adexo3
۱۲۰۶۳۰۸
۵۲۲۸
۵۲۲۸
پ

قاسمپور: فعلا اولویت با اسکوچیچ نیست

شمارش معکوس برای تیم‌ملی شروع شده‌ است و فدراسیون فوتبال به‌خوبی می‌داند که فرصت اندکی برای آماده‌سازی دارد.

فرهیختگان: شمارش معکوس برای تیم‌ملی شروع شده‌ است و فدراسیون فوتبال به‌خوبی می‌داند که فرصت اندکی برای آماده‌سازی دارد. از این‌رو درکنار برنامه‌های آماده‌سازی برای تیم‌ملی این‌بار کمیته‌ای فنی تشکیل شده و این‌طور به‌نظر می‌رسد که این کمیته قرار است به‌ تیم‌های ملی ازجمله تیم‌ملی بزرگسالان فوتبال ایران در جهت اتقاع کیفی آن کمک کند. این کمیته آیا واقعا چنین اختیاراتی دارد یا قرار است بهانه‌ای باشد برای اینکه برخی مسئولان احساس کنند کاری انجام دادند. برخی هم می‌گویند قرار است بعد از ماندن یا رفتن اسکوچیچ توپ به زمین این کمیته بیفتد. برای اینکه بدانیم کمیته فنی چه اختیاراتی دارد و ماهیتش بر چه اساسی شکل گرفته با سخنگوی این کمیته هم‌کلام شدیم.

 دنبال اختیارات نیستیم

ابراهیم قاسمپور اخیرا به‌عنوان یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون ‌فوتبال انتخاب شده است. کمیته‌ای هفت‌نفره متشکل از میرشاد ماجدی، مرتضی محصص، ابراهیم قاسمپور، پرویز مظلومی، حمید استیلی، نادر عزت‌اللهی و اصغر مدیرروستا که در انتخاب برخی از این نفرات به‌لحاظ فنی نیز بحث وجود دارد. با این حال ما می‌خواهیم بدانیم این کمیته قرار است چه کمکی به تیم‌ملی در آستانه جام‌جهانی کند؟ قاسمپور در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «ما به‌دنبال اختیارات نیستیم. فعلا پست و سمتی با عنوان اعضای کمیته ‌فنی به ما دادند و اختیاراتش همچون قبل است. کار خاصی نیست. تصمیماتی در این کمیته گرفته می‌شود و مربیان و افراد فنی روی کارشان نظارت کرده و اعلام نظر می‌کنیم.»

 تلفنی انتخاب شدیم!

آیا این نفرات کارشناسی انتخاب شدند؟ قبل از انتخاب این نفرات با آنها جلسه‌ای برگزار شد و توانایی فنی آنها درمورد تیم‌ملی مورد ارزیابی قرار گرفت. آیا این نفرات از فدراسیون اختیاراتی را مطالبه کردند که حالا با این عنوان بتوانند به تیم‌ملی کمک کنند یا فقط عنوان را پذیرفته و به‌دنبال فرمان بالادست هستند؟ قاسمپور در این مورد گفت: «جلسات خاصی صورت نگرفت، فقط در ابتدا تلفنی صحبت‌های اولیه صورت گرفت و در اولین گام جلسه اخیر برگزار شد. در اصل موافقت‌ها تلفنی اعلام شد. جلسه اخیر هم درمورد انتخاب مربی تیم‌های جوانان و نوجوانان بود. صحبت تیم‌ملی لااقل در دستورکار کمیته ‌فنی دو روز پیش نبود! ظاهرا پایه‌ها اولویت اول‌شان بود.»

 نظر شخصی درباره اسکوچیچ نمی‌دهم!

این که اسکوچیچ بماند یا برود بسیار مهم است. اگر قرار است مربی جایگزین او شود بدون‌شک لازم است هرچه سریع‌تر در این مورد تصمیم بگیرند. چه ایرادی دارد کمیته فنی هر روز تشکیل جلسه دهد و هرچه سریع‌تر به وضعیت تیم‌های ملی سروسامان دهد. ما جام‌جهانی را در پیش داریم و این نگران‌مان می‌کند. قاسمپور در آخرین مصاحبه خود قبل از انتخاب به‌عنوان عضو کمیته ‌فنی خواهان تعجیل در انتخاب مربی تیم‌ملی شده بود و مدعی بود اگر قرار است اسکوچیچ بماند هرچه سریع‌تر درموردش تصمیم بگیرید. او خواهان تصمیم‌گیری سریع درمورد اسکوچیچ شده بود.

با این انتصاب اما شرایط فرق کرده است. قاسمپور درمورد تعیین‌تکلیف اسکوچیچ گفت: «اسکوچیچ قرارداد دارد و کارش را انجام می‌دهد. من نمی‌توانم‌ نظر شخصی خودم را بگویم چراکه درنهایت این نظر کمیته است که مهم است. در این مورد هنوز چیزی عنوان نکردیم. ترجیح می‌دهم هر وقت جلسه‌ای در این مورد برگزار شد و اعضا به جمع‌بندی خاصی رسیدند، اعلام کنیم. البته تاکید می‌کنم درحال حاضر مخالف نیستم و فکر می‌کنم چون سه‌سال قرارداد دارد باید درمورد بودن و نبودن او تصمیم‌گیری شود و اگر لازم است نظر ما را بخواهند. ما نمی‌توانیم اولویت را به این کار اختصاص دهیم یا نظر شخصی خود را اعلام کنیم.»

 نمی‌شود اختیاری نداشته باشیم

این عضو کمیته فنی پیش‌تر گفته بود رقبا همگی سرسخت هستند و اگر برنامه‌ریزی کنیم و تدارک لازم را در نظر بگیریم، این بضاعت وجود دارد که در گروه خودمان موفق شویم و حالا می‌گوید: «نظر شخصی خود را اعلام نمی‌کنم و باید با همکارانم هماهنگ باشم. در این کمیته همه با هم تصمیم می‌گیریم، از این‌رو هرچند قبلا مسائلی را عنوان کردم حالا ترجیح می‌دهم نظر کمیته فنی را اعلام کنم.»

حالا این سوال پیش می‌آید که ماهیت این کمیته چیست و اختیارات و قدرت این کمیته چقدر است؟ قاسمپور تاکید کرد: «هر کمیته‌ای برای تصمیماتی خاص انتخاب می‌شود. نمی‌شود تصمیمات بدون اختیارات باشد که اگر ای‌نطور باشد ماهیت کمیته زیرسوال می‌رود. تصمیماتی که گرفته می‌شود در روند کار تیم‌های ملی تاثیرگذار است، از این‌رو بدون ماهیت نیست. شک نکنید آنهایی که به‌دنبال تشکیل کمیته بودند قصد داشتند مشکلات و موانع تیم‌های ملی را برطرف کنند. البته برای رفع مشکلات فقط نظر ما مهم نیست بلکه داشتن یک‌سری امکانات هم مهم است. امیدوارم همه موارد ازجمله کمیته ‌فنی تاثیر مثبت خود را بگذارد و نتیجه آن را ببینیم.»

 حاضریم به اسکوچیچ کمک کنیم

نکته مهمی که درمورد اسکوچیچ وجود دارد تنهایی اسکوچیچ است یا حداقل این‌طور به‌نظر می‌رسد که او تنهاست. اسکوچیچ نیاز دارد مشاورانی حرفه‌ای و توانا درکنارش باشند تا در بهترین شرایط به او کمک فکری داده و بتوانند توانایی تیم‌ملی را بالا ببرند. به‌نظر می‌رسد کمیته ‌فنی همان‌طور که از نامش برمی‌آید می‌تواند از منظر فنی به این مربی کمک کند. قاسمپور در پاسخ به این سوال که کمیته ‌فنی چقدر می‌تواند به اسکوچیچ کمک کند و اسکوچیچ چقدر روی کمک آنها حساب کرده است، می‌گوید: «اگر از کمیته فنی بخواهند ما می‌توانیم چنین کمک‌هایی به او بدهیم. ضمن اینکه لازم است او هم نفراتی درکنار خود داشته باشد که مشاوره درستی به او بدهند. اینکه این مشاوران تاثیرگذار باشند هم موضوع بسیار مهمی است. او باید این نفرات را خودش انتخاب کند. کمیته فنی نمی‌تواند تداخل کاری ایجاد کند و خودش مشاوره دهد. اگر از این کمیته بخواهند، نظرمان را اعلام می‌کنیم و اینکه استفاده کنند یا نه، تصمیم با خودشان است.»

 بی‌تفاوت نیستیم و ورود می‌کنیم

یعنی کمیته فنی نمی‌خواهد در مسائل فنی دخالت کند و درصورت لزوم در مواردی مشاوه بدهد. اگر تیم‌های ملی در مواردی نیاز به کمک داشته باشد ولی درخواست نکند آیا کمیته فنی بی‌تفاوت خواهد ماند؟ قاسمپور می‌گوید: «مطمئنا کمیته فنی روی کار مربیان تیم‌ملی نظارت دارد. از نظر ما اگر ایراد، نقض و مشکلی وجود داشته باشد انتقال می‌دهد. ما بی‌تفاوت نیستیم و شک نکنید درصورت لزوم ورود می‌کنیم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج