جاباما
۱۲۱۶۵۸۰
۱ نظر
۱۸۴
۱ نظر
۱۸۴
پ

صدای اعتراض‌ها به تیم ملی، هر روز بلندتر می‌شود

در فاصله چند ساعت، ابتدا مهدی طارمی و بعد سردار آزمون به تندی از بی‌برنامگی تیم ملی انتقاد کردند.

بهروز رسایلی در روزنامه همشهری نوشت: در فاصله چند ساعت، ابتدا مهدی طارمی و بعد سردار آزمون به تندی از بی‌برنامگی تیم ملی انتقاد کردند. ستاره بوشهری پورتو که فصل درخشانی را پشت سر گذاشته است، در توییتر با لحنی طعنه‌آمیز پرسیده: «کسی می‌داند اردوی تیم ملی از کی شروع می‌شود؟» و البته سردار آزمون هم با درج آیکون‌های تشویق، تیم کشورمان را بی‌برنامه‌ترین تیم دنیا خوانده است. پیش از این ۲ ستاره، نفراتی مثل علیرضا جهانبخش و کریم انصاری‌فرد هم از روند آماده‌سازی تیم ملی کشورمان انتقاد کرده بودند اما طارمی و آزمون لحن تندتری در پیش گرفته‌اند. آزمون پیش‌تر هم با یک استوری مفصل به لغو بازی ایران و کانادا واکنش نشان داده بود.

هر چه درخشان‌تر، بی‌پرواتر

به‌نظر می‌‎رسد بازیکنانی که چهره شاخص‌تری در تیم ملی به‌شمار می‌آیند، با بی‌پروایی بیشتری روند آماده‌سازی این تیم را مورد نقد قرار می‌دهند. امثال طارمی و آزمون می‌دانند که جایگاه تثبیت شده‌ای در تیم ملی دارند و تازه در این مورد خاص افکار عمومی هم دل به دل آنها می‌دهد، بنابراین ابایی از اعتراض ندارند و اگر این رویه ادامه بیابد، شاید لحن آنها تندتر هم بشود. علیرضا جهانبخش هم که این روزها گلایه‌های بیشتری دارد، بازیکن محبوب دراگان اسکوچیچ به شمار می‌رود و به جرأت می‌توان گفت در تیم او بهترین روزهای فوتبال ملی‌اش را پشت سر می‌گذارد. از سوی دیگر بعضی از این بازیکنان یک یا حتی دو جام‌جهانی دیگر را دیده‌اند و خوب می‌دانند که حضور در این تورنمنت اصلا آسان و ساده نیست. اینکه آنها سکوت نمی‌کنند، ریشه در همین مسائل دارد.

عقب‌افتادگی آشکار

لغو 2 بازی دوستانه با اکوادور و کانادا علاوه بر اینکه برنامه تیم ملی را به هم ریخت و شوک بزرگی به فوتبال ایران وارد کرد، به وضوح باعث عقب‌افتادگی تیم ما نسبت به رقبای آسیایی شد. اطلاعاتی که تا‌کنون از روند آماده‌سازی تیم‌های ملی پیش از جام‌جهانی 2022منتشر شده، نشان می‌‎دهد سایر هم‌قاره‌ای‌ها عزم جزمی برای مهیا کردن تیم‌شان داشته‌‎اند. عربستانی‌ها فعلا بازی با 4تیم کلمبیا، ونزوئلا، اکوادور و کرواسی را قطعی کرده‌اند، کره‌جنوبی نیز با 4تیم برزیل، شیلی، پاراگوئه و مصر ملاقات می‌کند، ژاپن هم رودرروی پاراگوئه، برزیل، غنا و یکی از 2 تیم شیلی یا تونس قرار خواهد گرفت. تیم‌های اروپایی به‌دلیل درگیری در لیگ ملت‌ها در دسترس نیستند، بنابراین رقبا تلاش کرده‌اند از ظرفیت سایر قاره‌ها استفاده کنند و مثلا می‌بینید که مسابقات دوستانه کره واقعا قابل اعتناست. خب طبیعتا بازیکنان تیم ملی و افکار عمومی این برنامه‌ها را با هم مقایسه می‌کنند و سرخورده‌تر می‌شوند.

فردا مدعی نشوید

به هر حال آنچه مشخص است اینکه روند آماده‌سازی تیم ملی خوب پیش نمی‌رود و این مسئله می‌تواند در جام‌جهانی آسیب جدی به تیم ما وارد کند. مثل همیشه امیدوار به غیرت و همت بازیکنان هستیم؛ مخصوصا که تعداد شکست‌های سنگین ایران در میادین بین‌المللی انگشت‌شمار است. با این حال آیا واقعا اینها کافی است؟ کسانی که امروز فرصت کمک به تیم ملی را دارند و دریغ می‌کنند، مبادا فردا بعد از ناکامی احتمالی این تیم در جلد مدعی‌العموم فرو بروند. آن روز باورتان نخواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      کیروش کجایی یادت بخیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج