۱۲۱۸۸۴۰
۱ نظر
۱۸۲۵
۱ نظر
۱۸۲۵
پ

چرا باید علی دایی تا ۱۰ صبح بخوابد؟!

پیشکسوت پرسپولیس گفت: علی دایی چرا باید در خانه استراحت کند؟ با داشتن چنین مهره ارزشمندی باید اینقدر سرش کار بریزیم که وقت سر خاراندن نداشته باشد. وای بر ما!

خبرورزشی: محمد پنجعلی، کاپیتان اسبق تیم‌های ملی و پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره مسائل مختلف روز فوتبال کشورمان از جمله نقل و انتقالات پرسپولیس، تیم فوتبال امید، تیم ملی بزرگسالان و مصاحبه‌های اخیر علی دایی با عادل فردوسی پور اظهاراتی را مطرح کرد.

نتایج تیم امید را چطور ارزیابی کردید؟

این مسابقات ثابت کرد ما تا چه اندازه از فوتبال آسیا عقب افتاده ایم. تا چه اندازه آکادمی‌ها و تیم‌های پایه مان ضعیف کار می‌کنند. یک شبه نمی‌توان کاری را از پیش برد. فوتبال نیاز به تمرین و زمان دارد. مهدوی کیا که نمی‌تواند با خوراندن یک قرص و یا زدن یک آمپول، بازیکنانش را ظرف دو روز از این رو به آن رو کند.

چطور؟

شما بازیکنان رقبا را دیدید؟ حریفان ایران فقط به لحاظ سنی در رده امید بودند ولی تمام آنها پخته فوتبال بازی می‌کردند. مثل اینکه با تیم بزرگهای ازبکستان بازی می‌کردیم. ولی بچه‌های ما دو تا حرکت رو به جلو بلد نبودند! اینجاست که مشخص می‌شود شایسته سالاری در فوتبال ما وجود ندارد.

چرا باید علی دایی تا ۱۰ صبح بخوابد؟!

ولی خیلی‌ها مهدوی‌کیا را مقصر این نتایج می‌دانند؟

مهدوی‌کیا مقصر نیست! استیلی مقصر نبود، مجیدی و خاکپور و بقیه مقصر نیستند. هر کسی بالای سر این تیم قرار بگیرد همین می‌شود. چون برنامه ریزی نداریم. فوتبال را یک شبه نمی‌توان به بچه ۱۹ ساله یاد داد. این بچه‌ها در لیگ خودمان هم بازی نمی‌کنند! در باشگاه‌هایشان نیمکت‌نشین هم نیستند! این مسابقات تازه برای این بچه‌ها اولین مسابقات بین‌المللی درست حسابی بود.

با این تفاسیر برای مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۴ چه باید کرد؟

نباید تصور کنیم که با این نتایج جنایت رخ داده است.اتفاقاً حالا که این بچه‌ها این تجربه خوب را کسب کردند باید نگهشان داریم و کمکشان کنیم تا لااقل ظرف ماه‌های آینده بر تجربه‌شان بیافزایند. در غیر این صورت دوباره روز از نو و روزی از نوست!

از اوضاع و احوال تیم ملی خبر دارید؟

شرایط اردوی تیم ملی ایران مایه تاسف است! به زعم بیشتر کارشناسان، تیمی‌که امروز داریم برای اولین بار پتانسیل بالا رفتن از گروهش را دارد اما دریغ از یک بازی دوستانه خوب! ما تا الان باید حداقل دو بازی خوب انجام می‌دادیم و باید در همین ماه سه بازی دیگر هم برگزار کنیم. مسابقاتی که از نان شب برای تیم ملی واجب تر است.

از مسابقات دوستانه دیگر تیم‌های آسیایی خبر دارید؟

وقتی بچه‌های تیم ژاپن روبروی برزیل بازی می‌کنند طبیعی است که مقابل ما اعتماد به نفس شان به قدری بالاست که اصلاً ایران را به حساب نمی‌آورند. شما از بازی با کشورهای صاحب فوتبال شخصیت و اعتماد به نفس پیدا می‌کنید. از الان می‌گویم هر اتفاق بدی برای تیم ملی بیافتد مسئولش فدراسیون است. تیم ایران این همه لژیونر خوب در اروپا دارد اما به خدا با یک تیم آماتور هم اینقدر ضعیف رفتار نمی‌کنند.

چرا باید علی دایی تا ۱۰ صبح بخوابد؟!

درباره اوضاع و احوال پرسپولیس صحبت نمی‌کنید؟

خداروشکر از پرسپولیس خبرهای خوبی می‌شنویم. یارگیری خوب شده تا تیم خوبی را راهی لیگ کنیم. ما فصل قبل هم بهترین تیم ایران بودیم اما مصدومانی مثل آل کثیر، جدا شدن تعدادی از بازیکنان، بی پولی، تغییرات مدیریتی و همه و همه باعث شد نایب قهرمان شویم. طبیعی هم هست. بالاخره فقط یک تیم قهرمان می‌شود. اما نایب قهرمانی یعنی تیم پشت سر قهرمان. ۵ سال ما قهرمان بودیم حالا یک سال استقلال قهرمان شد. اما پرسپولیس امسال استارت خوبی زده است.

چطور؟

مهره‌های خوبی جذب شدند و مشخص است که کادر فنی با علم کامل به شرایط تیم، یارگیری می‌کند.

به نظر شما کادر فنی پرسپولیس هم باید تقویت شود؟

بعید می‌دانم! این کادر فنی همان کادر فنی است که در اوج مشکلات صدایش درنیامد. ضمن اینکه با همین بضاعت و با اینکه مهره‌های مهمی‌از تیم رفتند و یکسری هم مصدوم بودند باز هم پرسپولیس را نایب قهرمان کردند. به اعتقاد من کادر فنی پرسپولیس نیازی به تقویت شدن ندارد.

چرا باید علی دایی تا ۱۰ صبح بخوابد؟!

مصاحبه اخیر علی دایی با عادل فردوسی پور را دیدید؟

بله دیدم و تاسف خوردم! این مرد مایه افتخار ایران است و باید در بدنه فوتبال ما باشد. همینطور عادل فردوسی پور با این تسلط و دانش بالایش از فوتبال باید در بطن فوتبال باشند. علی دایی مایه افتخار مملکت مان است. کسی که در دنیا به او احترام می‌گذارند چرا باید در ایران خانه نشین باشد؟ وقتی چنین مهره بزرگی در فوتبال ایران هست باید اینقدر از وجودش استفاده کنیم و اینقدر کار بر سرش بریزیم که فرصت استراحت کردن نداشته باشد. چرا علی دایی باید تا ساعت ۱۰ صبح بخوابد؟ به خدا اگر علی دایی با این تحصیلات دانشگاهی و این سابقه فوتبالی چه در زمینه بازی و چه در زمینه مربیگری در هر کشوری بود حداقل وزیر ورزش بود.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

باعث تاسف است که از زبان علی دایی میشنویم رفته اند و خانه اش را گشتند! آخر این چه حرف‌هایی است که باید از زبان افتخار فوتبال ایران بشنویم؟ از این قبیل آدم‌های بزرگ و قابل احترام کم نداریم. دادکان کجاست؟ اگر معتقدید مدیر قوی بوده چرا خانه نشین است؟ علی کریمی‌کجاست؟ متاسفانه به یاد ضرب المثل قدیمی‌می‌افتیم که میگوید "آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم، یار در خانه و ما گرد جهان می‌گردیم".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گرینچیک

      کیه که قدر بدونه.کشورهای دیگه دنبال تاریخ شون میگردن ازشون اسطوره بسازن.ما حالا هم داریم ولی کو؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج