۱۵۳۱۰۲۷
۲۷۴۹
۲۷۴۹
پ

شاید سعید روستایی پشت دوچرخه پریناز را گرفته باشد

پریناز ایزدیار این روزها به دلیل اکران فیلم "زن و بچه" در کانون توجهات قرار گرفته است.

برترین‌ها: پریناز ایزدیار این روزها به دلیل اکران فیلم "زن و بچه" در کانون توجهات قرار گرفته. او پیش از این در فیلم "ملاقات خصوصی" به کارگردانی امید شمس بازی نسبتا خوبی را به نمایش گذاشته بود، فیلمی که تنها چند ماه پس از حوادث سال 1401 اکران شد، اما نتواست آنطور که باید توجه مخاطبان و منتقدان را جلب کند.

سایتتتت

این تجربه شاید می‌توانست نقطه‌ی عطفی در کارنامه‌ ایزدیار باشد، اما اکران آن در زمان حساسی قرار داشت و نتوانست فرصت‌های لازم برای دیده شدن را پیدا کند. بعد از آن، پریناز ایزدیار حضور پررنگی در سینما نداشت و به جز "صددام" فیلمی از او به گیشه نرسید. حالا و با اکران" زن و بچه"، به نظر می‌رسد که این بازیگر فرصتی دوباره برای درخشیدن یافته. یک فرصت طلایی برای پریناز تا قله‌ را لمس کند. 

شکل حضور در جشنواره کن و  سینمای روستایی

سعید روستایی یکی از جلوداران سینمای اجتماعی طی یک دهه اخیر بوده. او با "ابد و یک روز" و "متری شیش و نیم" که اتفاقا با همکاری پریناز ایزدیار تولید شد، مخاطب آثار خود را پیدا کرد و با "برادران لیلا "سودای جهانی شدن داشت. پس به کن رفت و علی‌رغم ناکامی در کسب عناوین اصلی جشنواره، تا حدودی توانست  سینمای خود را در سطحی جهانی عرضه کند.

590ff8c1

ماجرای "زن و بچه" هم تقریبا همین شد. حتی روستایی بعد از اکران فیلمش در کن با انتقاد به رویکرد متولیان سینما در ایران گفت که فیلم قبلی خودش را هم روی پرده کن دیده بوده و از محدودیت‌ها سخن گفت. به هر حال خاصیت آثار روستایی همین است. سینمای اجتماعی از  پس محدودیت‌ها و محرومیت‌های اجتماعی بیرون می‌آید. 

78

به هر حال همکاری تازه روستایی و ایزدیار در "زن و بچه" فرصتی تازه برای هر دوست. آنها با "ابد و یک روز" و "متری شیش و نیم" اوج را تجربه کردند و البته "برادران لیلا" در این بین انگار کمی پایین‌تر ایستاده. حالا "زن و بچه" شاید ورق را دوباره برگرداند. طی روزهای آینده همه چیز مشخص خواهد شد.

چند حضور متفاوت ایزدیار در سینمای یاران

ابد و یک روز / 1394

66

یکی از شاه‌نقش‌های پریناز ایزدیار که نقطه‌ی عطفی در کارنامه‌ی هنری و سینمایی این بازیگرِ در آن زمان 29 ساله محسوب می‌شد. این درام ایرانی اولین فیلم کارگردانش سعید روستایی بود که با ساخته‌اش تمام نگاه‌ها را معطوف به خود کرد.  ایزدیار با این فیلم فرصتی را که سال‌ها دنبالش بود را به دست آورد و با کاراکتری چندوجهی که باید غم‌وشادی و امیدو‌نامیدی را توامان نشان می داد خود را به اثبات رساند و مزدش را هم با سیمرغ بلورین گرفت.

هتریک / 1395

هت_تریک-کاور

پریناز ایزدیار در این فیلم با اتمسفر جاری در اثر همراه شده و بازی اش را با روح جاری در فیلم نامه هماهنگ کرده. در خدمت فیلم است و هر آنچه کارگردان می‌خواهد را اجرا می کند. باید بگوییم «هتریک» یک فیلم ساده و نسبتا ساکت است که ایزدیار هم بازی ساده و روانی در آن به‌نمایش می‌گذارد.  زنی با احساس ناامنی مستمر که از درون و گذشته اش نشات گرفته و نتیجه‌اش را در عشقی که همواره با دلخوری و دلسردی همراه است نشان می دهد. 

سرخپوست / 1397

Untitled

یکی از بهترین بازی های پریناز ایزدیار که مورد بی‌توجهی داوران جشنواره  فجر قرار گرفت. این درام معمایی عاشقانه با در اختیار داشتن زوج ایزدیار محمدزاده که قبلا هم در «ابد و یک روز» با یکدیگر همکاری کرده بودند توانست نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند و جایزه‌ی ویژه‌ی هیات داوران جشنواره فجر آن دوره را بگیرد.او احتمالا بهترین پریناز ایزدیار دوران حرفه‌اییش را در این‌کار به نمایش گذاشته است. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج