۱۲۱۸۹۱۷
۱۳۳
۱۳۳
پ

عبداللهی: وقت هست، باید شاکله تیم قهرمان را حفظ کنند

ای کاش مجیدی می‌ماند. او تیم خوبی را درست کرده بود که می‌توانست در آسیا هم حرف برای گفتن داشته باشد.

فرهیختگان: هر سال پیش‌فصل که می‌شود، استقلالی‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند؛ یک سال بی‌پولی، یک سال نداشتن ثبات در جمع بازیکنان و امسال هم عدم تعیین تکلیف سرمربی، هرچند به‌قول نصرالله عبداللهی سرپرست دو فصل گذشته این تیم جنس مشکلات استقلال در پیش فصل جاری با مشکلاتش در فصول قبلی متفاوت است اما در هر صورت او اعتقاد دارد اگر دستیاران مجیدی حفظ شوند و شاکله این تیم برای فصل بعدی بمانند، مطمئنا آبی‌ها باز هم شانس اول قهرمانی محسوب می‌شوند. بر همین اساس گفت‌وگو با عبداللهی را در متن زیر می‌خوانید.

استقلال شرایط خوبی از لحاظ فنی ندارد و همچنان سرمربی این تیم مشخص نیست.

اتفاقا چند روزی تهران نبودم و به‌صورت جزئی خبر ندارم. رسانه‌ها را مطالعه می‌کنم و از کم‌وکیف کار تا حدودی مطلع هستم و فقط امیدوارم اوضاع هرچه سریع‌تر روبه‌راه شود، چون این شرایط در حد تیم قهرمان نیست، هرچند درمجموع به آینده و وضعیت تیم امیدوارم.

مجیدی بدون اطلاع قبلی و خداحافظی استقلال را ترک کرد، این اقدام را حرفه‌ای و درست می‌دانید؟ این مربی چندین‌بار درگذشته این رفتارها را تکرار کرده بود.

در هر صورت هر کسی مسئول کار خودش است و او بهتر می‌تواند در این زمینه صحبت کند و نظر بدهد. حالا هم این کار شده است و باید به آینده فکر و گزینه بهتری را انتخاب کرد.

درباره جدایی مجیدی صحبتی ندارید؟

ای کاش مجیدی می‌ماند. او تیم خوبی را درست کرده بود که می‌توانست در آسیا هم حرف برای گفتن داشته باشد.

نکته اینجاست که در سال‌های گذشته هم هر بار که هوادار به او دل می‌بست از استقلال جدا می‌شد.

کاری است که شده اما باز هم تاکید می‌کنم که ای کاش او در استقلال می‌ماند تا کار نیمه‌تمامش را تمام می‌کرد.

شما با او در این مدت در ارتباط نبودید؟

خیر، خبری از او و کارهایش نداشتم.

امروز درحالی صحبت از حضور جواد نکونام است که هواداران درخواست مربی خارجی را مطرح کرده‌اند و به نظر می‌رسد به این ترتیب این رفتارها باعث دلسردی و انصراف نکونام شده باشد.

واقعا نمی‌دانم چه بگویم و ای کاش نزدیک بودم تا بدانم منظور دوستان از این شل کن سفت کن‌ها چیست.

درمجموع شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید؟ از آجرلو توقع بیشتر از این صحبت‌ها بود تا زودتر تعیین تکلیف کند.

البته الان هم خیلی دیر نیست و هنوز فرصت باقی‌مانده و اگر سر فرصت تصمیم‌گیری کنند بهتر است اما ای کاش حداقل بتوانند پین را نگه دارند.

اعتقاد دارید که پین می‌تواند سرمربی باشد؟

نه، اما اگر او را نگه دارند هرکسی بیاید می‌تواند به تیم کمک کند، چون بالاخره آشنایی کامل دارد و می‌تواند از این جهت کمک حال باشد. البته نمی‌دانم صالح مصطفوی می‌ماند یا خیر، اما اگر مجیدی رفته ای کاش دستیارانش را نگه دارند تا هرکسی که می‌آید بتواند به تیم و سرمربی کمک کنند تا تیم زودتر جا بیفتد و زودتر کارش را آغاز کند.

نکته اصلی آنجاست که اسم پین هم برای سرمربیگری مطرح شده است. فکر می‌کنید گزینه مناسبی برای سرمربیگری استقلال باشد؟

نمی‌دانم قبلا نفر اول بوده یا نه هرچند بعید می‌دانم اما کارش خیلی‌خوب است و عملکرد موفقی داشته و از رزومه خوبی هم برخوردار است اما هیچ جا سرمربی نبوده است. با این حال او کار بلد و باتجربه است.

درحالی می‌گویید جای نگرانی وجود ندارد که پرسپولیس سومین بازیکن قطعی خود را هم جذب کرده. این موضوع هواداران استقلال را تا زیادی نگران کرده است، چون این تیم هنوز سرمربی هم ندارد و به تمدیدی‌ها هم گفته‌اند صبر کنید تا تکلیف کادرفنی روشن شود.

من معتقدم وقت هست. بالاخره تیم پارسال تیم خوبی بود. اگر هم یکی، دو نفر مثل ژستد رفتند باید جای او را پر کنند. اگر تیم پارسال را حفظ کنند و یکی، دو نفر را بیاورند شرایط مناسب می‌شود. بالاخره تیم کاملی داشتیم و اگر شاکله تیم پارسال حفظ شود، استقلال باز هم حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. البته مربیان تیم هم باید حفظ شوند و در این صورت اگر یک سرمربی جدید هم بیاید می‌توانند تیم را سروسامان بدهند و مطمئن باشید با این وضعیت استقلال از پارسال هم بهتر خواهد شد.

جواد نکونام را گزینه مناسبی می‌دانید؟

نکونام مربی خوبی است و نشان داده که کیفیت خوبی دارد و می‌تواند در استقلال هم موفق باشد. او هم بچه خوبی است و هم کننده‌کار است اما نمی‌دانم چرا پاسخ منفی داده. شاید هم با او مذاکره مستقیمی نشده باشد اما اگر صحبت شده است باید استدلال او برای رد پیشنهاد استقلال را متوجه شویم تا بتوانیم با دقت اظهارنظر کنیم.

به نظر می‌رسد زیر بار فشار هواداران، منصرف شده باشد.

نمی‌دانم، بالاخره او هم برای خودش یک‌سری استدلال‌هایی دارد و باید از این موضوع مطلع باشیم.

مجیدی نمی‌توانست رفتنش را زودتر اعلام کند تا استقلال به این روز نیفتد؟

هر چیزی که شده گذشته است و از الان باید برای آینده راه چاره پیدا کرد. الان باید با فکر و تدبیر کار را جلو برد. اینکه دنبال مقصر باشیم شاید جالب نباشد. اینکه به این فکر کنیم که مجیدی چرا دیر گفت و زود نگفت، تیم عقب می‌افتد. بهتر است هرچه زودتر بنشینند و سرمربی جدید را انتخاب کنند. به نظر من اگر بتوانند یک سرمربی را زودتر انتخاب کنند و درکنار آنها مربیان و دستیاران مجیدی را حفظ کنند، مطمئنا برای آینده جای امیدواری وجود خواهد داشت. در هر صورت این دوستان هم کارنامه خوبی داشتند و هم تیم و فضای تیم و بچه‌ها را می‌شناسند. اگر اینها بمانند هر کسی بیاید این نفرات می‌توانند کمک حالش باشند. مخصوصا اگر سرمربی بعدی خارجی باشد. مربی خارجی تا بخواهد شرایط تیم را بسنجد تا حد زیادی طول می‌کشد و اینها می‌توانند به مربی جدید خیلی کمک کنند.

فکر نمی‌کنید باشگاه دارد در این ماجرا ضعیف عمل می‌کند؟

خیر، دیر نمی‌شود. فقط باید تکلیف تمدیدی‌ها زودتر مشخص شود و آنها هم حتما منتظر وضعیت کادرفنی هستند تا ببینند در اندیشه‌های تاکتیکی سرمربی جدید هستند یا خیر. امیدوارم به خاطر تلاش و زحمت بچه‌ها و به‌خصوص کاپیتان تیم که این تیم را قهرمان کردند، امیدوارم باشگاه نام وریا غفوری را در لیست تمدیدی‌ها به‌عنوان اولین نفر بنویسد و در ابتدا با این بازیکن تمدید شود، چون مردم هم او را دوست دارند.

شما سال گذشته در بطن ماجرا بودید و چنین وضعیتی برای استقلال وجود داشت با این تفاوت که آن زمان تکلیف سرمربی تیم مشخص بود.

البته مجیدی از سال قبلش بود و به‌خوبی از فضا و بچه‌ها شناخت داشت.

در هر صورت اوضاع سال گذشته هم خیلی سروسامان نداشت.

الان شرایط فرق می‌کند، چون شاکله تیم قرارداد دارد و آنها هم در این تیم برای فصل بعدی می‌مانند. اگر بتوانند تکلیف نفرات جذبی و تمدیدی‌ها را زودتر مشخص می‌کنند. اینها هم بالاخره فکرهایی دارند و منتظر سرمربی جدید هستند اما باز هم تاکید می‌کنم اگر مصطفوی و پین را نگه دارند، قطعا هرکسی بیاید کار برایش آسان می‌شود.

پارسال پول نبود اما امسال مشکل مالی وجود ندارد.

بله و جنس مشکلات پارسال با امسال متفاوت است. پارسال پول نبود اما بعدا درست شد. بالاخره وقتی مدیریت جدید آمد به اوضاع تیم سروسامان داد. ان‌شاءالله برای فصل جدید اول با بازیکنان تسویه و سپس تکلیف قرارداد فصل بعدی را روشن کنند. مشکلات زیاد سخت نیست و درست می‌شود.

صحبت خاصی دارید؟

امیدوارم استقلال هرچه سریع‌تر از این شرایط خارج شود. این تیم قهرمان ایران شده و هیچ سالی هم دوبار پشت سر هم قهرمان نشده است. اگر استقلال سنت‌شکنی می‌خواهد باید از حالا دست به کار شود و نقاط ضعف خود را برطرف کند. در غیر این صورت بعید است برای فصل جدید موفقیتی در کار باشد. من به‌شخصه امیدوارم، هرچند باید خیلی زود کادرفنی و سرمربی را تعیین تکلیف کرد، اگر این اتفاق بیفتد فصل خوبی را در پیش داریم در غیر این صورت نمی‌توان خیلی توقع خاصی داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج