۱۲۰۴۷۹۵
۵۹ نظر
۷۲۸۲
۵۹ نظر
۷۲۸۲
پ

آقایان! نه به مجریان شما، مردم «عادل» را می‌خواهند

با وجود آنکه عادل فردوسی‌پور چند سالی می‌شود با بی‌مهری مسئولان تلویزیون به‌ویژه مدیران شبکه سه روبه‌رو شده و برنامه پرمخاطب او یعنی «۹۰» هم تعطیل شده ولی همچنان محبوب مانده و نه‌تنها از خاطر علاقه‌مندان به دنیای فوتبال و مجری‌گری بیرون نرفته بلکه میزان محبوبیتش هم بیشتر شده است.

روزنامه شرق: با وجود آنکه عادل فردوسی‌پور چند سالی می‌شود با بی‌مهری مسئولان تلویزیون به‌ویژه مدیران شبکه سه روبه‌رو شده و برنامه پرمخاطب او یعنی «۹۰» هم تعطیل شده ولی همچنان محبوب مانده و نه‌تنها از خاطر علاقه‌مندان به دنیای فوتبال و مجری‌گری بیرون نرفته بلکه میزان محبوبیتش هم بیشتر شده است. کافی است در همین بازه زمانی که شبکه سه، به خیال خودش ارتباط مخاطبان با عادل فردوسی‌پور را حذف کرده، جایی صحبت از حضور او باشد تا با خیل زیاد دوستدارانش روبه‌رو شود. حتی تمرین‌کردن عادی عادل فردوسی‌پور هم جذابیت خبری دارد و همچنان علاقه‌مندان بی‌شماری در پی تحقق وعده‌ای هستند که برای بازگشت او به تلویزیون داده شده است.

عادل فردوسی‎‌پور اما درگیر وعده و وعید است و احتمالا خودش بهتر از هر فرد دیگری می‌داند وعده‌های جدید رئیس سازمان صداوسیما مبنی بر بازگرداندن این چهره مردمی به تلویزیون، برای رهایی از انتقادات موجود است. او با علم به همین جریان است که در واکنش به بازگشتش به تلویزیون می‌گوید: «بگذارید من سکوتم را ادامه دهم و ببینیم چه خواهد شد و قسمت چیست. من در سه سال گذشته خیلی سختی کشیدم و در این چندساله خیلی اذیت شدم اما به نظرم زندگی قشنگی‌های خودش را دارد و در همین سختی‌هاست که آدم درس می‌گیرد و تجربه می‌اندوزد و باید به خوبی‌های زندگی فکر کرد و همیشه امیدوار بود».

آقایان! نه به مجریان شما، مردم «عادل» را می‌خواهند

امیدواری موضوعی است که هواداران عادل فردوسی‌پور هم به آن دل بسته‌اند و مدام مطالبه بازگشت او را دارند. در اولین روزهای کاری پیمان جبلی، رئیس جدید سازمان صداوسیما بود که او وعده بازگشت عادل به تلویزیون را داد. آن زمان ویدئویی منتشر شد که در آن فردی که خود را از خانواده شهدا و طرفداران فوتبال تیم‌های خوزستانی معرفی می‌کند، در گفت‌وگو با پیمان جبلی از او درخواست می‌کند که عادل فردوسی‌پور را بازگرداند. رئیس صداوسیما هم در پاسخ به درخواست این هوادار فوتبال درباره فردوسی‌پور می‌گوید: «از نظر ما ایشان منعی ندارد و می‌تواند بازگردد». این جمله را بعدها جبلی چندبار دیگر هم تکرار کرد ولی همه‌چیز در حد همین حرف ماند و هیچ اقدام عملی‌ای برای بازگشت عادل فردوسی‌پور به تلویزیون صورت نگرفت.

جدایی عادل از شبکه سه و برچیده‌شدن برنامه محبوب ۹۰ با اشتباه استراتژیک مسئولان این شبکه همراه بود؛ آنها تصور می‌کردند با کپی‌کردن از برنامه عادل می‌شود او را حذف و همان تعداد علاقه‌مند به برنامه ۹۰ را جذب برنامه جایگزین کرد. طولی نکشید تا مسئولان صداوسیما به این نتیجه رسیدند که چنین تصوری از اساس اشتباه است. به گواه آماری که خود صداوسیما منتشر می‌کند، برنامه‌ای که جایگزین برنامه عادل فردوسی‌پور در شبکه سه شده است، برخلاف برنامه ۹۰ که همواره پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی بود، برای خارج‌نشدن از جمع ۱۰ برنامه پربیننده دست‌و‌پا می‌زند و همواره در رده‌های آخر یا یکی مانده به آخر به حیات خود ادامه می‌دهد.

جالب آنکه فریادها و درخواست‌های مردمی برای بازگشت عادل فردوسی‌پور به تلویزیون هم تاکنون راه به جایی نبرده است؛ برخلاف مردم که هر‌بار جای خالی عادل فردوسی‌پور در برنامه‌های ورزشی را بیش از پیش حس کرده و در تیم او هستند، گویی مسئولان تلویزیونی طبق روالی مشخص، علیه او جبهه می‌گیرند و مانع از بازگشت او به تلویزیون می‌شوند. این موضوع به‌تازگی مورد اعتراض مجید مجیدی هم قرار گرفته است.

او در صحبت‌هایی که با ماهنامه فیلم امروز داشته نسبت به حذف عادل فردوسی‌پور، انتقاداتی به تلویزیون کرده و گفته است: «برخی از آدم‌ها در این مملکت باید محاکمه فرهنگی شوند. تلویزیون چه نسبتی با جامعه دارد؟ خودشان آمار و ارقام درست می‌کنند. عنوان رسانه ملی را باید بردارند و نامش را بگذارند رسانه میلی. هرچه می‌سازند بی‌خاصیت است. شما تصور کنید عادل فردوسی‌پور را هم تحمل نکردند. او کاریزما و طرفدار دارد. برای همین او را به حاشیه راندند. همه امیدها را بسته‌اند، انگار راه تنفس را از مردم گرفته‌اند». محبوبیت عادل فردوسی‌پور که در اینجا مجید مجیدی به آن اشاره می‌کند یکی از دلایلی است که پیش‌تر برای حذف عادل فردوسی‌پور مطرح شده بود. قبلا حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده وقت مجلس که ریاست کمیسیون امنیت ملی را بر عهده داشت روایت کرده بود که از نهادهای امنیتی پرسیده است مشکل آقای فردوسی‌پور چیست و آنها «خیلی راحت جواب دادند فقط محبوبیت».

جای خالی عادل

فارغ از تحلیل‌های درست و نادرست و ریز و درشت درباره دلایل کنارگذاشتن عادل فردوسی‌پور از شبکه سه، به نظر می‌رسد این سازمان هنوز نتوانسته جای خالی عادل را در مجری‌گری و گزارشگری پر کند. برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه، نه برنامه و نه اشخاص جایگزین، هرگز در حدواندازه‌های فردوسی‌پور ظاهر نشدند. این‌طور شده که هر زمان اتفاق مهم ورزشی رخ می‌دهد، مردم فوتبال‌دوست جای خالی عادل فردوسی‌پور را متذکر می‌شوند. برای این موضوع بهانه به اندازه کافی بوده است؛ برای مثال می‌شود به ماجرای حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا اشاره کرد که تلویزیون نتوانست برنامه‌ای مورد رضایت مخاطب درباره آن بسازد.

موضوعی که خیلی زود به چشم آمد و هواداران بسیاری در فضای مجازی آن را گوشزد کردند. اتفاقات رخ‌داده در فدراسیون و مطرح‌شدن موضوعاتی از قبیل احتمال فساد در فوتبال دیگر موضوعاتی است که جای خالی عادل را برجسته کرده است. تازه‌ترین اتفاق در این مورد به داستان قرعه‌کشی جام جهانی برمی‌گردد که با اجرای سرد و کسل‌کننده‌ای همراه شد. بسیاری در فضای مجازی با متمایزکردن قرعه‌کشی جام جهانی دوره قبل که عادل فردوسی‌پور حضور داشت، با این دوره، از نارضایتی‌شان در نبود فردوسی‌پور برای چندمین بار پرده برداشته‌اند. ضمن اینکه بسیاری از کاربران هم با معرفی میهمانان آن زمان عادل فردوسی‌پور (لوئیس فیگو و جواد نکونام) با میهمانان این دوره از قرعه‌کشی جام جهانی (پیروز قربانی و حسین ماهینی) با مطرح‌کردن تیترهایی همچون «تلویزیون با و بدون عادل فردوسی‌پور» قضاوت را بر عهده مردم گذاشتند.

وعده پوچ برای بازگرداندن عادل

همان‌طورکه گفته شد، رئیس جدید صداوسیما چندین بار از وعده بازگرداندن عادل فردوسی‌پور به تلویزیون خبر داده و از این گفته که بازگشت او مانعی ندارد. بااین‌حال به‌تازگی تیم تهیه‌کننده و مجری‌گری برنامه جام جهانی 2022 قطر هم معرفی شده تا مشخص شود خبری از بازگشت عادل فردوسی‌پور نیست.

برای جام پیش‌رو، حسین ذکائی تهیه‌کننده ویژه‌برنامه‌های دو جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ به‌عنوان تهیه‌کننده برنامه «جام ۲۰۲۲» انتخاب شده، محمدحسین میثاقی مجری اصلی این برنامه خواهد بود و محمدرضا احمدی برای گزارش به قطر می‌رود. همچنین رضا جاودانی، مجری باسابقه گروه ورزش هم از اعضای مهم تیم اجراست و اسدی دیگر مجری پخش برنامه‌های فوتبال خارجی هم در این کار حضور دارد. این ترکیب به‌طور مشخص نبودن عادل فردوسی‌پور را برجسته می‌کند. چهره‌ای که حضورش در این دوره از رقابت‌های جام جهانی با توجه به هم‌گروه‌شدن ایران با انگلیس که تیم مورد علاقه عادل هستند، می‌توانست رنگ‌و‌بوی ویژه‌تری به بازی‌های جام جهانی برای مخاطبان تلویزیونی داشته باشد.

بااین‌حال برخلاف تلاش این روزهای عده‌ای که سعی می‌کنند فردوسی‌پور را برای گزارش‌کردن بازی‌های جام جهانی به تلویزیون بیاورند، هنوز شرایط برای بازگشت عادل مهیا نشده است. این موضوع که تعدادی در تلاش برای راضی‌کردن عادل هستند که دست‌کم چند بازی را گزارش کند، بر کسی پوشیده نیست، ولی ظاهرا بقای افرادی مشخص در شبکه سه که عادل را از این شبکه رانده‌اند، باعث شده فردوسی‌پور دست‌کم در این بازه زمانی علاقه‌ای به گزارش‌کردن بازی فوتبال هم نداشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      عشق است عادل

    • E

      فقط عادل فردوسی پور.بین مردم نظرسنجی بذارین.ببینیدچقدرمحبوب هست.درودبرعادل فردوسی پور

    • پرنیان باباش

      عادل فردوسی پور در قلب ماست با عادل فوتبال نگاه کردن دارد ضمن اینکه عادل از طرف فوتبال آسیا انتخاب شده واسه تفسیر بعد از بازی ها

    • حمید امانی

      آقای عادل فردوسی پور بزن برو اقلا مردم که صدا و سیما رو نگاه نمیکنن برنامه های جام جهانی رو از شبکه های ماهواره ای با تصویر تو ببینن

    • ع ر

      آقای جبلی مردو قولش،فردوسی پور را برگردانید .تا مردم به جای تماشای اینترنشنال شبکه ۳ خودی را تماشا کنن .بخدا خجالتی داره به چه جرمی با جوانان این خطه لج میکنید

    • رضا رضایی

      منبرنامه میثاقی اصلا نگاه نمیکنم همش لیوان اب دستش

    • ناشناس

      آمدن عادل ربطی به رئیس صدا و سیما نداره.رییس صدا و سیما کاره ای نیست .

    • ناشناس

      هیچ کس جای عادل را نمیگیره

      چراا هر کس شایسته اس باید حذف بشه؟

    • ناشناس

      اگر میخواهی در قلب همه باشی باید راه مزدک را بری

    • ناشناس

      اگر میخواهی در قلب همه باشی باید راه مزدک را بری

    • علی منصوری

      همچنان آقا و بی نظیر،مشابه اش در صدا و سیما نیست،و نخواهد بود.عادل یکی است و لنگه ندارد.

    • یا ضامن آهو

      عادل جان تقصیر خودت بود خودت با دست خودت میثاقی بزرگ کردی

    • بدون نام

      رئیس محترم صدا سیما برای مردم توضیع دهید چرا عادل فردوسی به صدا سیما باز نمی گردانید

    • ناشناس

      فقط‌فردوسی‌پور‌عشق‌من‌

    • علی

      دیدن میثاقی بجای عادل خودش بدترین عذابه، یک انسان منفور بجای محبوب ترین چهره تلویزیون

    • م

      درسته

    • ناشناس

      مردم به شبکه های ماهواره ای رو بردن. آقا ما نخایم امثال میثاقی و احمدی ببینیم باید کجا پناه ببریم

    • ناشناس

      بهترین راه اینه بره شبکه خارجی بشینیم پول بدن 90درصد فوتبالی ها واسه شنیدن صدا و برنامه عادل

    • ناشناس

      جام جهانی را از عادل محروم نکنید!!!!درود بر شرفت اقا عادل.بخدا یه دونه ای.

    • محمد1

      سلام. خداییش. آقای. فردوسی. پور. کارش. وعشقش. فوت. بال. است. ومسلط. بکار. ومدیر.

    • پرسپولیس ایران

      رضا جاودانی را همه میشناسن کی هست و چکار میکنه ده تا شغل داره

    • ناشناس

      اینا کی به حرف مردم گوش دادن که اینبار گوش کنن اخه فقط موقع انتخابات یاده مردم میفتن

    • ناشناس

      اینا میگردن ببینن مردم چی میخوان کی رو دوست دارن ، تا همون رو از مردم بگیرن.

    • رامین ج مرند

      تلویزیون و برنامه ورزش بدون عادل یعنی رسانه میلی مسولین. ما فقط عادل رو میخواهیم. لطفا به مردم ارزش بدین

    • ناشناس

      جام جهانی بی عادل به درد نمیخوره پخش نکنید

    • ناشناس

      خداوکیلی کدوم عقل سلیمی تاج گزارشگران دنیا رو خونه نشین می‌کنه
      صداسیمام بدون آقا عدل فردوسی پور سطل زباله ی بیشتر نیست

    • ناشناس

      سلطان عادل فردوسی پور
      تاج سرما ایرانی

    • ناشناس

      ای کاش به جای شعار
      یکبار نظر مخاطب مهم بود.

      لعنت به سیاست نامرد

    • رابین هود

      صدا و سیمای ملی یی که ملت نقشی ندارند!

    • سوگل

      بدون عادل فردوسی پور فوتبال معنی نداره

    • ناشناس

      اسطوره اسطوره هست چه بخواهی چه نخواهی بلاخره یه روزی دنیا صدایش میکند مثل آقای علی دایی ما که فقط شبکه سه را بخاطر برنامه 90 نگاه میکردیم که برای ما تمام شد

    • ز

      فقط عادل باید باشه درود برعادل

    • فرازی

      اقای فردوسی ان شاالله که به زودی برمیگردیدبه خونه ی همیشگیتون تلویزیون .شمادرجه یک هستید.

    • ناشناس

      من فوتبالی نیستم اما تلویزیونی که نتواند یک مجری فوتبالی را تحمل کن. قطعا ان تلویزیون ملی نیست

    • بدون نام

      لطفا برگرد عادل فقط گزارش های تورا دوست داشتیم

    • بدون نام

      پس به کی ربط داره؟ مثل اینه که بگی کارمندای بانک ربطی به رییس بانک نداره!
      آخه اگه کاره ای نیست واسه چی اسمش رییسه؟

    • ناشناس

      شعار هر رییس جنهور قبل از انتخابات که دولت از بهترین افراد با سواد ومتخصص وپاکدست تشکیل میشود و زیر محموعه های آنها هم همینطور ولی متاسفانه همه خوبان خانه نشین یا مهاجرت کردند

    • ناشناس

      اخه تو ایران که به نظر مردم اهمیت نمیدن اگر صدا و سیما برای مردم است که ما عادل فردوسی پور میخواهیم پس صداوسیما مردمی نیست

    • ناشناس

      همبن چند نفر درسته عادل فردوسی پور گزارش خوبه ولی نباید اینقدر بی انثافم باشبن احمدی هم گزارش گر خوبه

    • ناشناس

      حالا مزدک رفت چه کار کرده که عادل بره

    • جاسم

      نه مردم عادل لنگی نمیخوان فقط لنگیها میخوان ۲۰ سال از رسانه ملی به استقلال ضربه زد

    • ناشناس

      نه بمجریان شما فقط عادل فردوسی پور باید مجری توانمند مجری باشد وسلام

    • سعید

      آقایان با هرچی که پسند مردم باشه مخالفن, حالا تو هر زمینه ای, فرق نداره. کلا مخالف مردم هستن

    • ناشناس

      بقیه مجری هامیخوان هرکاری بکنندتاهیجان کاذب ایجادکنن که موفق نیستن حضورعادل خودش آخرهیجانه

    • unco

      چرا کاری میکنید هرروز به کشورم فحش بدم

    • Setareh

      واقعا هیچکس نیست توجه کنه به حرف مردم ! معلوم نیست حضور عادل چه ضرری داره براشون !!
      کاش تا قبل جام جهانی برگرده ...

    • بدون نام

      برنامه نود خیلی نقص داشت . مثلا تو نظر سنجی پیامکی ، برای انتخاب زیباترین گل ، مثلا گل بازیکن صنعت نفت و یا مس کرمان زیباترین بود ، خب معلوم بود طرفداران پرسپولیس بیشترند و گل پرسپولیس اول می شود !!!! 🤭🤭🤭

    • بدون نام

      ،😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂

    • بدون نام

      برو عامو

    • بدون نام

      ببخشید عادل مگه مفتی کار میکرد ؟!!!!! اندازه ی بودجه .... در آمدش بود . برای چی ؟ مگه الویت مملکت ما فوتبال است ؟!!!

    • بدون نام

      احسنت. فقط فوتبال رو به حاشیه می برد

    • بدون نام

      حالت خوبه ؟

    • مولائی

      عادل عاقلترازاین حرفهاهست
      ازمزدک ومحبوبیتش خبری نیست
      ولی عادل چون نرفت مردم دوستش دارن

    • ناشناس

      فقط ظلم ظلم .

    • ناشناس

      موافقم

    • ناشناس

      هیچ کس نمیتونه جایه عادل رو بگیره تو‌همه چی تبهر داره هم تو گزارش هم تو مجریگری ب این دلیل نمیارنش که فک میکنن اگه بیارن مردم احساس میکنن اشتباه کردن

    • ناشناس

      برای ما نیست،انقد خودتون رو مردم خطاب نکنید

    • ناشناس

      کارشون همينه
      ..... .....

    • ناشناس

      آدم میثاقیو میبینه حالت تهوع میگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج