اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۰۱۲۴۰
۵۲۵۱
۵۲۵۱
پ

حاج‌رضایی: استقلال ببرد، کار قهرمانی تمام است

اتفاقات دربی مربوط به داخل زمین نیست و خیلی جاها عوامل بیرونی روی آن نقش دارند و مسابقه را تهدید می‌کنند و اتفاقات زیادی در دربی‌های دنیا رخ می‌دهد.

فرهیختگان: امیر حاج‌رضایی درباره دربی ۹۸ و نکات خواندنی درخصوص این دیدار، اظهار داشت: «بعضی حوادث و عوامل بیرونی روی خیلی از دربی‌ها تاثیر‌گذار است، به‌طور مثال در دربی اسکاتلند در دیدار بین تیم‌های سلتیک و گلاسکو رنجرز به‌خاطر مسائل مذهبی تنش‌های زیادی وجود دارد و مشکلات زیادی ایجاد می‌شود یا یک دربی منحصربه‌فرد در ترکیه وجود دارد بین تیم‌های فنرباغچه و بشیکتاش که یک تیم در بخش آسیایی استانبول و دیگری در بخش اروپایی آن است و این دربی یک دربی قاره‌ای محسوب می‌شود و به دربی تنگه بسفر معروف است.

بنابراین همیشه اتفاقات دربی مربوط به داخل زمین نیست و خیلی جاها عوامل بیرونی روی آن نقش دارند و مسابقه را تهدید می‌کنند و اتفاقات زیادی در دربی‌های دنیا رخ می‌دهد.»   وی درباره اینکه چطور می‌شود دربی که معمولا دیدار بین همشهریان تعریف می‌شود اما در قالب خارج از مرزهای یک شهر از دیدگاه وی اختصاص پیدا می‌کند، گفت: «دربی فقط برای تیم‌های همشهری نیست، مثلا در انگلستان دربی منچستر بین تیم‌های منچستریونایتد و منچسترسیتی برگزار می‌شود اما دربی لیورپول و منچستریونایتد دو شهری که در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال‌غربی انگلیس واقع هستند، ریشه در تاریخ این کشور دارد.

بنابراین از لحاظ مفهوم لغوی چیزی که شما می‌گویید یعنی همان شهرآورد درست است اما معنای واقعی آن رقابت، بالاتر از یک شهر است. شاید دیدار تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن دربی اصفهان باشد اما همین دیدار سپاهان برابر سرخابی‌ها خود یک نوع دربی در لیگ برتر در سطح کشور محسوب می‌شود.»   پیشکسوت فوتبال ایران درباره دربی عصر امروز گفت: «استقلال حدود یک دهه می‌شود که از کسب عنوان قهرمانی بازمانده اما الان با فاصله امتیازی مناسبی با پرسپولیس پیش می‌رود و اگر ببرد، کار قهرمانی تمام شده است و این موضوع می‌تواند دربی را حساس‌تر کند؛ چراکه تساوی هم برای استقلال برد محسوب می‌شود و پرسپولیس هم که می‌داند این آخرین فرصت برای گرفتن استقلال است در این دیدار قطعا برای پیروزی به میدان می‌آید و چیزی جز کسب سه امتیاز به دردش نمی‌خورد. هرچند از لحاظ آرشیوی آمارها به سود استقلال است.

این تیم تابه‌حال نباخته، دفاع خوبی دارد و نوسانش کم بوده و در صدر جدول قرار دارد اما برای برتری در میدان نباید به این مسائل نگاه کرد و آنها را ملاک برتری دانست. در فوتبال اروپا هم هر هفته می‌بینیم که اتفاقات غیرمنتظره زیادی رخ می‌دهد که اصلا تناسبی با رتبه تیم‌ها در جدول ندارد.»   حاج‌رضایی افزود: «در وهله بعدی عواملی هستند که یک مرتبه تفکرات سرمربی را به باد می‌دهند مثل یک پنالتی بی‌هنگام یا مشکوک یا کارت قرمز زودهنگام، مثل اخراج الکسیس سانچز از اینتر مقابل لیورپول که اگر این بازیکن اخراج نمی‌شد شاید اینتر می‌توانست گل دوم را هم بزند. پس این عوامل می‌تواند هر جایی ازجمله در دربی پایتخت ایران تکرار شود. من فقط می‌توانم در این خصوص تاکید کنم که هیچ پدیده‌‍‌ای در زندگی مثل خود زندگی شبیه فوتبال نیست، یعنی همان‌طور که هیچ‌کس از ۱۰ دقیقه بعدش خبر ندارد و نمی‌داند فردا زنده است یا نه، در فوتبال هم همین‌طور است و کسی نمی‌تواند مطمئن باشد که در طول ۹۰ دقیقه چه اتفاقی رخ می‌دهد و کدام تیم به‌طور قطعی با پیروزی زمین را ترک می‌کند.» 

مربی سابق تیم ملی درباره اینکه گفته می‌شود پرسپولیس در این دیدار انتحاری بازی می‌کند، گفت: «باید ببینیم تعریف انتحاری چیست آیا به مفهوم این است که بی‌محابا حمله کند یا از اول مسابقه تهاجم همه‌جانبه‌ای را ایجاد کرده یا چیدمان خط حمله‌شان با تعداد نفرات بیشتری باشد اما در هر صورت اگر پرسپولیس قهرمانی می‌خواهد باید محافظه‌کاری و مسائلی را که قبلا داشت، رها کند چون الان در این بازی پای قهرمانی در میان است و اصلا نمی‌توان این بازی را با بازی رفت مقایسه کرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج