جاباما
۱۲۱۳۵۴۸
۹۲۶
۹۲۶
پ

غرامت ۵۰ میلیاردی درصورت اخراج یحیی

بد نیست همه کسانی که آرزوی رفتن یحیی را از تیم محبوب‌شان دارند بدانند که این مربی برای دو فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد.

فرهیختگان: هرچند حرف‌های متناقض سهیل مهدی و کامرانی‌فر موضوع قهرمانی لیگ برتر این فصل را با چالشی عجیب روبه‌رو کرد اما درنهایت با پیروزی استقلال مقابل فولاد خوزستان و شکست ۲ بر یک پرسپولیس مقابل سپاهان همه را به این نتیجه رساند که دوران قهرمانی پنج‌ساله سرخ‌های پایتخت به پایان رسیده و این‌بار شنل قهرمانی بر دوش آبی‌های پایتخت قرار گرفته است. این اتفاق باعث شد هواداران خشمگین پرسپولیس درست لحظاتی بعد از شکست تیم محبوب‌شان در فضای مجازی رسما از یحیی گل‌محمدی و دستیارانش بخواهند این تیم را ترک کنند.

این واکنش تند درحالی صورت گرفت که یحیی گل‌محمدی بعد از برانکو توانست پرسپولیس را دو فصل پیاپی قهرمان لیگ برتر کرده و یک قهرمانی سوپرجام را به‌نام این تیم و خودش ثبت کند و پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان آسیا ببرد، کسی که تا چندوقت قبل سخت مورد حمایت هواداران این تیم بود و دوستدارانش مقابل هرگونه انتقاد می‌ایستادند حالا خودش را تنها می‌بیند، اما چیزی که اهمیت داشت و مورد توجه هواداران این تیم قرار نگرفت این موضوع بود که آیا بحث کنار گذاشتن گل‌محمدی و دستیارانش از پرسپولیس بدون تبعات مالی است؟ «فرهیختگان» نگاهی انداخته به این موضوع مهم که پیش از این بارها هزینه‌های هنگفتی را روی دست این باشگاه مردمی گذاشته است.

 رفت‌وآمد گران‌قیمت

بد نیست قبل از بررسی شرایط برکناری این مربی نگاهی به گذشته بیندازیم و از روزهایی بگوییم که گل‌محمدی مجددا سکان هدایت پرسپولیس را در دست گرفت. یحیی سه فصل قبل و در میانه‌های لیگ جانشین کالدرون آرژانتینی شد تا بعد از چندسال دوری از جمع سرخ‌ها دوباره به تیم سابقش بازگردد. دفعه اول قهرمانی جام‌حذفی را در آخرین لحظه از دست داد تا مدیریت وقت باشگاه پرسپولیس یعنی محمد رویانیان تصمیم به کنار گذاشتن یحیی بگیرد؛ اما این‌بار با شرایطی متفاوت به پرسپولیس آمد و البته حضورش هم بسیار گران‌قیمت بود.

رضایت‌نامه‌اش نزدیک به هفت‌میلیارد تومان ارزش داشت که دست بر قضا پرسپولیسی‌ها این پول را به‌موقع پرداخت نکردند تا شکایت تیم پدیده رقم را به 15میلیارد تومان برساند و البته بعد از مذاکرات متعدد این رقم به 10میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. باشگاه پرسپولیس تاکنون دومیلیاردونیم از این رقم را پرداخت کرده و همچنان 7,5میلیارد تومان دیگر آن باقی‌ مانده و باید بپردازد. این انتقال یک انتقال گران برای پرسپولیس بود اما نتیجه‌اش برای این تیم خوشایند بود و یحیی نشان داد که یک مربی موفق ایرانی برای پرسپولیس و هوادارانش خواهد بود. این موفقیت به‌راحتی به‌دست نیامد اما باعث شد ارزش این مربی بحق در فوتبال ایران افزایش چشمگیری داشته باشد، چیزی که امروز اجازه نمی‌دهد باشگاه پرسپولیس به‌راحتی او را نادیده بگیرد.

 اخراج حداقل ۲۷ میلیاردی

بد نیست همه کسانی که آرزوی رفتن یحیی را از تیم محبوب‌شان دارند بدانند که این مربی برای دو فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد. با توجه به دستمزد 10میلیارد تومانی او در این فصل پرسپولیس باید برای اخراج او مبلغی در حدود 12 و 15میلیارد تومان برای دو فصل بعد این مربی در نظر بگیرد که جزئی از تعهدات باشگاه به این مربی بااخلاق است، یعنی اگر یحیی قصدی برای جدایی نداشته باشد باشگاه باید 27میلیارد تومان به این مربی غرامت بپردازد. البته باید به این ارقام، پاداش‌های داخل قرارداد را نیز اضافه کرد.

طبق قانون اگر در قرارداد یحیی موضوع پاداش قهرمانی احتمالی فصول بعد باشد و در نبود او این قهرمانی‌ها حاصل شود این مربی می‌تواند آن را از باشگاه طلب کند. ضمن اینکه باید این موضوع را هم در نظر گرفت که اگر یحیی قراردادی پایین‌تر از قراردادش با پرسپولیس با تیمی دیگر امضا کند این باشگاه پرسپولیس است که باید مابه‌التفاوت آن را به سرمربی برکنارکرده‌اش بپردازد. همه اینها را در بدبینانه‌ترین حالت یعنی عدم حصول توافق بین باشگاه و گل‌محمدی در نظر گرفتیم که باید به آن حتما توجه شود؛ هرچند روحیه یحیی به این درگیری‌ها و حواشی نزدیک نیست اما نمی‌توان به‌راحتی حق او را در این ماجرا نادیده بگیریم.

 ۲۰  میلیارد برای دستیاران قانع و کم‌دردسر!

درمورد دستیاران یحیی هم همین وضعیت حاکم است، با این تفاوت که آنها قراردادهای خیلی گران‌قیمتی با پرسپولیس ندارند و رقم آنها بسیار کمتر از سرمربی تیم است. بد نیست بدانید حمید مطهری دستیار بی‌حاشیه یحیی گل‌محمدی قرارداد فصل بعدش چهارمیلیارد تومان و برای دو فصل بعد هم پنج‌میلیارد تومان است. داود فنایی رقمی در حدود سه‌میلیارد برای فصل بعد و چهارمیلیارد تومان برای دو فصل دیگر خواهد گرفت و مربیان بدنساز هم برای فصل بعد یک‌میلیارد و برای دو فصل بعد نهایتا دومیلیارد تومان باید دریافت کنند که اگر همه از این جمع کنار گذاشته شوند و توافقی هم بین آنها صورت نگیرد بازهم باشگاه پرسپولیس باید 20میلیارد تومانی برای این برکناری‌ها غرامت بدهد که برای باشگاه پرسپولیس قطعا رقم کمی نخواهد بود. رقم دریافتی کریم باقری متفاوت و البته بیشتر از دستیاران یحیی گل‌محمدی است؛ قرارداد این عضو قدیمی درقالب دستیاران یحیی نیست و نقش او در پرسپولیس و در حضور مربیان مختلف، متفاوت از نقش دستیاران بوده است. به این ترتیب درصورت اخراج یحیی و دستیارانش باشگاه باید مبلغی در حدود 50میلیارد تومان غرامت بدهد.

 شکایت دایی، یک تجربه بزرگ

پرسپولیس یک تجربه تلخ از درگیرشدن با مربیان سابق خود دارد. علی دایی زمانی که از پرسپولیس رفت با مدیریت وقت باشگاه توافقی کرد اما وقتی دید مدیران بعدی به همان توافق صورت‌گرفته هم پایبند نیستند از پرسپولیس شکایت کرد و همه طلبش را خواستار شد. پرسپولیس به‌خاطر یک اشتباه ساده محکوم و مجبور شد چندین و چندبار با وکلای دایی تماس بگیرد تا به‌شکلی این مشکل را از سر راه بردارد. درنهایت پرونده بسته شد؛ هرچند روحیه گل‌محمدی بسیار متفاوت از دایی است اما دربرابر احساسات هواداران معترض این تیم نباید از هیچ واقعیتی دور ماند.

 نایب‌قهرمانی هم به کمک گل‌محمدی نمی‌آید؟

به‌واسطه توقع بالای به‌وجود‌آمده آنقدر شرایط به‌هم‌ریخته به‌نظر می‌رسد که کسی به این موضوع فکر نمی‌کند اگر پرسپولیس در بازی‌های باقی‌مانده لیگ برتر بتواند نایب‌قهرمانی‌اش را حفظ کند، این تیم با هدایت یحیی گل‌محمدی و دستیارانش به دو قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی سوپرجام و یک حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را در سه فصل کسب کرده و این اتفاق نمی‌تواند یک کارنامه بد برای گل‌محمدی تلقی شود. کسانی که امروز با ناراحتی به‌دنبال حذف کادرفنی پرسپولیس هستند نه به اتفاقات رخ‌داده به دیده مثبت نگاه می‌کنند و نه به این موضوع فکر می‌کنند که این حذف چقدر برای باشگاه پرسپولیس گران تمام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج