۱۲۱۸۶۵۸
۵ نظر
۸۰۸
۵ نظر
۸۰۸
پ

انتقاد تند یک استقلالی از خاله‌بازی مجیدی

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: اتفاقات اخیر نشان می‌دهد صحبت از مکتب حجازی تا حد زیادی شعار است.

خبرگزاری فارس: رضا رجبی در مورد قهرمانی خاص تیم استقلال که با ثبت رکوردهای خوبی همراه بود، اظهار داشت: این قهرمانی را به هواداران تبریک می‌گویم اما مهمتر از رکوردها کسب قهرمانی است. استقلال فوتبالی با احتیاط، با اعتماد به نفس و امیدوار ارائه می‌کرد. تیم به صورت اقتصادی امتیاز گرفت. تفکر ایتالیایی پین بود که فشرده دفاع کنیم و در نهایت برنده شویم. با وجود دروازه‌بان و نیروهای دفاعی خوب، حریفان نمی‌توانستند خیلی استقلال را تحت فشار بگذارند. اعتماد به نفس و باور اینکه به کسی نمی‌بازم به تیم منتقل شده بود. فوتبال شناور و پر موقعیت را از دست دادیم اما اشکالی ندارد. قهرمانی با این آمار در تاریخ می‌ماند. شیوه کار برایم مهم نیست اما از قهرمانی خیلی خوشحال هستم.

اشراف آجورلو برایم عجیب بود

وی با اشاره به عوامل تاثیر گذار در ثبت یک قهرمانی تصریح کرد: بین 35 تا 40 درصد کادرفنی و حدود 60 درصد عوامل بیرونی مانند هوادار، اسپانسرها و مدیریت هستند. مصطفی آجورلو به امور اشراف داشت و این مساله برایم خیلی عجیب بود چون تجربه چندانی از کار در یک تیم پرهوادار مانند استقلال نداشت. شاید او مشاورین خیلی خوب در کنار مدیریت خیلی خوب داشت. به موقع پول تزریق شد و هر بازیکنی لازم بود را جذب کرد. او تمام تمرکزش را روی موفقیت تیم گذاشت و این خیلی مهم بود.

*در تیم مجیدی بازیکن سالاری وجود نداشت

پیشکسوت استقلال در خصوص نقش فرهاد مجیدی عنوان کرد: او به بازیکنان خیلی نزدیک و با آن‌ها رفیق بود اما هرکسی به اصول پایبند نبود را به راحتی کنار می‌گذاشت. در واقع بازیکن سالاری وجود نداشت. بچه‌ها فهمیدند همه باید برای یک نفر باشند و یک نفر برای همه، این مساله خیلی مهم است. فوتبال فقط تمرین دادن نیست. در کنار او همانطور که گفتم نقش مدیرعامل هم بسیار پررنگ بود و باعث شد بعد از سال‌ها دل هوادران شاد شود.

*مجیدی ۵ دقیقه وقت نگذاشت تا با هواداران صحبت کند

رجبی در مورد جدایی مجیدی از استقلال گفت: انسان آزاد است و حق انتخاب دارد. زمانی این انتخاب شخصی است اما زمانی به 30میلیون هوادار مربوط می‌شود. هر بار این اتفاق برای مجیدی افتاد حتی 5 دقیقه وقت نگذاشت با هواداران صحبت کند. او می‌توانست در یک کنفراس مطبوعاتی صادقانه صحبت کند. همه می‌دانیم تمام زندگی مجیدی در امارات و در آنجا هم راحت‌تر است. از ماه‌ها قبل هم مشخص بود. خودم در جریان بودم اما اینکه چگونه و در چه زمانی رفت مورد انتقاد است.

انتقاد تند یک استقلالی از خاله‌بازی مجیدی

همان هواداری که در زمین بود الان گریه می‌کند

وی افزود: وقتی سینه خودمان را برای هوادار سپر می‌کنیم و ادعا داریم از مکتب و فرزند حجازی هستیم و به این مردم پشت نمی‌کنیم، این اتفاقات نشان می‌دهد بخش زیادی از حرف‌ها شعار است. همان هوادار درون زمین الان گریه می‌کند. چون فرهاد دراین قهرمانی نقش داشته، هوادار از نوع رفتنش ناراحت است. الان تیم سردرگم است و معلوم نیست چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد. الان همه جا صحبت از نکونام است و بسیاری مخالف این مساله هستند. اگر او بیاید و یک بازی ببازد، فکر می‌کنید این هوادار ساکت می‌ماند؟ همین فرهاد مجیدی در 5-4 بازی که هوادار حضور داشت نتوانست نتیجه بگیرد.

مدافع دهه شصت استقلال تصریح کرد: فشار زیادی وجود دارد. از طرفی حفظ قهرمانی خیلی سخت تر از قهرمانی است. الان می‌گویند مربی خارجی که نمی‌آید. ممکن است نکونام هم به خودش ضربه بزند هم به استقلال. فضای بعد از استراماچونی خیلی سنگین بود و حالا هم فضای بعد از فرهاد با این آمار، خیلی سنگین شده است. در کل، این سنگی بود که مجیدی درون چاه انداخت و هزاران نفر به سختی می‌توانند آن را بیرون بیاورند.

قلعه‌نویی همیشه مورد بی مهری قرار گرفت

وی افزود: در این شرایط بحرانی هیچ کسی جز امیر قلعه‌نویی نمی‌تواند استقلال را نجات بدهد. او همیشه مورد بی مهری فضای مجازی و ارتش‌های مجازی قرار گرفته، او افتخار آفرینی‌های زیادی داشته و زحمات زیادی کشید اما بی احترامی دید. به هرحال قلعه‌نویی هم ازاین شرایط ناراحت می‌شود و دلش می‌شکند. اگر شرایط مساعد شود، فکر می‌کنم علاقه‌مند باشد که به این تیم کمک کند و حتی به سمت کسب ستاره سوم بروند. چون باشگاه را می‌شناسم و حواشی آن را می‌دانم، به عنوان یک هوادار تیم می‌گویم که قلعه‌نویی می‌تواند در شرایط سخت استقلال را جمع کند.

رجبی با اشاره به اینکه نگران سوختن سرمایه‌های جوان استقلال است، گفت: مدیریت فنی و حاشیه‌ای در استقلال خیلی مهم است. اما نکونام گاهی پرتنش ظاهر می شود و در تیم ملی هم دیده ایم، من فقط ترسم از این موضوع است. در استقلال مدیریت کردن همین مسائل مهم است. با نکونام نه ارتباطی دارم و نه خدای ناکرده زاویه‌ای دارم. بر حسب تجربه‌ام می‌گویم. خداکند من اشتباه کنم و او اگر آمد بتواند سعه صدر داشته باشد. بتواند اگر یک روز باخت، لب خط آرام باشد و به درستی جواب هواداران را بدهد. دچار عصبانیت نشود.

انتقاد تند یک استقلالی از خاله‌بازی مجیدی

چرا باید روی نفر بعدی فشار بگذاریم؟

وی افزود: من نگران این مسائل هستم. وگرنه هرکه بیاید حتما باید همه از او به خاطر نام استقلال حمایت کنند. من هم همیشه همینطور بودم و حمایت کردم اما به هرحال باید نظراتم را بگویم. بالاخره در 5 رده ملی بازی کردم، سال‌ها پیراهن استقلال را پوشیدم، دو دکترا و مدرک پرو لایسنس دارم. شاید برخی که با انتقاد آشنایی ندارند، این صحبت‌ها را بر مبنای تخریب بگذارند اما تمام حرف‌هایی که امسال زدم به نفع فرهاد مجیدی و نهایتا هم قهرمانی به اسم او تمام شد.

بازیکن سال‌های دور استقلال در مورد اینکه اکنون بین هواداران چند دستگی ایجاد شده و این نگرانی وجود دارد شرایطی مانند سال‌های گذشته به تیم ضربه بزند، اظهار داشت: برای همین از فرهاد مجیدی فوق العاده ناراحت هستم. به خاطر اینکه باشگاه را در تنگنا قرار داد. در نامه خداحافظی‌اش هم اصلا به مربی جدید تبریک نگفته و اعلام کرد بر می‌گردم. این یعنی چه؟

رجبی تصرح کرد: چرا باید روی نفر بعدی فشار گذاشت؟ مگر خانه خاله است که بر می‌گردم؟ واقعا این حرف‌ها علیرغم علاقه‌ای که نشان می‌دهد، خیلی آزار دهنده است. حالا یا از روی ناپختگی بوده یا مشاوری دارد که این حرف‌ها را می‌زند. این حرف‌ها قشنگ نیست. به هرحال امیدوارم در سال جدید هم اتفاقات خوب برای استقلال بیفتد و هوادار شاهد این موفقیت‌ها حتی در آسیا، همچنان خوشحال و راضی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      شما هر وقت این رکورد رو زدید حرف بزنید

    • ناشناس

      مجیدیه دیگه به دل نگیر.
      خود مجیدیم میدونه از اون ۳۵ درصد که سهم مربیان وکادر فنی بوده در قهرمانی یک تیم تو استقلال سهم مجیدی ۲ درصد هم نیست.
      ناداوران+ امتیاز معیشتی+ گابریل پین+ فدراسیون یک جانبه نگر

    • ناشناس

      دلاور خود مجیدی هم میدونست امسال چطور قهرمان شد

    • ناشناس

      دم آقا رضا رجبی تحصیلکرده گرم باعث افتخار استقلالی ها هستی

    • ناشناس

      احسنت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج