۱۲۱۳۳۴۱
۱۰۸۲
۱۰۸۲
پ

تو مربی نیستی کلوپ، به خدا مربی نیستی!

لیورپول با پیروزی بر چلسی در ضربات پنالتی قهرمان جام حذفی شد و به نظر می‌رسد در این ضربات هم یورگن کلوپ بهتر از توماس توخل کار کرد.

ورزش سه: بعد از دیدار فینال جام حذفی انگلیس، کلوپ اعتراف کرد که توصیه‌اش به سادیو مانه برای زدن ضربه برخلاف جهت همیشگی اشتباه بوده است. سرمربی آلمانی تصور می‌کرد با توجه به شناختی که ادوارد مندی، دروازه‌بان چلسی، از مانه دارد، بهتر است ستاره تیمش ضربه‌اش را برخلاف جهت همیشگی بزند ولی مندی با گرفتن این ضربه تیمش را در بازی نگه داشت.

علی‌رغم این اشتباه، آنالیز اتفاقات پیش از ضربات پنالتی نشان می‌دهد که کلوپ تیمش را بهتر برای این ضربات آماده کرده و در پیروزی آنها موثر بوده است.گایر یوردت، متخصص روانشناسی فوتبال که سال‌ها روی ضربات پنالتی کار می‌کند، آنالیز زیر را ارائه کرده است:

تو مربی نیستی کلوپ، به خدا مربی نیستی!

۱- لیورپول در فینال جام حذفی چلسی را در ضربات پنالتی شکست داد.ضربات پنالتی یک بازی روانشناسانه است که با نحوه ارتباط سرمربی با بازیکنانش بعد از سوت پایان بازی آغاز می‌شود. کلوپ و توخل آن پنج دقیقه را کاملا متفاوت سپری کردند. در ادامه آن لحظات را به ترتیب زمانی بررسی می‌کنیم.

تو مربی نیستی کلوپ، به خدا مربی نیستی!

۲- در ثانیه شصت بعد از سوت پایان بازی، کلوپ بازیکنان مورد نظرش را انتخاب کرده بود و با هر یک از بازیکنان صحبت کرده و از آنها خواست/ پرسید که کدام ضربه را می‌خواهند بزنند. او به طور انفرادی با هر بازیکن صحبت کرد و با بغل کردن معروفش، از آن بازیکن به خاطر برعهده گرفتن مسئولیت تشکر کرد. پروسه درخواست زدن پنالتی صمیمی، امن و دوستانه بود.

تو مربی نیستی کلوپ، به خدا مربی نیستی!

۳- در دقیقه 1:30، کلوپ کارش را انجام داده و تیم حلقه زده و او یک سخنرانی کوتاه اما پرشور انجام داد. در دقیقه 1:45، او کارش را تمام کرد و حلقه تیمی به پایان رسید.

در دقیقه  1:50، توخل هنوز یادداشت‌هایش را مرور می‌کند و بالاخره وارد حلقه تیمی شد.

تو مربی نیستی کلوپ، به خدا مربی نیستی!

4- به نظر می‌رسد که توخل یکی دو دقیقه اول را صرف مرور انتخاب‌هایش می‌کند و (شاید) از گوشه چشم می‌بیند که لیورپول پیش از اینکه بازیکنان چلسی جمع شوند، حلقه تیمی‌شان را تمام کرده‌اند. او سپس وارد حلقه تیمی چلسی می‌شود، پیش از اینکه کارش را تمام کرده باشد.

تو مربی نیستی کلوپ، به خدا مربی نیستی!

5- وارد شدن به حلقه بازیکنان پیش از کامل کردن انتخاب بازیکنان ضربه‌زننده، کاری است که گرت ساوت‌گیت در فینال یورو 2020 انجام داد- تاخیر دارید، آماده نیستید، واکنشی شده‌اید و کاری که می‌توانست به سادگی و در آرامش انجام شود، به کاری عصبی و پراسترس تبدیل شد.

تو مربی نیستی کلوپ، به خدا مربی نیستی!

6- در حلقه تیمی، توخل از بازیکنان در مورد زدن پنالتی سوال کرد، به طور عمومی و مقابل همه اعضای تیم. وقتی مربی چنین کاری می‌کند، فشار زیادی از سوی تیم به بازیکن وارد می‌شود و احتمال دریافت پاسخ صادقانه از طرف بازیکن کاهش پیدا می‌کند و استرس بیشتری به بازیکنی که قصد زدن ضربه دارد، وارد می‌شود.

تو مربی نیستی کلوپ، به خدا مربی نیستی!

7- در حالی که توخل هنوز در مرحله انتخاب بازیکنان ضربه زننده است، کلوپ همه وظایفش به عنوان سرمربی را انجام داده و وقتش را به دادن انرژی به بازیکنانش صرف می‌کند. حتی این فرصت را می‌کند که با ویرژیل فن‌دایک بگو بخند راه بیندازد.

تو مربی نیستی کلوپ، به خدا مربی نیستی!

8- چون لیورپولی‌ها حلقه تیمی‌شان را زودتر به پایان رساندند، ابتدا به سمت دایره وسط زمین رفتند و در سمتی ایستادند که به کنار زمین نزدیک‌تر بود و در طول زدن ضربات هم از توصیه‌های کادر فنی برخوردار می‌شدند و از سایر اعضای تیم دلگرمی می‌گرفتند.

9- ذهنیت هیولاوار یورگن کلوپ (عبارتی که خودش در پایان بازی استفاده کرد) ذاتی نیست، بلکه ساخته شده است. آماده‌سازی فعال، اجرای بی‌نقص و ارتباط گرم و دوستانه بهترین شرایط را برای عملکرد خوب بازیکنان در آن شرایط بسیار پرفشار فراهم کرد. حتی پیش از اینکه ضربات پنالتی آغاز شود، لیورپول 1-0 پیش بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج