۱۲۰۴۷۹۹
۵ نظر
۵۰۷۲
۵ نظر
۵۰۷۲
پ

مومنی: استقلال فقط قهرمانی می‌خواهد

تیم فوتبال استقلال در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر درحالی به مصاف پیکان رفت که با توجه به توقف پرسپولیس می‌توانست درصورت برتری مقابل همشهری خود فاصله امتیازی‌اش را با رقیب دیرینه بیشتر کرده و شانس قهرمانی‌اش را افزایش دهد

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر درحالی به مصاف پیکان رفت که با توجه به توقف پرسپولیس می‌توانست درصورت برتری مقابل همشهری خود فاصله امتیازی‌اش را با رقیب دیرینه بیشتر کرده و شانس قهرمانی‌اش را افزایش دهد؛ اما بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا اختلاف ۶امتیاز در صدر جدول در فاصله ۶هفته مانده تا پایان رقابت‌ها حفظ شده و سرنوشت قهرمانی به هفته‌های آینده کشیده شود، هرچند همچنان شانس استقلالی‌ها برای قهرمانی بیشتر از سرخپوشان است. در این دیدار داور مسابقه در اواخر نیمه اول مدافع استقلال را درحالی اخراج کرد که فرهاد مجیدی در پایان این دیدار هرگز زیربار این موضوع نرفت و اعلام کرد اگر این صحنه برای استقلال رخ می‌داد داور بازیکن حریف را اخراج نمی‌کرد. عضو هیات‌مدیره آبی‌ها هم تاکید دارد داور در این صحنه منصفانه عمل نکرد. گفت‌وگو با مومنی را در ادامه می‌خوانید.

اعضای استقلال اعتقاد دارند در دیدار مقابل پیکان علیه این تیم ناداوری شکل گرفته و نباید مدافع برزیلی این تیم اخراج می‌شد، صحبت را از همین‌جا آغاز کنیم. 

من هم صحبت‌های فرهاد مجیدی را بعد از مسابقه در نشست خبری شنیدم و قطعا آنها را قبول دارم. نمی‌دانم در فوتبال ما چه می‌گذرد و چرا مدام در دیدارهای استقلال این همه اشتباهات داوری صورت می‌گیرد، خدای ناکرده صحبت‌های من جنبه تهدید ندارد و بهانه‌تراشی هم نمی‌کنم و فقط از داوران عدالت را طلب می‌کنم، آنها باید با دقت و تمرکز بیشتری رقابت‌های لیگ برتر را سوت بزنند آن‌هم درحالی که به روزهای پایانی نزدیک می‌شویم و یک سوت اشتباه می‌تواند سرنوشت هر تیمی را چه برای قهرمانی و چه برای ماندن یا سقوط کردن تغییر بدهد. ما نمی‌گوییم این اشتباهات عمدی هستند اما حتما مشکلی وجود دارد که هر هفته تا این اندازه شاهد اشتباهات داوری هستیم و قطعا اشکال از جای دیگری است که باید بررسی شود. به‌نظر من داور قاضی مطلق زمین است و همه از او توقع عدالت دارند، اگر عدالت زیرسوال برود به‌صورت طبیعی همه آن را می‌بینند و معترض می‌شوند، پس باید در این زمین با دقت و وسواس بیشتری رفتار کرد و سوت زد. 

در آن صحنه کارت قرمز سیلوا درست بود؟

من هم صحنه اخراج را دیدم اما هرگز راضی نشدم که در این صحنه مدافع استقلال باید با کارت قرمز جریمه شود، من در دوران بازیگری مهاجم بودم، بنابراین می‌دانم وقتی یک مهاجم می‌خواهد تک‌به‌تک بشود سعی می‌کند از مدافع مستقیم خودش به هر نحوی عبور کرده و در این بین پوئن هم بگیرد و این پوئن گرفتن می‌تواند هر سرنوشتی را برای مدافع رقم بزند، اینجا هم مهاجم وقتی می‌بیند به توپ نمی‌رسد خودش را می‌اندازد. من یک مهاجم بودم و این اتفاق را درک می‌کنم. مهاجم خودش را در معرض دید داور قرار می‌دهد تا او را متقاعد کند خطا انجام شده است و در این تقابل با گرفتن خطای معمولی یا خطای پنالتی و دادن کارت زرد یا قرمز، خودش را برنده این جریان کند. مهاجم پیکان هرگز به توپ نمی‌رسید و اصلا مالک توپ نبود و توپ به دروازه‌بان استقلال می‌رسید، بنابراین بازیکن پیکان تصمیم گرفت خودش را بیندازد، ضمن اینکه وقتی یک مدافع روی یک مهاجم خطا می‌کند که عقب مانده باشد این درحالی است که سیلوا نه از مهاجم پیکان عقب بود و نه در دفع توپ ناتوان بود. سیلوا یک بازیکن کاملا حرفه‌ای محسوب شده و وقتی که می‌بیند در یک موقعیت آشکار و خطرناک قرار گرفته هرگز کاری نمی‌کند که به ضرر تیمش تمام شود. آنها دست‌دردست هم بودند اما سوال من این است مگر می‌شود دستی که عقب هست خودش را بیندازد؟ این اتفاق هرگز نمی‌افتد چون به‌صورت طبیعی دستی که جلو هست باید بیفتد. 

علی خسروی از کارشناسان داوری حین مسابقه تایید کرد تصمیم داور درست بوده است. 

بله، علی خسروی با من هم صحبت کرد و برای من مستنداتی را هم فرستاد اما من توجیه نشدم که در صحنه فوق اصلا خطایی صورت گرفته باشد، چون من خودم مهاجم بودم و می‌دانم مهاجم چه خصایصی دارد. بنابراین به‌نظر من داور مسابقه در این صحنه با تصمیم خود باعث شد دیگران قضاوت او را زیرسوال ببرند. درواقع مهدوی خودش با تصمیمی که گرفت خودش را زیرسوال نبرد بلکه او با تصمیم اشتباه به دیگران نشان داد که اشتباه کرده است. درست است که ما فوتبالیست هستیم و حق اظهارنظر درباره داوران را نداریم اما بالاخره از صحنه‌ها شناخت داریم و داوری را می‌شناسیم و داوری را آنالیز می‌کنیم و وظایف آنها را می‌دانیم، همان‌طور که داوران ما را آنالیز می‌کنند ما هم آنها را آنالیز و بررسی می‌کنیم، بنابراین به‌نظر من در این صحنه دور از انصاف بود که مدافع استقلال با کارت قرمز مواجه شود آن‌هم درقبال بازیکنی مثل سیلوا که شرایط حرفه‌ای را دارد. داور مسابقه با این اقدام در وسط بازی به کادرفنی استقلال سکته مغزی وارد و کاری کرد تا تیم پیکان از لحاظ روحی و روانی دچار شوک مثبت شده تا جایی که تصور بردن استقلال در مخیله این تیم بیاید و به‌نظر من این موضوع اصلا قابل‌قبول نبود. 

فرهاد مجیدی در نشست خبری بعد از بازی صحبت‌های تندی را مطرح کرد و مدعی شد اگر رفتار برخی از مربیان را درکنار زمین انجام می‌داد او را اعدام می‌کردند. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

به‌نظر می‌رسد استاندارد‌ها و رفتارهای دوگانه‌های فوتبال ایران در برخورد با تیم‌ها و اشخاص تمامی ندارد. من معتقدم کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال باید استقلال خود را نشان دهند، الان برای برخی اتفاقات جلسه کمیته انضباطی شبانه تشکیل شده و تصمیم‌گیری می‌کنند و رای هم می‌دهند. درواقع نمی‌گذارند ۲۴ساعت بگذرد و تکلیف را روشن می‌کنند. مگر در دربی‌های قبلی به این شکل نبود که برخی اتفاقات باعث می‌شد تا کمیته انضباطی شبانه تشکیل شود؟ تا جایی که یادم می‌آید در دربی‌های قبلی هر اتفاقی که افتاد، زمان زیادی از آن سپری نشد که تشکیل جلسه دادند و آرای متخلفان را به‌سرعت صادر کردند اما چرا الان با برخورد ناشایست با داور درکنار زمین که به آن شکل انجام شد این‌طور مماشات می‌کنند، برای من جای سوال است که چرا کمیته انضباطی جلسه خود را تشکیل نمی‌دهد و اینکه آنها از چه چیزی هراس دارند که این این کار را نمی‌کنند. همه ما دوست داریم در واقعیت عدالت برای ما اجرا شود حتی اگر مخالف مقررات و قوانین باشیم، همه از عدالت لذت می‌برند، شاید برای کسی که متخلف است و اشتباه کرده عدالت تلخ باشد اما بالاخره واقعیت است اما چه اتفاقی افتاده که کار به اینجا رسیده و تصمیماتی را که باید گرفته شود نمی‌گیرند و اعلام نمی‌کنند، فقط خدا می‌داند. 

با این اتفاقات به قهرمانی استقلال همچنان امیدوار هستید؟

ما اگر با تفاضل یک‌گل هم قهرمان بشویم به‌دنبال قهرمانی هستیم و باید قهرمان شویم، ما دنبال امتیاز گرفتن و اختلاف امتیاز و این صحبت‌ها نیستیم بلکه فقط به‌دنبال قهرمانی استقلال هستیم، اختلاف امتیاز برای ما اهمیتی ندارد و فقط قهرمانی را می‌خواهیم. 

صحبتی هم باقی‌مانده است؟

بله، یک نکته باقی‌مانده است. امروز کسانی از ادبیات فاخر استفاده می‌کنند اما در واقعیت دانش مصنوعی از روی مطالبی که بدون تحقیق گفته می‌شود، ارائه می‌دهند؛ به‌نظر من خودزنی می‌کنند. مطمئن باشید این‌جور حرف زدن‌ها به سرانجام نمی‌رسد، چراکه این افراد راه درست را به بازیکنان خود نشان نمی‌دهند. واقعیت فوتبال آن چیزی است که با دل و احساس بیان شود نه اینکه از روی نوشته یک مطلبی را بخوانی و بعد بیاوری در رسانه‌ها به خورد هواداران و بازیکنان بدهی، آن هم مطلبی که بدون منطق و پژوهش دیگران است. اینها هوچی‌گری‌های روزمره هستند که دارد اتفاق می‌افتد. برخی مربیان درحالی از این ادبیات و صحبت‌ها استفاده می‌کنند که نه برازنده آنهاست و نه برازنده فوتبال ما.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آرزو به دل

    • ناشناس

      بی دلیل نیست تمام ناداوران را خریده

    • پرسپولیسی قدیمی

      اولا قهرمانی لیاقت میخواد دوما جام میخواید برید منیریه

    • ناشناس

      تو چی چی می خوای بدم خدمتت گوگول خخخخخخخخ

    • ارتش سرخ

      نگران نباش هرجورشده امسال کیسه حقیر قهرمان میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج