۱۲۱۶۳۴۰
۲۹۹
۲۹۹
پ

مس و ملوان قدَر می‌شوند یا آسانسور؟

باید دید فصل بعد ملوان یا مس کرمان هم به سرنوشت فجر دچار می‌شوند یا راه تیم‌هایی مثل مس رفسنجان و آلومینیوم اراک را در پیش می‌گیرند و دوباره تبدیل به تیم‌هایی قابل اعتنا می‌شوند.

فرهیختگان: قهرمان فصل گذشته لیگ آزادگان تیم شهید فجرسپاسی شیراز که در لیگ بیست‌ویکم علی‌اصغر کلانتری، مهرزاد معدنچی و مجتبی سرآسیایی را روی نیمکت خود دید، خیلی زود به‌دلیل نتایج ضعیف خود به سطح دوم فوتبال ایران سقوط کرد. اتفاقی که در سال‌های گذشته بارها روی داده و تیم‌های تازه‌ صعود کرده به لیگ برتر با برنامه‌های نامناسب خود نتوانستند در لیگ برتر عملکردی قابل‌قبول داشته باشند.

شاهین شهرداری بوشهر که بعد از کسب رتبه دوم در فصل ۱۳۹۸-۱۳۹۷ لیگ برتری شد، نتوانست حضور خود را تداوم ببخشد و بعد از کسب ۲۲ امتیاز به‌عنوان قعرنشین لیگ نوزدهم راهی لیگ آزادگان شد. ماشین‌سازی تبریز بعد از کسب رتبه دوم در فصل ۱۳۹۵-۱۳۹۴ لیگ آزادگان راهی شانزدهمین دوره لیگ برتر شد اما در همان فصل اول حضورش با کسب تنها ۱۶ امتیاز خیلی زود تکلیف حضور دوباره‌اش در سطح دوم فوتبال کشور مشخص شد. استقلال اهواز دسته یکی بعد از کسب رتبه نهمی در گروه اول مسابقات لیگ آزادگان سهمیه فولاد نوین خوزستان را خرید و راهی لیگ برتر شد اما کسب ۱۳ امتیاز برای حضور در لیگ شانزدهم کافی نبود و این تیم دوباره به سطح دوم فوتبال کشور بازگشت.

نفت مسجدسلیمان که با کسب رتبه نخست گروه دوم مسابقات لیگ آزادگان راهی لیگ چهاردهم شد بعد از برنامه‌ها و ضعف شدید امکانات با کسب ۳ برد، ۱۳ تساوی و ۱۴ شکست عنوان شانزدهم فصل فوتبالی ۱۳۹۴-۱۳۹۳ را مال خود کرد تا سقوط کند. در لیگ فصل ۱۳۹۱-۱۳۹۰ نیز آلومینیوم هرمزگان و گهر درود لرستان با کسب نتایج درخشان خود راهی لیگ برتر شدند اما در لیگ دوازدهم توفیقی نداشتند و به ترتیب با ۳۵ و۱۹ امتیاز رنگ حضور در لیگ سیزدهم را ندیدند. در لیگ یازدهم نیز شاهد حضور مس سرچشمه در مسابقات بودیم که اولین فصل حضورش در مسابقات را تجربه می‌کرد اما عملکرد ضعیفش منجر به تداوم این حضور نشد و آنها دوباره همنشین تیم‌های سطح دوم فوتبال ایران شدند.

در فصل  ۱۳۸۷-۱۳۸۶ لیگ آزادگان پیام مشهد توانست بعد از موفقیت در دیدار پلی‌آف لیگ برتری شود اما ارمغانش در لیگ هشتم سقوط دوباره به دسته دوم مسابقات کشوری بود. در سال فوتبالی ۱۳۸۷-۱۳۸۶ شاهد حضور یک تیم از استان کرمانشاه بودیم که حضور شیرین‌فراز خیلی زود در سطح اول مسابقات به اتمام رسید. شهید قندی یزد نیز بعد از نتایج درخشان در لیگ آزادگان ۱۳۸۴-۱۳۸۳ راهی لیگ برتر شد اما کسب نتایج ضعیف منجر به سقوط دوباره این تیم شد.

همچنین صنعت نفت آبادان بعد از کسب جواز حضور لیگ برتر از دل مسابقات ۱۳۸۱-۱۳۸۰ راهی سطح فوتبال ایران شد اما نتایج ضعیف ماجراجویی آنها را بعد از یک‌فصل به اتمام رساند. بررسی این نتایج نشان می‌دهد خیلی از تیم‌های لیگ یکی فقط توان صعود به لیگ برتر را دارند و برای ماندن در این لیگ تجهیز نمی‌شوند. باید دید فصل بعد ملوان یا مس کرمان هم به سرنوشت فجر دچار می‌شوند یا راه تیم‌هایی مثل مس رفسنجان و آلومینیوم اراک را در پیش می‌گیرند و دوباره تبدیل به تیم‌هایی قابل اعتنا می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج