۱۲۱۳۳۵۴
۲۵ نظر
۲۲۹۸
۲۵ نظر
۲۲۹۸
پ

شش توصیه به «یحیی» که دیگر امپراتور نیست!

یحیی ممکن است در پایان این فصل، مثل حضور قبلی‌اش در پرسپولیس به تلخی از باشگاه جدا شود. شاید هم در پرسپولیس بماند. او بماند یا نه، باید در برخی کارهایش تجدیدنظر کند.

برترین‌ها - امیر عبودزاده: از نظر اکثریت هواداران پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی نقش اول شرایط اسفناک این باشگاه است. اگر در گذشته مدیریت باشگاه سیبل حملات بود یا بازیکنانی بودند که بار شکست‌ها را به دوش می‌کشیدند، این بار، جا ماندن از قهرمانی و نتایج غیرقابل قبول سرخ‌ها فقط یک متهم دارد: یحیی.

تصور هواداران این است که اشتباهات و کم‌کاری یحیی تیم را به اینجا رسانده. مسئله هم برایشان تنها بازماندن از جام نیست. این که تیم در تمام فصل اخیر پرنوسان و بدون صلابت بوده، این که با وجود برتری نسبی نتوانسته در دو دربی مقابل استقلال نتیجه بگیرد و مجموعه‌ای از رفتارهای یحیی باعث شده حالا او روی صندلی اول متهمان بنشیند. نه حامد لک و کارهای بچگانه و سوتی‌هایش، نه ملی‌پوشانی که در بسیاری از بازی‌ها کمتر از انتظار ظاهر شدند، نه مهاجمانی که چارچوب دراوزه را فراموش کرده‌اند، نه آل‌کثیر که با اصرار بی‌دلیل‌اش برای تن ندادن به جراحی مدت‌ها وقت خودش و تیم را تلف کرد، نه همه حاشیه‌ها و نه همه مشکلاتی که در فصل اخیر برای تیم به وجود آمده.

یحیی حتی کاری کرده که محمدحسن انصاری‌فرد و مدیریت فاجعه‌بارش برای پرسپولیس هم بتوانند در سایه بمانند و از حملات در امان باشند. انصاری‌فردی که با بدهی‌های میلیاردی و بستن درهای نقل و انتقالات به روی پرسپولیس ضربه‌ای به این باشگاه زد که کمتر دشمنی در تاریخ پرسپولیس توانش را داشته. اما حالا او هم بدون سوال و جواب و با خیال راحت نشسته و منتظر سرنوشت یحیی است.

شش توصیه به «یحیی» که دیگر امپراتور نیست!

یحیی ممکن است در پایان این فصل، مثل حضور قبلی‌اش در پرسپولیس به تلخی از باشگاه جدا شود. شاید هم در پرسپولیس بماند. او بماند یا نه، باید در برخی کارهایش تجدیدنظر کند. اگر می‌خواهد سال‌ها به عنوان یک سرمربی درجه‌یک در فوتبال ما دوام بیاورد. اگرنه، مثل بسیاری از درجه‌دوها می‌تواند با همین شیوه برای فصل‌های طولانی از این تیم به آن تیم و از این شهر به آن شهر برود. اما برای تکرار نشدن تجربه این فصل چه توصیه‌هایی باید به او کرد.

یک- یحیی اگر می‌خواهد همچنان در صدر فهرست مربیان مطلوب برای مدیران باشگاه‌ها جا خوش کند، باید تمرکزش را بر مربیگری و توی زمین بگذارد. علاقه به کسب درآمدهای متفرقه، خرید بازیکنان با انگیزه‌های غیرفنی و ارتباط با دلال‌ها، پدر یحیی را بیش از قبل درخواهد آورد. در فوتبال ما مربیانی بوده‌اند که به فکر کاسبی در چند جبهه بوده‌اند و شاید مدتی هم در اوج موفقیت مانده‌اند. تجربه نشان می‌دهد که یحیی نمی‌تواند یکی از آنها باشد. او همین حالا هم به اندازه کافی بدنام شده. انتخاب با خودش است که مربیگری حرفه‌ای با سختی‌هایش را انتخاب کند یا به مسیر راحت و پردرآمدتر و بی‌اعتبار برود.

دو- یحیی اگر می‌خواهد تیم‌هایش را برای قهرمانی ببندد باید همه چشم‌اندازش پایان فصل و جنگیدن برای جام باشد. تلاطم مداوم، بیانیه دادن و استعفا دادن و بهانه‌گیری اگر در تیم‌های دیگر هم جواب بدهد در پرسپولیس جواب نمی‌دهد. به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها به اندازه کافی با برانکو و دنیزلی و قبل و بعد از آنها طعم مربیگری حرفه‌ای را چشیده‌اند. همین که امروز به جای بند کردن به داوری و فدراسیون و زمین و آسمان، مشکل را در باشگاه خودشان جستجو می‌کنند نشان می‌دهد که بهانه‌تراشی و رفتار غیرخرفه‌ای برایشان مشکلی را حل نخواهد کرد.

شش توصیه به «یحیی» که دیگر امپراتور نیست!

سه- سرمربی قرمزها باید تعارف را کنار بگذارد. اگر حامد لک روحیه ایستادن درون چارچوب را ندارد باید بنشیند روی نیمکت و حتی تمدید قرارداد با او زیر سوال خواهد بود. یحیی باید بداند تغییرات مداوم در خط دفاع و حمله حتی بهترین بازیکنان را از پا خواهد انداخت و از فرم خارج خواهد کرد. مربی که ایده روشنی دارد باید برنامه‌اش را در تیم پیاده کند و روی آن بایستد. چیزی که در پرسپولیس دیدیم سردرگمی و سرگیجه بود. این که چرا گل‌محمدی از دوران ثباتش در پدیده و همین پرسپولیس فاصله گرفته، سوالی است که خودش بهتر از همه جواب خواهد داد.

شش توصیه به «یحیی» که دیگر امپراتور نیست!

چهار- پرسپولیس بازیکن بزرگ و باظرفیت می‌خواهد. شاید استقلالی‌ها نخواهند اعترف کنند، اما بار بزرگ موفقیت این تیم در فصل اخیر روی دوش یامگا و ژستد و رافائل سیلوا بوده. بازیکنانی که در شرایط سخت و لحظات بحرانی هم می‌توانستند آرامش داشته باشند و کیفیت خود را حفظ کنند. پرسپولیس با بازیکنان متوسط و کم‌اثر به جایی نخواهد رسید. بازیکنی که در پرسپولیس بازی می‌کند باید ملی‌پوش یا نامزد پوشیدن پیراهن تیم ملی باشد. یحیی اگر متوجه نمی‌شود که اسدی و آقایی و بازیکنان در این سطح چه بلایی بر سر تیمش می‌آورند، باید فکری به حال مشاوران و تحلیل‌هایش بکند.

شش توصیه به «یحیی» که دیگر امپراتور نیست!

پنج- بازیکنان تاپ پرسپولیس در این فصل همه نزول کردند. از سرلک ملی‌پوش که تبدیل به بازیکنی بی‌انگیزه شده تا مهدی عبدی که معلوم نیست چه مشکلی دارد. حتی امیری و مهدی ترابی هم بازیکنان فصل‌های قبل نیستند. در تمرینات پرسپولیس چه اتفاقی می‌افتد؟ در اردوها چه شرایطی حاکم است که حتی بازیکن ممتاز هم از رده خارج می‌شود. یحیی اگر به این سوالات جواب ندهد بعدا هم مشکل خواهد داشت. در هر تیمی.

شش توصیه به «یحیی» که دیگر امپراتور نیست!

شش- یحیی در دو فصل اخیر حتی یک بازیکن جوان هم نتوانسته معرفی کند. نه از بازیکنان خود باشگاه و تیم‌های پایه و نه از جوانان تیم‌های دیگر. این روند برای پرسپولیس نابودکننده است. پرسپولیس همیشه بازیکنانی را رو کرده که توانسته‌اند در آینده باشگاه عصای دست مربیان باشند یا حتی با ترنسفر شدن منابع مالی را غنی کنند. در دو فصل اخیر تنها کسی که رشدی داشته مهدی عبدی بوده که او هم به این روز افتاده. یحیی باید به مدیران و هواداران توضیح بدهد که آورده او چیست.  این که تیم او چرا اینقدر بی‌انگیزه و بدون جاه‌طلبی بازی می‌کند، این که چرا عطش بردن و جنگندگی ندارد به شرایط روحی مربی و فضای حاکم بر تیم برمی‌گردد. او در هر تیمی که باشد با این پرسش‌ها مواجه است.

شش توصیه به «یحیی» که دیگر امپراتور نیست!

به نظر می‌رسد بیش و پیش از همه، سرمربی بزرگ ما باید با خودش تسویه‌حساب کند و ببیند چند چند است. برگشتن به کورس رقابت سخت نیست. به شرط این که مسئله‌اش را پیدا و آن را حل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      امپراتور خخخخ کاغذ باد هم نیست

      پاسخ ها

      • میتی از مشد

        شهر که شلوغ میشه غورباقه هم هفت تیر میشکه حالا دیگه هر ننه قمری به خودش اجازه میده یحیی را نصیحت کنه

    • ناشناس

      هفت پرسپولیس مدیرعامل نداشت هشت هیت مدیره نداشت نه پنجره استقلال بسته نشد ده رسانه‌ها کلا آبی هستند ، این توصیه‌ها رو به خودتون بکنید که یک جانبه نگر هستید وگر نه کیه که ندونه اونی که دلال هست مجیدیه که در به در تو دبی پی فروش قائدی بود

    • ناشناس

      یایا استعفا چی شد .
      فکر نمی کنی یکم با استعفا دادن های قبلی که داشته فاصله دار تر شد

    • ناشناس

      وبالاخره یادلالی یامربیگری

    • ناشناس

      یحیی دلاله

    • لنگ حقیر بابا مسعود

      کی گفته امپراطور خخخخخ

    • ناشناس

      فقط رفتن بابا مسعوووود
      بقیه اش چرت و پرته

    • بدون نام

      در حد پرسپولیس بزرگ نیست

    • امیر

      فقط بابا مسعود رو برگردانید. بقیه ش حله 👌

    • ناشناس

      گل محمدی لیاقت نیمکت پرسپولیس راندارد.تیم را نابود کرد.بزدل و ترسو و بی تدبیر.کمک مربی هم ازش زیاده

    • بینام

      امپراتور ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! شتر در خواب بیند پنبه دانه. کهی لب لب خورد گه دانه دانه !!!!!!!!!!! سکوت بهترین گزینه !!!!!!! درخواست هواداران تا دیر نشده خودت استعفا بده .و برو !!!!!!!!!!

    • امیر

      کار دلالی همینه

    • کرمی

      رسانه ها آبین،عجب🤔🤔🤔

    • ناشناس

      برتری نسبی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • ناشناس

      کاملا درسته

    • لنگ حقیر

      گلی فقط بلده بهانه بیاره
      یایا را نگه دارید برا فصل بعد خنده داشته باشیم

    • ناشناس

      یحیی دلال است وبس.

    • .

      چندسالرهم نتیجه میگرفت.ب خاطرحمایتهای وزیر بودکه حق تیمهای دیگه میگرفتن میدادن ب لنگ

    • مننمنم

      هیچ وقت نبود ، بااون کاری که با شهر خودرو کرد

    • الکویت

      صد پیشنهاد هم به یایا بدهید دست از دلالی نمیکشد اخه خیلی بهش مزه میده میره ماشین چند ملیاردی میخرد وبه ریش لنگیای گوش مخملی هم میخنده

    • خودم

      شش توصیه دقیق و کامل.باخت میده میگه مقصر زمین و آسمان غیر من.ن خرید درستی.اول فصل گفتم اسدی آقایی پاکدل لک شیری فرجی هیچ کدوم در حد و اندازه پرسپولیس نیستن

    • ضدحال

      اگه عقل داشتی که میفهمیدی اونی که دلال بود یحیی بود نه مجیدی...هنوزم متوجه نشدی پرسپولیس چرا ضربه خورده؟

    • بینام

      محترمانه استعفا دهد وبیش از ضرر وزیان بیشتر تیم را ترک کند .این مربی در حد پرسپولیس نیست .

    • پرسپولیس

      حالا همین هستش که گلات کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج