adexo3
۱۲۰۰۷۳۴
۵۲۲۵
۵۲۲۵
پ

وقتی استقلال جلوی ششمین قهرمانی سرخ‌ها را گرفت

در یکی از دربی های مهم سال های دور استقلال در شرایطی که یک مساوی برای قهرمانی در جام باشگاه تهران می‌خواست موفق به کسب این نتیجه شد.

ورزش سه: پرسپولیس در سال‌های ۶۵ تا ۶۹ به مدت ۵ سال پیاپی قهرمان جام باشگاههای تهران شد. مسابقاتی که به جرأت می‌توان گفت از نظر فنی به مراتب بالاتر از لیگ برتر این سال‌های فوتبال ایران بود و تیم‌های گردن کلفت و خوب زیادی در آن حضور داشتند.

پرسپولیس در آن ۵ سال با درخشش فوق ستاره هایی چون ناصر محمدخانی ، مجتبی محرمی، حمید درخشان، فرشاد پیوس و ...با قاطعیت قهرمان جام باشگاه های تهران شد اما در سال ۷۰ استقلال بالاخره با ستاره‌های زیادی که داشت توانست در هفته آخر با پرسپولیس مساوی کند و جام قهرمانی را به خود اختصاص بدهد.

در آن سال استقلال چهره‌هایی چون احمدرضا عابدزاده، برادران بیانی، مجید نامجومطلق، امیر قلعه نویی، صمد مرفاوی و ...را داشت و در بازی با پرسپولیس هم توانست موقعیت‌های گل نسبتا بهتری ایجاد کند و در نهایت به خواسته خود که همان کسب یک مساوی بود برسد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

جالب آنکه اسکلت همان تیم استقلال قهرمان آسیا شد و حتی در سال بعد هم توانست به فینال آسیا برسد که آنجا در ضربات پنالتی مغلوب الهلال شده و جام قهرمانی را از دست داد و گرنه در یک اتفاق تاریخی برای دومین سال پیاپی قهرمان آسیا می شد.

 جالب این که امسال هم دو تیم مطرح فوتبال کشور شرایط تقریبا مشابهی را تجربه می‌کنند در حالی که پرسپولیس ۵ سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شده حالا استقلال به یک مساوی نیاز دارد تا قهرمانی خود را تا حد زیادی تضمین کند البته بعد از دربی هفت هفته سرنوشت‌ساز دیگر باقی است اما به هر حال روی کاغذ اگر استقلال بتواند از پرسپولیس مساوی بگیرد، با توجه به فاصله شش امتیازی و البته تفاضل گل بهتری که دارد شانس قهرمانی زیادی خواهد داشت.

حالا باید دید استراتژی استقلال برای این بازی چیست و آیا مثل سی سال پیش می تواند با یک مساوی به خواسته‌های خود برسند و یا فرهاد مجیدی به دنبال پیروزی مقابل یحیی گل محمدی و تیمش خواهد بود؟

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج