۱۲۱۸۹۱۸
۷۲۹
۷۲۹
پ

اهوازی‌ها از آجرلو امتیاز می‌خواهند؟

جواد نکونام چند روز قبل در حوالی فرودگاه و درحالی‌که برای استراحت به دبی سفر می‌کرد، به یکی از دوستانش گفت پیشنهادی از استقلال ندارد و قصدش ترک فولاد نیست. این صحبت‌ های نکونام به فاصله چند ساعت تغییر کرد، وقتی در شهر دبی کارگزار باشگاه استقلال را دید.

فرهیختگان: جواد نکونام چند روز قبل در حوالی فرودگاه و درحالی‌که برای استراحت به دبی سفر می‌کرد، به یکی از دوستانش گفت پیشنهادی از استقلال ندارد و قصدش ترک فولاد نیست. این صحبت‌‌های نکونام به فاصله چند ساعت تغییر کرد، وقتی در شهر دبی کارگزار باشگاه استقلال را دید. نکونام ابتدا به او که اتفاقا از دوستان قدیمش است، گفت با فولاد قرارداد دارد و با وجود خوشحالی از پیشنهاد استقلال نمی‌تواند به این تیم بیاید ولی اتفاقا نماینده باشگاه استقلال که رگ خواب نکونام در دستش بود به‌خوبی او را مجاب کرد که استقلال در شرایط فعلی بهترین پیشنهاد برای اوست؛ چراکه او در فولاد اشباع شده و وقت چالشی جدید و سخت‌تر است. در ادامه تماس تصویری با سردار آجرلو نیز مزید بر علت شد تا همه‌چیز به نفع استقلال خوب پیش برود.

 استقلال یک قدم جلوتر از نکونام

استقلالی‌ها قبل از اینکه نکونام چیزی بگوید، می‌دانستند در قرارداد این مربی بندی وجود دارد و او با پرداخت مبلغی که خیلی هم کم نیست می‌تواند فولاد را ترک کند! این بند در قرارداد اولیه نکونام وجود نداشت اما وی وقتی برای بار دوم بعد از تضاد با گرشاسبی به فولاد برگشت، این بند را در قراردادش گنجاند تا به نوعی اگر فضا مساعد نبود از این تیم جدا شود. ازاین‌رو وقتی با پیشنهاد استقلال مبنی‌بر پرداخت مبلغ فسخ قرارداد مواجه شد از این پیشنهاد استقبال کرد و همان‌طور که قبلا نوشتیم، مذاکرات با باشگاه فولاد را به استقلالی‌ها سپرد و متذکر شد خود را وارد بازی رضایتنامه گرفتن از فولاد نمی‌کند.

تا اینجا همه‌چیز داشت خوب پیش می‌رفت. آجرلو به بهانه موضوعی فوتبالی با مدیران باشگاه فولاد تماس گرفت و آنها را پای میز مذاکره کشاند. یکی دو عضو هیات‌مدیره راهی تهران شدند و اتفاقا همان شب با آجرلو ملاقات کردند. گرشاسبی اما مخالف بود و البته بقیه اعضا هم مردد بودند. آجرلو سر کیسه را شل کرد و حتی پیشنهاد بیشتری داد، فولادی‌ها اما به آن مقدار هم راضی نشدند. آنها که به نظر می‌رسد با توجه به حمایت‌های کارخانه فولاد خوزستان نیاز مالی ندارند ظاهرا بحث‌شان پول نیست. هرچند اگر استقلالی‌ها بیشتر پرداخت کنند در حدی که فولادی‌ها مربی نامی و گران‌قیمت خارجی به خدمت بگیرند، شاید نرم شوند.

این اما با اهداف آجرلو جور درنمی‌آید. او در گفت‌وگویی عنوان کرد نمی‌خواهد ارز از کشور خارج شود، ازاین‌رو به‌دنبال مربی خارجی نیست و می‌خواهد از نکونام مجیدی دیگری بسازد. درنتیجه نمی‌تواند زمینه را برای باشگاه فولاد در جهت خرید مربی خوب خارجی فراهم کند. اینجاست که کار به بن‌بست می‌خورد.

 دلیل این گره کور چیست؟

همه ماجرا اما این نیست. برخی در کارخانه فولاد و در پی آن در باشگاه می‌خواهند نکونام در این تیم بماند. اهداف شخصی و برخی اظهارات اینچنینی دلیل اصلی آنهاست. وقتی باشگاه فولاد درخصوص تمایل به حفظ نکونام شفاف‌سازی نمی‌کند و حتی از جملات کلیشه‌ای استفاده نمی‌کند تا آب پاکی را روی دست همه بریزد، ابهام به وجود می‌آید و همین‌جاست که به این پرونده شک می‌کنیم! فولادی‌ها پول بیشتر می‌خواهند؟ هدف بازی دادن آجرلو و همکارانش است؟ یا نکونام پشیمان شده است؟ درمورد بحث اول نوشتیم اما مورد دوم به شایعه شبیه‌تر است.

آجرلو کاندیدای ریاست فدراسیون بود و چه‌بسا اگر دولت زودتر عوض می‌شد او با توجه به ارتباطاتی که داشت، قدرت بیشتری و به‌خصوص رای وزارتخانه را برای موفقیت می‌گرفت و حالا روی صندلی ریاست نشسته بود. او حالا هم محتمل‌ترین گزینه ریاست فدراسیون است و شاید شهریورماه نامش از صندوق آرا بیرون بیاید. این تعارض ایجاد می‌کند برای برخی اهوازی‌ها. حالا چرا؟ آنچه ما شنیدیم در دوره انتخابات قبل اگر آجرلو رای می‌آورد نواب‌رئیس و اطرافیانش از یکی از تیم‌های خوزستانی انتخاب می‌شدند و اتفاقا این دوستان در سوی دیگر باشگاه فولاد هستند. همان‌طور که نوشتیم، این اظهارات بیشتر شنیده‌هاست و سندی برای آن وجود ندارد. ازاین‌رو نمی‌توان به آن استناد کرد. بااین‌حال برخی می‌‌گویند فولادی‌ها یک گروکشی اساسی با آجرلو برای زمانی که شاید او رئیس شود، راه انداختند. آجرلو باید چند نام را از لیست خود خارج کرده و نام‌های جدید را به آن اضافه کند. این شاید یکی از گره‌های کور انتقال نکونام به استقلال باشد! این مورد البته کمی عجیب است و چون سندی برای اثبات آن ارائه نشده، بهتر است بیشتر به آن نپردازیم. مورد آخر اما از همه محتمل‌تر است. نکونام در آستانه پیوستن به استقلال پشیمان شد یا بهتر است بگوییم پشیمانش کردند. در روزهایی که نکونام در دبی بود، یکی از اعضای تیم فولاد که اتفاقا به باشگاه همچون کابلی مستحکم متصل است هم راهی سفر تفریحی در جوار نکونام شد. او که نمی‌خواست نامی از وی منتشر شود اطمینان داد شانس انتقال نکونام به استقلال فقط 5درصد است، آن هم در شرایطی که اتفاق خاصی رخ دهد. برای این اظهاراتش دلیل داشت. او مدعی شد: «نکونام آدم زرنگی است، تاکنون انتخاب اشتباه نداشته و از زمان بازی تاکنون چنان سیاستی از خود نشان داده که سال‌ها در آرامش تیم ملی را در اختیار داشت و حالا در لیگ ایران به یکی از بهترین و کارآمدترین مربیان تبدیل شده است.»

«نکونام خوب می‌داند اگر به استقلال برود، سوخت می‌شود. ازاین‌رو مطمئن باشید به استقلال نمی‌رود. او آن‌قدر آبی‌ها را سر می‌دواند تا خودشان پشیمان شوند و او در مقابل هواداران استقلال بهانه‌ای با عنوان استقلالی‌ها پشیمان شدند، داشته باشد و درنهایت استقلالی‌ها با مربی خارجی قرارداد می‌بندند.» این عضو فولاد در ادامه مدعی شد اظهارات آجرلو مبنی‌بر خرج نکردن برای مربی خارجی بهانه است و به قرارداد پین با استقلال اشاره کرد. او حتی بر این باور است که نکونام برای پیوستن به استقلال در بدترین حالا 15 میلیارد می‌خواهد و این با قرارداد یک مربی خارجی معمولی چندان فرقی ندارد! «آنها درنهایت یک مربی درجه دو می‌آورند و با کمتر از این مبلغ با او قرارداد می‌بندند.»

نکونام می‌داند سیاستی پشت رفتن فرهاد مجیدی بوده است. ازاین‌رو همه می‌دانند مجیدی استقلال را زیر پرچم خود می‌داند و بر این باور است که استقلال مدیون اوست، از طرفی مردم فرهاد مجیدی را دوست دارند و اگر دوست نداشتند تاکنون به‌دلیل این جدایی با او برخورد می‌کردند. مسئول مذکور در فولاد به خبرنگار «فرهیختگان» می‌گوید: «محبوبیت مجیدی، نکونام را می‌ترساند. چون این نگرانی‌ را دارد که اگر نتواند مثل او برای این تیم موفقیت کسب کند زیر سایه قرار گرفته و همه مدعی می‌شوند فقط مجیدی است که می‌تواند استقلال را به قله برساند. این آن‌چیزی است که نکونام را مردد می‌کند. دقیقا موضوعی که به‌خاطرش ممکن است اعتبارش زیر سوال برود و همه توانایی‌هایش سوخت شود.»

این اظهارات بخشی از اعتقادات نکونام هم هست و در گفت‌وگو با دوستانش نیز این موضوع را تایید کرده است. ازاین‌رو به این راحتی نیست که نکونام را گول بزنند؛ چراکه با قهرمانی و رکوردهایی که مجیدی از خود به جا گذاشت جا برای هر مربی ایرانی تنگ و تنگ و تنگ‌تر شده است. تنها یک راه وجود دارد؛ این‌که تحت هر شرایطی او را برکنار نکنند تا او با آزمون و خطا یک سال را سپری کند و بعد از آن برای موفقیت به اندازه کافی به او فرصت دهند. در باشگاه استقلال با وجود رقیبی چون پرسپولیس آیا چنین چیزی ممکن است؟!

 سیگنال‌هایی از باشگاه فولاد

قرار است هواداران استقلال و دوستداران فوتبال را بازی بدهند؟ در شرایطی که باشگاه فولاد مدیرعاملی سخنگو دارد، گرشاسبی به جای شفاف‌سازی در این خصوص سکوت اختیار کرده و جواب هیچ رسانه‌ای را نمی‌دهد. اگر این موضوع منتفی بود بدون‌شک او علنی اعلام می‌کرد یا نکونام مثل همیشه با پستی در صفحه شخصی تکلیف خود و استقلال را روشن می‌کرد. در چنین شرایطی وقتی مدیران رسانه‌ای فولاد پست می‌گذارند یا یک نفر از کارخانه در فضای مجازی اظهارنظر می‌کند، بیشتر به نظر می‌رسد همه درحال بازی‌خوردن هستند. یعنی مدیرعامل یک باشگاه در اعلام واقعیت عاجز است که دیگران درمورد آینده باشگاه اظهارنظر می‌کنند یا قرار است جوی راه انداخته شود تا برخی در این میان به اهداف خود برسند؟ اهدافی که کاملا واضح نیست و شایعات زیادی در پی دارد.

 درنهایت به نظر می‌رسد استقلال اگر نتواند نکونام را به خدمت بگیرد گزینه معمولی و خارجی را جذب می‌کند تا این یک سال را سپری کرده، از زیر فشار هواداران خارج شود و بعد از میان گزینه‌های داخلی یک گزینه را برمی‌گزیند تا شاید تاریخ را با یک ایرانی دیگر به جز مجیدی تکرار کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج