۱۲۰۴۳۴۶
۱ نظر
۵۱۳۵
۱ نظر
۵۱۳۵
پ

کدام تیم از پلی‌آف اروپا به گروه ایران می‌پیوندد؟

جمعه‌شب با قرعه‌کشی دور گروهی مسابقات جام‌جهانی ۲۹تیم حاضر در مسابقات رقبای احتمالی خود در مرحله گروهی را شناختند و با راه احتمالی خود در مراحل حذفی آشنا شدند. با این حال تکلیف سه گروه به‌طور کامل مشخص نشده و باید منتظر مسابقات پلی‌آف باشند.

فرهیختگان: جمعه‌شب با قرعه‌کشی دور گروهی مسابقات جام‌جهانی ۲۹تیم حاضر در مسابقات رقبای احتمالی خود در مرحله گروهی را شناختند و با راه احتمالی خود در مراحل حذفی آشنا شدند. با این حال تکلیف سه گروه به‌طور کامل مشخص نشده و باید منتظر مسابقات پلی‌آف باشند. یکی از گروه‌هایی که هنوز تکلیف آن به‌طور کامل مشخص نیست گروهB مسابقات یعنی گروه متشکل از تیم‌های انگلیس، آمریکا و ایران است که تیم چهارم این گروه از بین تیم‌های اوکراین، اسکاتلند و ولز مشخص خواهد شد.

آغاز جنگ بین دو کشور اوکراین و روسیه باعث شد فیفا در تصمیمی فوری دیدار دو تیم اسکاتلند و اوکراین را که میزبانی آن برعهده گلاسکوی اسکاتلند بود به تعویق بیندازد و بعد از بررسی‌های نهاد تصمیم‌گیر فوتبال اعلام شد دیدار این دو تیم احتمالا در ماه خرداد به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد. برنده این دیدار باید مقابل تیم‌ملی ولز قرار بگیرد که موفق شد در آخرین فیفادی اتریش را شکست دهد و یک‌قدم به حضور در جام‌جهانی نزدیک شود. در ادامه وضعیت این سه تیم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کدام تیم از پلی‌آف اروپا به گروه ایران می‌پیوندد؟

 تیمی که می‌توانست به سید سوم برود

تیم ‌ملی ولز که در گروه پنجم مقدماتی جام‌جهانی با تیم‌های بلژیک، جمهوری چک، استونی و بلاروس هم‌گروه بود بعد از اتمام 8دیدار خود در مرحله مقدماتی با کسب 4برد، 3تساوی و یک شکست با 15امتیاز در جایگاه دوم گروه پایین‌تر از بلژیک پرستاره و 20امتیازی قرار گرفت تا راه صعود به دومین جام‌جهانی تاریخ خود را در رقابت‌های گروه Aمرحله پلی‌آف مقابل اتریش و برنده دیدار اسکاتلند و اوکراین جست‌وجو کند. اژدهایان طبق قرعه روز 4فروردین1401 مقابل اتریش قرار گرفتند و با پیروزی دو بر یک مقابل شاگردان فرانکو فودا یک گام به پایان دادن حسرت 64ساله خود نزدیک شدند. هدایت این تیم برعهده مربی 47ساله رابرت پیج ولزی است که سابقه هدایت تیم‌های زیر 17، زیر 19 و زیر 21سال ولز را در رزومه خود می‌بیند.

وی همچنین در کادرفنی مربی اسبق این تیم رایان گیگز نیز حضور داشت که بعد از جدایی این مربی از تیم‌ملی، مدیران فدراسیون فوتبال ولز به او اعتماد کردند و هدایت این تیم را به او سپردند. از ستارگان شاگردان پیج می‌توان به گرت بیل، آرون رمزی، جو آلن، دنیل جیمز، بن دیوس، هری ویلسون و نکو ویلیامز اشاره کرد. ولزی‌ها در آخرین رده‌بندی فیفا در رتبه هجدهم قرار گرفتند تا بتوان آنها را متضرر اصلی تعویق بازی پلی‌آف منطقه اروپا نامید. هم‌تیمی‌های گرت بیل به‌دلیل نامشخص بودن سرنوشت پلی‌آف مسابقات ناچار به حضور در سید چهارم شدند. این موضوع درحالی است که اگر مسابقات به تعویق نمی‌افتاد ارمغان ولزی‌ها با رتبه هجدمی حضور در گلدان سوم مسابقات بود .

 رقیب احتمالی که نباید دست‌کم گرفته شود 

شاگردان مربی باتجربه اسکاتلندی استیو کلارک که کوله‌باری از تجربه بابت دستیاری افراد بزرگی همچون رود گولیت، بابی رابسون، ژوره مورینیو، لویز فیلیپه اسکولاری، جان‌فرانکو زولا، کنی داگلیش، روی هاجسون، رافائل بنیتز و روبرتو دی‌ماتئو و سرمربیگری در تیم‌های وست‌برومویچ، ردینگ انگلستان و کیلمارنوک اسکاتلند به‌دست آورده است در مرحله مقدماتی جام‌جهانی در گروه ششم با تیم‌های دانمارک، رژیم‌صهیونیستی، اتریش، جزایر فارو و مولداوی هم‌گروه بودند که کسب 7برد، 2تساوی و یک شکست برای صدرنشینی و گذر از دانمارک 27امتیازی کافی نبود و اسکاتلندی‌ها ناچار شدند راه حضور در نهمین جام‌جهانی خود را در گروه Aپلی‌آف مسابقات منطقه اروپا دنبال کنند. از بازیکنان تاثیرگذار این تیم می‌توان به اندرو رابرتسون، کیرن تیرنی، اسکات مک‌تامینی، بیلی گیلمور، کالوم مک‌گرگور، جاکوب برون و جان مک‌گین اشاره کرد. تیم تحت هدایت مربی 58ساله در آخرین رده‌بندی اعلام‌شده توسط فیفا در رتبه سی‌ونهم جهان پایین‌تر از کانادا و بالاتر از مجارستان قرار دارد .

 کشوری که فوتبال دغدغه‌اش نیست 

تیم‌ملی اوکراین در ترکیب خود از حضور بازیکنان تاثیرگذاری ازجمله الکساندر زینچنکو، آندری یارمولنکو، رومن یارمچوک و روسلان مالینووسکی سود می‌برد اما می‌توان با اطمینان کامل اعلام کرد شاکله اصلی شاگردان الکساندر پتراکوف از لیگ داخلی اوکراین و تیم‌های شاختاردونسک و دیناموکی‌یف اوکراین تشکیل شده است که حتی حضور 11بازیکن تیم دیناموکی‌یف که بخش اصلی تیم‌ملی را تشکیل می‌دهند در خاک رومانی و استفاده از امکانات تمرینی استوابخارست نیز تا این لحظه نتوانسته است نگرانی‌های فوتبال‌دوستان اوکراینی را که این روزها با جنگ دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند تا حد قابل‌قبولی رفع کند. این تیم در مرحله مقدماتی جام‌جهانی در گروه چهارم مسابقات درکنار تیم‌های فرانسه، فنلاند، بوسنی‌وهرزگوین و قزاقستان قرار داشتند که سبک بازی همراه با احتیاط این تیم در دور گروهی برای آنها توفیق بزرگی به‌همراه نداشت و با 6امتیاز کمتر نسبت به فرانسه 18امتیازی راهی مرحله پلی‌آف منطقه اروپا شدند. دستاورد تیم‌ملی اوکراین در آخرین رده‌بندی اعلام‌شده توسط فیفا رتبه بیست‌وهفتمی بوده است .

با بررسی تمام جوانب به‌نظر می‌رسد شانس تیم‌ملی اوکراین بابت حضور در جام‌جهانی نسبت به اسکاتلند و ولز کمتر است و شاگردان پتراکوف 64ساله از آمادگی که در زمان هدایت این تیم توسط آندری شوچنکو در مسابقات یورو2021 از خود نشان دادند، دور هستند و شاید بتوان با اطمینان اعلام کرد اصولا با شرایط فعلی اوکراین، فوتبال در این کشور موضوعیت چندان مهمی ندارد و این کشور با اتفاقات مهم‌تری ازجمله جنگ و بازسازی ویرانه‌های ناشی از آن مواجه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      به نظر ولز بیاد بالا ولی اکراین یا اسکاتلند بیان بالا برای ما می‌تونه بازیهای راحت‌تری باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج