جاباما
۱۲۱۳۳۶۶
۲۷۳
۲۷۳
پ

نمازی: بهتر از کانادا برای ایران پیدا نمی‌شد

امید نمازی، مربی سابق تیم ملی می‌گوید فوتبال کانادا و امریکا بسیار به هم شبیه است و این دیدار تدارکاتی را برای ایران مناسب دانست.

ایسنا: امید نمازی، مربی شاغل در امریکا درباره بازی تیم ملی فوتبال ایران و کانادا در پانزدهم خرداد در ونکوور گفت: شباهت کانادا به آمریکا بسیار زیاد است. این تیم پیشرفت خوبی در سالیان اخیر داشته است. جان هردمن، سرمربی این تیم در گذشته سرمربی تیم ملی زنان کانادا بود که نتایج خوبی گرفت و سرمربی تیم مردان شد. او مربی باانگیزه و سخت‌گیری است و پشت کار زیادی دارد. کانادا لژیونرهای زیادی دارد که در خارج از این کشور و در اروپا بازی می کنند. نتایج تیمش هم خوب بوده و به صدر جدول انتخابی جام جهانی رسید. کانادا در دو دیدار با آمریکا هم صاحب یک برد و یک مساوی شد.

او با بیان این که پیروزی کانادا مقابل آمریکا دلیل بر برتری فنی فوتبال این کشور نسبت به همسایه خود نیست، افزود: آمریکا از نظر فوتبالی نسبت به کانادا یک سر و گردن بهتر است. در این دو بازی، یک مقدار تیم آمریکا به خاطر مصدومیت‌های بازیکنانش به مشکل خورد. با این حال فلسفه و فوتبال کانادا بسیار نزدیک به آمریکاست.

نمازی با تاکید بر این که دیدار ایران و کانادا قطعا برای دیدار با آمریکا به تیم ملی کمک خواهد کرد، بیان کرد: این بازی صد درصد به ما کمک می‌کند. کانادا بازیکنان فیزیکی خوبی دارد و ایران محک خوبی خواهد خورد. نه این که کانادا خیلی پایین‌تر از آمریکا باشد. فوتبال دو تیم نزدیک است. اگر بخواهیم مقایسه نفر به نفر میان کانادا و آمریکا داشته باشیم، قطعا تیم ملی آمریکا بهتر است چرا که اکثر آن‌ها لژیونرهستند و در تیم‌های سطح بالایی بازی می‌کنند. این مساله روی کاغذ است و یک تیم باید در زمین منسجم باشد که کانادا توانسته این کار را انجام دهد. به نظرم بازی ایران و کانادا، شبیه‌سازی خوبی برای بازی با آمریکاست. حتی می‌توانم بگویم برای بازی با آمریکا بهتر از بازی با کانادا را نمی‌توانستند پیدا کنند. بازی با کانادا انتخاب خوبی بود.

او درباره شرایط آماده‌سازی تیم ملی آمریکا نیز اظهار کرد: آمریکا دو بازی دوستانه با اروگوئه و مراکش را به طور صد درصدی قطعی کرده است. در همان زمان که ایران با کانادا بازی می‌کند، آمریکا هم درگیر بازی‌های جام ملت‌های کونکاکاف خواهد بود.

نمازی در واکنش به این که ایران تا کنون یک بازی دوستانه را قطعی کرده ولی می‌توان چهار دیدار را در این پنجره از بازی‌های ملی برگزار کرد، اظهار کرد: مطمئنا به بیش‌تر از دو بازی نیاز داریم. من در جریان هماهنگی برای بازی دوم تیم ملی بودم که فعلا انجام نشده و نتوانستند هماهنگی را انجام دهند. کشورهای این منطقه درگیر بازی‌های ملی و رسمی هستند.

مربی پیشین تیم ملی درباره مشکلات مربوط به هماهنگی یک بازی دوستانه گفت: امیدوارم غیر از بازی با کانادا، یک بازی خوب بین‌المللی هم بگذارند که تیم ملی محک خوبی بخورد. ما الان نیازمند بازی دوستانه هستیم اما بازی‌ با تیم‌ها اروپایی مشکل است چرا که آن‌ها هم دنبال حریف‌های قوی‌تری هستند و مسائل سیاسی با ایران هم مانع از هماهنگی یک بازی می‌شود. هزینه‌های یک دیدار دوستانه هم مطرح است که تیم‌های قدرتمند اروپایی، یک یا دو میلیون دلار پول می‌خواهند که می‌دانیم در توان فدراسیون فوتبال موجود نیست. می‌دانم که در فدراسیون فوتبال تلاش‌های زیادی برای برگزاری بازی می‌شود اما هماهنگی بازی به این سادگی‌ها نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج