adexo3
۹۹۱۱۰۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

مرعشی: کارگزاران خاتمی را بی‌جایگزین می‌داند

روزنامه «آرمان ملی» با مهندس سیدحسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و عضو شورای عالی سیاستگذاری جریان اصلاحات گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید.

روزنامه «آرمان ملی» با مهندس سیدحسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و عضو شورای عالی سیاستگذاری جریان اصلاحات گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید.

اين روزها مواضع اعضاي حزب کارگزاران سازندگي به خصوص دبيرکل اين حزب درباره رهبري جريان اصلاحات با حرف و حديث‌هاي زيادي در بين اصلاح‌طلبان همراه شده است. دليل انتقاد حزب کارگزاران از رهبري گذشته جريان اصلاحات چيست و اين حزب به‌دنبال چه سازوکاري در رهبري جريان اصلاحات است؟

متاسفانه برخي بدون تأمل کافي روي اين مواضع اظهار نظر مي‌کنند. آقاي کرباسچي انتقاداتي داشتند و اين انتقادات را مطرح کردند. هيچ‌گونه تعرضي نيز از سوي ايشان و حزب کارگزاران سازندگي متوجه رئيس دولت اصلاحات نيست. رئيس دولت اصلاحات يک شخصيت ملي، بين‌المللي و تاثيرگذار در مناسبات سياسي و اجتماعي است و افتخار جريان اصلاحات به شمار مي‌رود. بنده و آقاي کرباسچي نيز همين ديدگاه را نسبت به رئيس دولت اصلاحات داريم. اگر انتقادي صورت مي‌گيرد به‌دليل اين است که ما انتظار داريم رئيس دولت اصلاحات در تصميم‌گيري‌ها نقش پررنگ‌تري ايفا کنند. ما اميدواريم رئيس دولت اصلاحات اعمال مديريت بيشتري در مورد ضعف‌هاي جريان اصلاحات داشته باشند تا بتوانيم در آينده اين ضعف‌ها را پوشش بدهيم.

انتقاداتي که اعضاي کارگزاران نسبت به رهبري جريان اصلاحات مطرح مي‌کنند به‌دليل نقش پررنگ‌تر رئيس دولت اصلاحات در تصميم‌گيري‌هاست و يا حزب کارگزاران به‌دنبال رويکرد جديدي در رهبري جريان اصلاحات است؟

حزب کارگزاران جايگزيني براي رئيس دولت اصلاحات متصور نيست و کسي نمي‌تواند جاي ايشان را در رهبري جريان اصلاحات پُرکند. ما معتقديم رئيس دولت اصلاحات يک امکان فوق‌العاده براي جريان اصلاحات، جامعه و نظام جمهوري اسلامي است. در نتيجه دليلي وجود ندارد که کسي بخواهد چنين سرمايه مهمي را ناديده بگيرد. اين موضوع به هيچ‌عنوان در حزب کارگزاران سازندگي مطرح نيست. ما در گذشته درباره آيت‌ا... هاشمي نيز چنين مسائلي را مطرح کرديم. ما معتقد بوديم نبايد آقاي هاشمي را منحصر به حزب کارگزاران سازندگي کنيم و ايشان را در يک چارچوب محدود تعريف کنيم. در چنين شرايطي علاوه براينکه قدرت مانور آقاي هاشمي را کاهش مي‌داديم به همان نسبت قدرت مانور حزب کارگزاران نيز کاهش پيدا مي‌کرد.

در شرايط کنوني نيز براين باور هستيم که رئيس دولت اصلاحات به همه جريان اصلاحات تعلق دارند و کسي نمي‌تواند ايشان را در يک حزب و گروه محدود کنند. به‌نظر مي‌رسد برخي از دوستان علاقه دارند رئيس دولت اصلاحات را منحصر به خود کنند. اين نظر برخي از دوستان است که ما به‌نظر آنها احترام مي‌گذاريم اما اين ديدگاه را به حال جريان اصلاحات مفيد نمي‌دانيم. ما معتقد به ساختار جديد رهبري در جريان اصلاحات هستيم که در اين ساختار جديد نيز رئيس دولت اصلاحات نقش محوري دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تاریخ مصرف شما بخاطر افسادات تمام شده زور اضافی بدترش میکنه

    • بدون نام

      پیرمردها توان اصلاح ندارند. مدیریت مادام العمر!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج