۹۹۶۱۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

رشد ۵/۶ درصدی سفرهای نوروزی

وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵/۶ درصدی سفرهای نوروزی تاکنون در سطح کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: از شهرستان آمل، احمد عباس آخوندی بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر به مازندران و بازدید از پروژه‌های محور هراز در جمع خبرنگاران با اشاره به مسافرت‌های نوروزی تاکنون اظهار داشت: سفرهای نوروزی امسال با رشد حدود ۵/۶ درصدی روبرو بوده که نشان از ظرفیت مطلوب همه دستگاه‌ها نظیر پلیس، راهداری، سازمان امداد و نجات، بهداشت و درمان، هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه مردم باید در مورد فعالیت نوروزی مسئولان در جاده‌ها قضاوت کنند، ادامه داد: تاکنون حدود ۷۷ میلیون تردد را داشتیم که این عدد به معنای تعداد مسافر که حجم بالای تردد در جاده‌ها را نمایش می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سفرهای نوروزی امسال میزان تلفات و تصادفات کاهش یافته است، متذکر شد: در بخش هوایی ۱۵ هزار سفر، در بخش دریایی ۲ میلیون و در زمینه ریلی نیز یک میلیون مسافر داشتیم که آمار همه بخش‌ها گویای افزایش ظرفیت مسافران است.

احداث ۳۹ دستگاه تونل و پل در پروژه چهار خطه کردن هراز

آخوندی در مورد سفر به مازندران و بازدید از محور هراز به همراه معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: هراز یکی از محورهای تاریخی کشور است که در طی روزهای سال تردد زیادی را در خود جای می‌دهد و پروژه چهارخطه کردن آن ملی است.

وی با اعلام اینکه در مقاطع عادی روزانه ۲۰ هراز خودرو از این مسیر تردد دارند، ادامه داد: در زمان اوج تردد و پیک آن این میزان به ۴۵ هراز خودرو می‌رسد که رقم بسیار بلایی است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه به دنبال افزایش ظرفیت جاده هراز به عنوان یکی از جاده‌های تاریخی کشور هستیم، اذعان داشت: می‌خواهیم این ظرفیت را به دو برابر افزایش دهیم که در این رابطه باید ۱۹ دستگاه تونل در محور حفاری شود که حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ متر طول حفر بوده و حدود ۲۰ دستگاه پل نیز در دست اجرا است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی؛ دولت تدبیر و امید سرعت میانگین طراحی مسیر ۵۰ کیلومتر بوده که این میزان به ۸۰ کیلومتر افزایش می‌یابد و در ضمن شیب این محور از ۹ درصد به حداکثر ۶ درصد می‌رسد.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۳۹۴ با اتمام پروژه و رشد ۱۰۰ درصدی چهارخطه کردن هراز شاهد تردد ایمن و سالم در آن باشیم.

چهارخطه کردن هراز به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وزیر راه و شهرسازی، اعتبار مورد نیاز تکمیل چهارخطه کردن هراز را حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از امامزاده هاشم تا آمل عنوان کرد و بیان داشت: دو کمربندی برای رودهن و بومهن از جنوب و شمال را در دستور کار داریم.

آخوندی تصریح کرد: البته با احتساب این دو کمربندی می‌توانیم از بخش شمال آزاد راهی را از پردیس تا پلور داشته باشیم و در طرف جنوب نیز مسیر را از پردیس به جاده فیروزکوه ادامه دهیم که برای این امر هم حدود ۴۰۰ میلیارد تومان احتیاج داریم و سعی داریم آن را از اعتبارات دولتی و اوراق اقساط خزانه تامین کنیم.

وی در مورد محور فیروزکوه، خاطرنشان کرد: در این محور نیز افزایش ظرفیت را در آینده خواهیم داشت که زودتر از محور هراز شاهد بهره‌برداری آن در طول سال جاری خواهیم بود همچنین با اتمام این دو محور در مازندران ظرفیت دسترسی بسیار خوب، ایمن و سالمی را ایجاد می‌کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج