را به متقاضیان می‌دادند که این خود موجب ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای مستاجران شده بود که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و همچنین مصوبه جدید هیئت دولت برخی از این مشکلات در حوزه اجاره مسکن برطرف شده است.

خسروی تاکید کرد: مالکان نباید به هیچ عنوان در طول دو ماه آینده مستاجران خود را مجبور به تخلیه واحد مسکونی کنند چرا که دولت با استفاده از این ابزار اجرایی که به دست آورده با مالکان برخورد خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مشایخی

      زمین قبلا از آمریکا با دلار وارد میشد وحالا ازچین با ریال وارد میشود ملک ارزان میشود

    • بدون نام

      بعد دو ماه چی!!!!!اون موقع هم اینجوری دستور میدین؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • محمد معرفی

        بعد از دو ماه ؟؟؟؟؟

    • ن ر

      رئیس‌ اتحادیه در حد قانون گذاری نیست.

    • ابی

      کی به حرف شما اهمیت میده

    • saftarmodarsi5372@ gmail.com

      خودتون زمبنه همه چیز فراهم میکنید تا وسایل گران بشه .فقیر فقیر تر پول دار پول دارتر

    • بدون نام

      وای خدا چقدر رهن خونه..اجاره ها بالاست...نمی‌دونیم با این وضعیت چیکارکنیم....

    • بدون نام

      چراندارد خونشه دلش نمیخات دیگه این مستعجر توخونش بمونه مگه زوره

    • بدون نام

      من ازمستعجرم خوشم نمیات باید چیکارکنم

      پاسخ ها

      • مهراب

        تو اول نوشتن مستاجر و یاد بگیر بعدش بنویس از کی خوشت میاد از کی بدت

    • بدون نام

      اونوقت ماشینو هودتون گرونش کنید

    • بدون نام

      کاش میگفتن هیچ جنسی اجازه افزایش قیمت نداره
      خصوصا خودروسازان نالایق

    • بدون نام

      چرا زور میگید؟ صاحبخونه ممکنه هزار دلیل بعد از قرار داد خودش داشته باشه. اصلا چرا بنگاه می روند و کمیسیون می دهند برای اینکه مسدودشدن کنه؟ باید تصحیح بشه،هر مالک و مستاجر در صورت توافق می تونند دو ماه خودبخود به سال اجاره اضافه بشه.خوب،اگر مستاجر بخواد سرموقع بلند شه و کار داشته باشه،صاحبخونه همانطور که نمی تونه مانع بشه، صاحبخونه هم مس تونه دلایل خودش را داشته باشه.شاید پسرش، برادرش و... را بخواد بیاره یا هر دلیل شخصی دیگه ‌اصلا اتحادیه املاک در حدی نیست که بخواد محدودیت برای مردم درست کنه.

    • شهروند ساده

      من الان از بنگاه معاملاتی مسکن میام ، الان قرار داد نوشتم و همین امروز رهن خونه من دو برابرشد اجاره هم چون رهن زیاد داده بودم پارسال کم بود ولی امسال ۵۰۰ هم اجاره میدم . خانه از پای بست ویران است.... چرا برای دو ماه قدرت برخورد با صاحبخونه رو دارید ولی بعد از اون ، مالکیت محترمه و هر کسی هر قیمتی بخواد روی خونش میزاره ؟؟؟؟ اوضاع افتضاحه.......

    • جعفر ۴۴

      چرا خودشون پول آب ، برق ، گاز ، تلفن ، عوارض ، جرایم ، اقساط وام ، حق بیمه و دهها مورد دیگه را سفت و سخت میگیرن ، ولی موجر اختیار خونه خودشو نداشته باشه ؟ از جیب دیگران حاتم بخشی میکنند ؟ تو بیا ۱۰ درصد جرایم رانندگی یا عوارض و ..... را ببخش ، بعد از مردم انتظار گذشت داشته باش ، هرچند عامه مردم خیلی شریفتر و باگذشت تر از دولتی ها هستند و به موقع کار لازم را میکنند ،

    • جعفر ۴۴

      چرا خودشون پول آب ، برق ، گاز ، تلفن ، عوارض ، جرایم ، اقساط وام ، حق بیمه و دهها مورد دیگه را سفت و سخت میگیرن ، ولی موجر اختیار خونه خودشو نداشته باشه ؟ از جیب دیگران حاتم بخشی میکنند ؟ تو بیا ۱۰ درصد جرایم رانندگی یا عوارض و ..... را ببخش ، بعد از مردم انتظار گذشت داشته باش ، هرچند عامه مردم خیلی شریفتر و باگذشت تر از دولتی ها هستند و به موقع کار لازم را میکنند ،

    • بینام

      بخدا اینقد اجاره خونه بالاست، قصد خودکشی داریم، گرونی فقط مال صاحبخونه نیست، واسه مستاجرها هم گرونی اومده، چرا رو بهای اجاره واسه خودتون جبران میکنید، بخدا ما هم انسانیم.....

    • بدون نام

      خداازتون نگذره همش میگیدکاهش می یابد.بعددوبارسربه فلک میکشه.

    • بدون نام

      تو فقط رئیس مشاوران املاک هستی نه صاحب خانه ها

    • لاکپشت سبز

      شما هر چی میخواهی بگو صاحبخونه ها کار خودشونو میکنن الهی بعضیها شون خیر نبینن اصلا انصاف ندارن

    • گودرزی

      لطفا از جیب خودتان خرج کنید و برای صاحب خانه ها نسخه نپیچید باعث وبانی مشکلات دولتی ها هستند و باید خودشان جبران کنند نه صاحب خانه ها

    • بدون نام

      چه غلطای زیادی

    • بدون نام

      دولت چه حقی دارد از مال مردم حاتم بخشی کند ؟؟؟ بنا به دلایلی خونه را اجاره داده.ام الان خودم میخواهم بعد از عمری از کرایه‌نشینی به منزل خودم نقل مکان کنم ، مگر مال برای صاحبش حرام است ؟؟؟

      ربیعی عرضه خودش رو در زمان وزارت تعاون و کشتی سانچی نشان داد .

      من از اینکه مستاجرم خانه‌ام را تصرف عدوانی نموده کاملا ناراضی هستم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج