۱۲۱۴۳۷۲
۸۰
۸۰
پ

آشنایی با اکوادور، دومین حریف تدارکاتی تیم ملی

درحالی‌که خبر رسیده دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران با اکوادور قطعی و نهایی شده، اثری از نام ایران در فهرست دیدارهای تدارکاتی تیم آمریکای جنوبی در خرداد ماه نیست.

روزنامه همشهری: درحالی‌که خبر رسیده دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران با اکوادور قطعی و نهایی شده، اثری از نام ایران در فهرست دیدارهای تدارکاتی تیم آمریکای جنوبی در خرداد ماه نیست. اکوادور در تاریخ‌های ۱۳، ۱۶و ۲۲خرداد به‌ترتیب با نیجریه، مکزیک و مالی بازی دارد و نخستین دیدار بعدی آنها اول مهر با عربستان و یک‌ماه پس از آن با قطر است. اگر دوره کی‌روش بود می‌شد برداشت کرد که در بازی با ایران تیم اصلی اکوادور حضور ندارد اما شاید زمزمه‌های سیاسی درباره احتمال لغو سفر تیم ملی به کانادا باعث شده این دیدار در تقویم اکوادور گنجانده نشود. البته برخی منابع هم به‌جای مالی از تیم ایران به‌عنوان حریف اکوادور در ۱۱ژوئن یاد کرده‌اند.

  اکوادور که پدیده این دوره رقابت‌های انتخابی جام جهانی۲۰۲۲از حوزه کونمبل بود، چون صعودش زودتر قطعی شده بود، در بازی‌های آخر خیلی به آب و آتش نزد. ۲ تساوی یک-یک مقابل برزیل و آرژانتین و شکست ۳بر یک به پاراگوئه و تساوی یک-یک با پرو آخرین دستاوردهای این تیم در این مسابقات بود.

  اکوادور در حضور ۱۰‌تیم حاضر در این رقابت‌ها پایین‌تر از برزیل (۴۵)، آرژانتین (۳۹) و اروگوئه (۲۸) با ۲۶امتیاز بالاتر از پرو که با ۲۴امتیاز به پلی‌آف رفت، سهمیه جام جهانی گرفت. خط حمله این تیم به‌اندازه آرژانتین (۲۷) به حریفان گل زد و به‌اندازه کلمبیا (۱۹) گل خورد.

  این چهارمین حضور اکوادور در ادوار جام جهانی است که همگی آنها در قرن جدید رخ داده. آنها در سال۲۰۰۶در آلمان به مرحله حذفی صعود کرده بودند. اکوادور کلا جزو بهترین تیم‌های آمریکای جنوبی نیست. بهترین افتخارشان رتبه چهارمی در کوپا آمریکا در ۲ دوره ۱۹۳۹و ۱۹۵۹بوده.

  از بازیکنان سرشناس این کشور هم‌اکنون اگر بخواهیم نام ببریم، به نام‌هایی مثل استوپینیان می‌رسیم که مدافع فیکس ویارئال در این فصل بود و با این تیم تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیش رفت. پیرو هینکاپیه که با سردار آزمون در بایرلورکوزن همبازی است، کاسیدو و سامینتو (برایتون)، پلاتا (وایادولید) و چند بازیکن دیگر در تیم‌های کوچک‌تر. انر والنسیا معروف‌ترین بازیکن حال حاضر ترکیب‌شان است که در وستهم و اورتون هم بازی کرده و هم‌اکنون عضو تیم فنرباغچه است. او همنام آنتونیو والنسیا، مدافع راست سابق منچستریونایتد و هموطنش است.

  یک پدیده نوظهور هم دارند که در تیم ۱۹سال بارسلونا بازی می‌کند و استعداد جدید لاماسیا محسوب می‌شود. او ۵بار به تیم ملی دعوت شده و الگویش پویول و ویرجیل فان‌دایک است. گفته می‌شود پاری‌سن‌ژرمن می‌خواهد با ربودن دیگو آلمیدا از لاماسیا قضیه ژاوی سیمونز و کایس رویس را تکرار کند. آلمیدای ۱۷‌ساله در پست دفاع میانی بازی می‌کند و تا ژوئن ۲۰۲۳با بارسلونا قرارداد دارد. او در همه تیم‌های ملی رده پایه اسپانیا بازی کرده است.

  تیم ملی ایران و تیم ملی اکوادور تاکنون ۴‌بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. حاصل این بازی‌ها، یک‌برد برای تیم ملی ایران، یک‌برد برای تیم ملی اکوادور و ۲‌مساوی است. در این بازی‌ها ۸‌گل ردوبدل شده؛ ۴گل سهم هر تیم. ۲ تیم هرگز در یک‌دیدار رسمی برابر هم قرار نگرفته‌اند و هر ۴‌بازی این دو تیم بازی‌های دوستانه بوده است. همچنین این دو تیم هرگز در خاک یکی از این دو کشور در برابر هم قرار نگرفته‌اند.

  اکوادور در سال ۱۳۸۷در عمان در تورنمنت چهارجانبه این کشور، یک بر صفر ما را برد. این آخرین رویارویی ۲ تیم بود. دیدار قبلی را در ۲۲دی‌ماه ۱۳۷۸در لس‌آنجلس با ۲‌گل دایی و علی موسوی ۲ بر یک بر این تیم پیروز شدیم. ۲‌دیدار نخست ما با این تیم در سال‌های ۱۳۵۱و ۱۳۷۸با نتیجه یک-یک به پایان رسیده بود. علی موسوی و قلیچ‌خانی زننده ۲ گل ما در این دو تساوی بودند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج