جاباما
۱۲۰۴۲۱۵
۵۰۷۴
۵۰۷۴
پ

دنیزلی: گروه ساده در جام جهانی وجود ندارد

مربی باسابقه و مطرح ترکیه‌ای معتقد است باید بازیکنان یک مربی را قبول داشته باشند و بحث بزرگ یا کوچک بودن آن مربی مهم نیست.

خبرگزاری تسنیم،: مصطفی دنیزلی سرمربی باسابقه و موفق ترکیه‌ای سال‌ها در فوتبال ایران فعالیت داشت و گرچه موفق به کسب جامی نشد، اما همیشه از او به نیکی یاد می‌شود. دنیزلی که سابقه هدایت تیم‌های پاس، پرسپولیس و تراکتور در لیگ برتر ایران را دارد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درباره صعود ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، عملکرد دراگان اسکوچیچ در تیم ملی و همچنین شانس ایران برای صعود از گروه خود در جام جهانی صحبت‌هایی مطرح کرد که مشروح این گفت‌و‌گو را در زیر می‌خوانید:

* تیم ملی ایران با دراگان اسکوچیچ به جام جهانی صعود کرد. آیا بازی‌های ایران را در این مدت دنبال می‌کردید و چه نظری درباره عملکرد ایران در مرحله انتخابی جام جهانی دارید؟

قبل از هر چیز صعود تیم ایران به جام جهانی را تبریک می‌گویم. من از این اتفاق خیلی خوشحال شدم. بازی‌های ایران را دنبال می‌کردم و به نظرم بازیکنان تیم ملی عملکرد بسیار خوبی داشتند.

* ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم‌های انگلیس، آمریکا و یک تیم هم از بین اسکاتلند، ولز و اوکراین همگروه شده است، این گروه را چطور می‌بینید؟

من دیدم که برخی‌ها می‌گویند گروه ایران ساده است، اما باید بدانید گروه ساده در جام جهانی وجود ندارد. تمام تیم‌هایی که به این مسابقات صعود کردند قدرتمند هستند و از مانع‌های بزرگی برای رسیدن به جام جهانی عبور کردند. بنابراین نباید تیمی را دست‌کم گرفت و این بزرگترین و مهمترین موضوع در جام جهانی است.

* هواداران ایرانی بسیار امیدوارند تیم ملی در این دوره بتواند از گروهش در جام جهانی صعود کند. به نظر شما ایران می‌تواند به این موفقیت برسد؟

فوتبال هیچ وقت قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توانید بگویید چه تیمی اول، دوم یا سوم خواهد شد. هر چیزی در جام جهانی ممکن است اتفاق بیفتد، اما من از صمیم قلب آرزو می‌کنم تیم ایران در جام جهانی موفق باشد و از گروه خود صعود کند.

* نظر شما در مورد عملکرد اسکوچیچ در تیم ایران چیست؟ برخی‌ها در ایران معتقدند تیم ایران باید با یک مربی بزرگتر در جام جهانی شرکت کند تا شانسی برای موفقیت داشته باشد.

 

من نتایج تیم ملی ایران را دنبال می‌کردم. زمانی که اسکوچیچ سرمربی ایران شد همه از این تیم قطع امید کرده بودند و در آستانه حذف از مسابقات انتخابی جام جهانی بود، اما این مربی موفق شد تیم ایران را زنده کند. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که زمانی که اسکوچیچ به تیم ایران آمد هیچ امیدی به این تیم نبود، اما این مربی کار کرد و نتایج فوق‌العاده‌ای هم گرفت. اینکه می‌گویید یک مربی قوی‌تر بیاید، در درجه اول باید ببینید بازیکنان، مربی را قبول دارند یا خیر! اینکه مربی بزرگتر یا کوچکتر باشد مدنظر نیست، مهم این است که بازیکنان آن مربی را قبول داشته باشند.

* شما سابقه کار در تیم‌های پرسپولیس، تراکتور و پاس در لیگ ایران را دارید و همیشه جزو مربیان محبوب ترکیه‌ای در این بوده‌اید. آیا همچنان لیگ ایران و خصوصاً نتایج پرسپولیس را دنبال می‌کنید؟

من نتایج پرسپولیس و در کل لیگ ایران را خیلی دنبال نمی‌کنم. گاهی با دستیار ایرانی‌ام آقای صادقی که صحبت می‌کنم و اطلاعاتی در مورد فوتبال و شرایط لیگ ایران به من می‌دهد، در غیر اینصورت خیلی از مسائل ریز لیگ ایران اطلاعی ندارم.

* هموطن شما ارطغرول ساغلام نیز بار دیگر هدایت تراکتور را بر عهده گرفته است. آیا با او صحبتی در این مورد داشتید؟

خیر با ساغلام هم صحبتی نداشتم، اما برای او و باشگاه تراکتور آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در لیگ ایران نتایج خوبی کسب کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج