جاباما
۱۲۱۴۸۸۲
۱۲ نظر
۷۳۵۱
۱۲ نظر
۷۳۵۱
پ

مهدی طارمی دست‌نیافتنی شد!

پورتو با درخشش ستاره ایرانی خود توانست قهرمان جام حذفی فوتبال پرتغال نام گیرد.

ورزش سه: نمایش درخشان ملی‌پوش ایرانی پورتو کاری کرد تا این تیم به دومین قهرمانی در فصل ۲۲-۲۰۲۱ برسد.

در این راستا ببینید:  طارمی در شب حساس پورتو گل کاشت

مهدی طارمی پس از یک فصل استثنایی در پورتو که توانست ۲۰ گل به ثمر رساند و ۱۲ پاس گل بدهد و نقش اصلی در تیمش برای رسیدن به قهرمانی در لیگ برتر پرتغال را داشته باشد، در فینال جام حذفی نیز یک‌تنه تیمش را صاحب یک برد پُر گل و البته کسب دو گانه در فصل ۲۲-۲۰۲۱ کرد.

ستاره ایرانی پورتو که در لیگ برتر پرتغال رتبه دوم برترین گلزنان و رده سوم بهترین پاسورهای این رقابت‌ها را به خود اختصاص داده و در کنار آن با گرفتن هفت پنالتی نقش عمده‌ای در قهرمانی تیمش داشت، امشب هم در دیدار پایانی جام حذفی خوش درخشید و کاری کرد تا تیمش یک جام دیگر به‌دست بیاورد.

تیم فوتبال پورتو هشت روز پس از برپایی جشن قهرمانی در دیدار پایانی لیگ برتر پرتغال، از ساعت ۲۰:۴۵ امشب در استادیوم ناسیونال شهر اویراس، مسابقه فینال جام حذفی این کشور را مقابل توندلا، تیمی که امسال از لیگ برتر پرتغال سقوط کرده بود، انجام داد.

پورتو در دقیقه ۲۱ با خطایی که در محوطه جریمه توندلا روی اوتاویو اتفاق افتاد، صاحب یک ضربه پنالتی شد که مهدی طارمی با یک ضربه مطمئن توپ را برخلاف جهت دروازه‌بان حریف، به سمت راست خود زد تا گل اول تیمش را به ثمر رساند.

مهدی طارمی دست‌نیافتنی شد!

پورتو پس از اینکه با تک‌گل مهدی طارمی و برتری به رختکن رفت، نیمه دوم را نیز هجومی آغاز کرد و نزدیک بود در دقیقه ۴۹ باز هم با حرکت ستاره ایرانی خود به گل دوم دست پیدا کند که این بار شوت این مهاجم تبدیل به گل نشد و ضربه او را دروازه‌بان توندلا با یک واکنش تماشایی دفع کرد.

طارمی در دقیقه ۵۲ یک پاس دیدنی به محوطه جریمه توندلا فرستاد که مدافعان حریف آن را دفع کردند ولی ثانیه‌های بعد همان توپ حرکات تماشایی و تمرین شده بازیکنان پورتو، با پاس په‌په و ضربه ویتینیا گل دوم را به همراه داشت تا این تیم نزدیک‌تر از همیشه به قهرمانی شود.

مهاجم ایرانی پورتو که فرصت‌های خوبی در این مسابقه به‌دست می‌آورد، در دقیقه ۶۳ می‌توانست گل دوم خود را بزند که این بار هم شوت او در چارچوب نبود و ضربه این بازیکن با اختلاف کمی از کنار تیرک دروازه توندلا به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۴ داور تصمیم به بازبینی ویدئویی یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه توندلا گرفت که پس از حضور در کنار زمین، برای دومین بار در این مسابقه برای پورتو پنالتی تشخیص داد.

طارمی که پیش از بازی فینال فقط یک گل در رقابت‌های جام حذفی به ثمر رسانده بود، این فرصت را داشت تا در بازی امشب با دو ضربه پنالتی دبل کند، اما ضربه پنالتی او در دقیقه ۶۶ تبدیل به گل نشد تا بازی با نتیجه دو بر صفر پیش برود.

پورتو که علی‌رغم نمایش کاملا یک‌‌طرفه در دقیقه ۷۳ گل اول را دریافت کرد و فاصله‌اش با توندلا کمتر شد، ثانیه‌هایی پس از شروع مجدد دوباره مسابقه روی پاس چیپ اوتاویو از پشت به داخل محوطه جریمه و شوت سرضرب و بغل پای تماشایی مهدی طارمی گل سوم را به ثمر رساند تا دوباره اختلاف را به دو گل افزایش بدهد.

ستاره ایرانی پورتو پس از زدن دو گل و هدر دادن یک پنالتی در کنار ۱۹ پاس صحیح، یک پاس کلیدی، یک سانتر، یک خلق موقعیت خطرناک، چهار برد در دوئل‌های زمینی و چهار پیروزی در نبردهای هوایی و دو بار گرفتن خطا، در دقیقه ۸۴ تعویض شد تا تیمش در لحظات پایانی با یک سیستم دفاعی‌تر نتیجه را حفظ کند.

پورتو با حفظ پیروزی ۳ بر یک مقابل توندلا موفق شد به قهرمانی جام حذفی پرتغال در فصل ۲۲-۲۰۲۱ دست پیدا کند و با نمایش فوق‌العاده ستاره ایرانی خود در دو رقابت‌های لیگ و جام حذفی، صاحب دو‌ گانه شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ج .س

      ایول آقا مهدی.خلف پروین.دایی.کریمی و...

    • ناشناس

      ولا برا آفرین به جوان ایرانی

    • f.p

      ماشالله

    • رضا

      هر کسی زحمت بکشه نتیجه شو می‌بره

    • ۰۰۰۰۰





      اره اگه طارمی نبود پورتو قهرمان نمیشد

    • ناشناس

      دمت گرم پسرجنوبی ایول انشاالله تولباس مادرید

    • ناشناس

      این است ابرقدرت فوتبال ایران و جهان پرسپولیس کبیر پرطرفدار ترین تیم دنیا

    • ناشناس

      عشق است پرسپولیس کبیر با شیر مردش مهدی طارمی افتخار ایران و ایرانی در جهان

    • ناشناس

      تمام دنیا به احترام پرسپولیس کبیر و شیر مردش مهدی طارمی باید زانو بزنن

    • ناشناس

      چقد تو ایران مورد تمسخر بود

    • بابک خان

      لنگیا تو لیگ برتر که هیچی نیستن فقط تو اروپا یکی از بازیکنای سابقشون هست که یه کاری میکنه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        حداقل ما اون یه بازیکن رو داریم کیسه ها چی دارن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج