۱۲۰۶۰۸۵
۵ نظر
۵۰۸۶
۵ نظر
۵۰۸۶
پ

برومند: استقلال تا پایان لیگ نبازد و قهرمان شود

شکست در جام حذفی برای پرویز برومند نیز غیر قابل هضم است. اتفاقی ناگوار که فرصت دستیابی به دو جام را از کف استقلال برده است.

ایران ورزشی: شکست در جام حذفی برای پرویز برومند نیز غیر قابل هضم است. اتفاقی ناگوار که فرصت دستیابی به دو جام را از کف استقلال برده است. پیشکسوت استقلال که خود سال‌ها طعم بردها و باخت‌های بسیاری را چشیده این شکست را اما پایان مأموریت استقلال در لیگ بیست و یکم نمی‌داند. او بر این باور است که استقلال بعد از حذف از جام حذفی باید با تمام قوا در لیگ برتر حاضر شود و به شکست‌ناپذیری خود ادامه دهد. آیا استقلال قادر است به این مهم دست یابد؟! این سؤالی است که در ذهن برومند هم نقش بسته اما او با خوشبینی به آینده استقلال می‌نگرد...
  
استقلال شکست تلخی را در جام حذفی پذیرفت و از این جام کنار رفت. چه حسی دارید؟
 
 حس خوبی ندارم اما این نتیجه را به حساب قسمت و قضا و قدر می‌گذارم. بازیکنان تلاش کردند در این جام هم زنده بمانند و به فینال برسند اما نشد. نباید از کنار تلاش و زحمات آنها به سادگی بگذریم. به شخصه انتظار داشتم این بازی بسیار جذاب‌تر باشد اما چون نساجی هم مانند استقلال روی زمین فوتبال بازی می‌کرد شرایط متفاوتی ایجاد شد و موقعیت‌های آنچنانی به دست نیامد. من منتظر دیدن استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی بودم اما شرایط به گونه دیگری پیش رفت.
 
مهم‌ترین دلیلی که باعث شد استقلال در این بازی به گل نرسد و در مجموع دو بازی لیگ و جام حذفی ۳۰۰ دقیقه مقابل نساجی گلی نزند، چه بود؟
 
 وقتی شما مقابل تیمی قرار می‌گیری که در لیگ نتوانستی دروازه‌اش را باز کنی حتماً لازم است با آنالیز مطلوب‌تری دوباره مقابل چنین تیمی قرار بگیری. استقلال اما برنامه‌ آنچنانی برای گلزنی نداشت و نتوانست راهکاری برای گلزنی پیدا کند. بهتر بود استقلال در همان وقت‌های بازی کار را تمام می‌کرد و اجازه نمی‌داد سرنوشت در این بازی در ضربات پنالتی مشخص شود. خودتان می‌دانید که پنالتی شانسی است.
 
در ضربات پنالتی انتظار بود حسینی در چهارچوب دروازه قرار بگیرد. شاید بهتر بود مجیدی یک تعویض را برای این لحظه نگه دارد و به دروازه‌بان با تجربه‌ترش میدان دهد.
 
 یک نکته را به صورت کلی بیان کنم. هیچ قطعیتی وجود نداشت که اگر حسینی در آن لحظات برای استقلال بازی می‌کرد، حتماً پیروزی حاصل می‌شد. هرگز نمی‌توانیم با قدرت بگوییم که وجود حسینی می‌توانست باعث برد در این بازی شود چون زمانی که پنالتی زده می‌شود هر احتمالی وجود دارد. با این حال اگر بخواهم نظر خودم را درباره حسینی بگویم، می‌توانم مهر تأیید بزنم به این موضوع که من هم انتظار داشتیم حسینی در آن لحظات برای استقلال بازی کند. به هر حال این اتفاق رخ نداده و شما به عنوان پرسشگر باید از سرمربی استقلال این سؤال را مطرح کنید که چرا تصمیم به بازی گرفتن از حسینی نگرفته است. شاید دلایلی برای خودش دارد. به هر حال مجیدی هوش و ذکاوت خودش را در لیگ نشان داده و همان‌طور که می‌بینیم اکنون ما با شش امتیاز برتری در صدر جدول هستیم. مجیدی اعتماد‌ها را به سمت خودش جلب کرده و ما باید باز هم به او اعتماد کنیم.
 
بعد از بازی اما انتقادهای بسیاری از سوی هواداران استقلال به انتخاب ترکیب اصلی شد. حتی برخی بازیکنان نیز از این انتقادها مصون نماندند. حسین‌زاده یکی از بازیکنانی بود که بشدت از سوی هواداران استقلال مورد نقد قرار گرفت. خیلی‌ها انتظار داشتند این بازیکن در جریان بازی عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد.
 
 اینکه بخواهیم مسئولیت این باخت را گردن حسین‌زاده بیندازیم درست نیست. حسین‌زاده برای استقلال خیلی زحمت کشیده و جوان مستعد و آینده‌داری است. اما درباره انتقاد از سرمربی استقلال باید بگویم که من شخصاً برایم این سؤال به وجود آمد که چرا ارسلان مطهری در این بازی مهم به میدان نرفت. البته تمام حق را به فرهاد مجیدی می‌دهم تا تیمش را خودش ارنج کند چون من از بیرون نمی‌توانم شرایط تمرینی بازیکنان را در نظر بگیرم. اما به عنوان کسی که سال‌ها در استقلال بازی کرده و اکنون هم به دقت بازی‌های را رصد می‌کند این سؤال برایم لاینحل باقی مانده که چرا ارسلان مطهری برای استقلال بازی نمی‌کند. شاید مجیدی هم مثل بسیاری از مربیان بزرگ دنیا خواسته به بازیکنان جوان‌تر خود در جام حذفی بازی دهد.
 
بله، اما این سیاست باعث شد براحتی یک جام از دست برود.
 
 برخی مربیان بزرگ دنیا نیز برای حفظ تیم خود چنین تصمیماتی می‌گیرند و به بازیکنانی میدان می‌دهند که کمتر برای تیم‌شان به میدان رفته‌اند. به هر حال نتیجه این تصمیم شد حذف استقلال از جام حذفی و چه حیف که تیم محبوب من نتوانست در دو جام مدعی باقی بماند. این فصل بهترین زمان برای رسیدن به دو جام بود که حالا فقط یک جام مانده است.
 
ممکن است شکست در جام حذفی اثرات مخربی در روحیه بازیکنان بگذارد و آنها را در لیگ با مشکل مواجه کنید.
 
 قطعاً این شکست در روح و روان بازیکنان تأثیر می‌گذارد و اگر من بگویم که این باخت تأثیری در روحیه بازیکنان ندارد، حرف درستی نیست. شما تردید نکنید بیرون آوردن ذهن بازیکنان از این باخت در ادامه راه بسیار اثرگذار است و فرهاد مجیدی باید در روزهای باقی مانده به لحاظ روحی و روانی با بازیکنان کار کند. مجیدی فرصت کافی در اختیار دارد که تیمش را از بحران ذهنی حاصل از این باخت خارج کند. تا پایان ماه مبارک رمضان بازی‌های لیگ تعطیل است. هرچند مطلوب من این بود که استقلال در جام حذفی زنده بماند و درکوران بازی باشد تا با آمادگی بیشتر وارد لیگ شود اما به هر حال قسمت بود که ما شکست بخوریم و از جام حذفی کنار برویم. حالا باید با قدرت به لیگ برگردیم. این می‌تواند یک مأموریت مهم و بزرگ برای کادرفنی و بازیکنان باشد.
 
استقلال اولین شکست خود را در ضربات پنالتی تجربه کرده و آیا این احتمال وجود دارد که در لیگ نیز همین اتفاق رخ دهد؟
 
 من قبل از بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی بارها گفتم نباید مقابل این تیم شکست بخوریم، چون خیلی خوب است بدون باخت وارد جام جهانی شویم که این اتفاق رخ نداد. اگر به کره نمی‌باختیم تیم ما با شخصیت متفاوتی گام به جام جهانی می‌گذاشت و همه تیم‌ها طور دیگری روی ایران حساب می‌کردند. درباره استقلال هم همین نظر را داریم. بد شد که از جام حذفی کنار رفتیم اما باید شکست‌ناپذیری را تا پایان لیگ حفظ کنیم. مجیدی باید به دنبال رسیدن به این هدف بزرگ باشد که تا پایان لیگ نبازد و بدون باخت قهرمان شود. اگر این هدف به سرانجام برسد، استقلال برای سال‌های متمادی شخصیت خواهد گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فرمان صادر شد! باشه هر چی تو بگی!خخخخ

    • ناشناس

      خخخخخخ.اصلا اسطوره های کیسه دانشمندن!! چشم بسته غیب گفت

    • ناشناس

      انشاالله با کمک داوران وحمیدسجادی بازیها را یکی یکی برای استقلال درمیارن تا هم پس از ده سال قهرمان لیگ بشه وهم یک رکورد بدون شکست در لیگ برتر ثبت کنه تا همش برای تیم رقیب کری بخونه.پس از حذفی فقط لیگ مونده که یک جام میشه طلب استقلال

    • ناشناس

      اسطوره های پرسپولیس کبیر کجا، کیسه کجا!!!!!!؟؟؟؟ به این اسامی دقت کنید،پرسپولیس: آقایان دایی، کریمی ،باقری و مهدوی کیا ... . و کیسه، اقایان برومند، مجیدی ، نوازی، بیانی و ... . !!!!

    • ناشناس

      حتمابهش میگم .کیسه رفت برای باختهای پشت سرهم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج