۱۲۱۹۳۱۹
۱۰۰۵
۱۰۰۵
پ

کاش طارمی کمی جوان‌تر بود!

فوتبال پرتغال در سال‌های اخیر به یکی از معادن و پایگاه‌های مهم پرورش استعداد در فوتبال اروپا تبدیل شده و ستاره‌های زیادی از لیگ این کشور به باشگاه‌های بزرگ اروپایی نقل‌مکان کرده‌اند.

فرهیختگان: فوتبال پرتغال در سال‌های اخیر به یکی از معادن و پایگاه‌های مهم پرورش استعداد در فوتبال اروپا تبدیل شده و ستاره‌های زیادی از لیگ این کشور به باشگاه‌های بزرگ اروپایی نقل‌مکان کرده‌اند. در این میان سه تیم مطرح اسپورتینگ لیسبون، پورتو و بنفیکا نقش بسیار مهمی داشته‌اند و معمولا بازیکنان در مدت کمی پس از چهره‌شدن در این تیم‌ها به‌سرعت در مسیر پیشرفت قرار گرفته و راهی باشگاه‌های نامدار قاره می‌شوند.

در تازه‌ترین مورد هم به‌زودی احتمالا شاهد جدایی آقای گل فصل اخیر فوتبال این کشور از بنفیکا و حضور او در لیورپول خواهیم بود. داروین نونز که درطول فصل با مهدی طارمی برای کسب عنوان آقای گلی رقابت داشت، پس از اینکه در رادار چند تیم مهم ازجمله چلسی، منچستریونایتد، اتلتیکومادرید و لیورپول قرار گرفت، حالا شانس پیوستنش به جمع شاگردان یورگن‌کلوپ بسیار زیاد است و گفته می‌شود قرمزها او را برای جانشینی سادیو مانه در نظر دارند.

بازسازی خط‌حمله

درخشش فوق‌العاده نونز در فصل گذشته و زدن 34 گل در تمامی رقابت‌ها برای بنفیکا سبب شد تا خیلی زود مورد‌توجه باشگاه‌های مختلف قرار بگیرد و تیم پرتغالی به‌خوبی می‌دانست که حفظ این پدیده جوان و گلزن در تابستان بسیار دشوار خواهد بود، به‌خصوص که خود او هم به‌‌دنبال ترک پرتغال و حضور در یکی از پنج لیگ معتبر اروپایی بود و به همین دلیل بنفیکا هم در این مدت تلاش کرد تا به بهترین و بالاترین پیشنهاد جواب مثبت بدهد. نونز از قرار معلوم یکی از ستاره‌های پروژه جدید کلوپ در آنفیلد خواهد بود؛ چراکه در این تابستان احتمالا سادیو مانه راهی بایرن‌مونیخ خواهد شد و قرارداد محمد صلاح و روبرتو فرمینو هم در پایان فصل بعد تمام خواهد شد و فعلا که خبری از تمدید قرارداد با این دو بازیکن نیست. در چنین شرایطی سرمربی آلمانی که بخش عمده‌ای از موفقیت‌هایش در سال‌های اخیر را مدیون این مثلث تهاجمی و فوق‌العاده بوده است حالا به فکر ساختن ترکیبی جدید برای سال‌های بعد افتاده و در این میان نونز می‌تواند نقشی مهم داشته باشد.

این مهاجم 22 ساله و اروگوئه‌ای یکی از استعدادهای نوظهور فوتبال دنیا محسوب می‌شود که فصلی عالی را در بنفیکا سپری کرد و در 41 بازی تیمش در تمامی رقابت‌ها 34 گل زد و در لیگ نیز با 26 گل زده کفش طلا را تصاحب کرد. رسانه‌های انگلیسی معتقدند مدیران باشگاه لیورپول توانسته‌اند با نمایندگان او به توافقات اولیه دست پیدا کنند و این انتقال مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

در روزهای اخیر دو باشگاه منچستریونایتد و اتلتیکومادرید سخت برای خرید این ستاره جوان در تلاش بودند اما به نظر می‌رسد این لیورپول است که توانسته با پیشنهادی 85 میلیون پوندی او را برای حضور در آنفیلد متقاعد کند. درصورتی‌که این جابه‌جایی نهایی شود، نونز تبدیل به گران‌ترین خرید تاریخ بندرنشینان و همچنین یکی از گران‌ترین بازیکنان لیگ برتر جزیره خواهد شد. نونز یکی از نفراتی بود که اریک تن‌هاگ، سرمربی جدید یونایتد برای خرید او اصرار داشت و می‌خواست ترکیب جدید تهاجمی تیمش را به کمک او بسازد اما این مهاجم جوان یکی از اهدافش برای فصل بعد بازی در لیگ قهرمانان اروپا بود که شیاطین سرخ در کسب سهمیه این تورنمنت ناکام ماندند و به این ترتیب او هم حضور در تیم رقیب را ترجیح داد تا یکی از جابه‌جایی‌های پرسروصدای تابستان امسال در راه باشد.

اگرچه حضور در لیگ دشواری چون انگلیس و جا‌افتادن در آن برای بیشتر بازیکنان بسیار دشوار است اما کلوپ به‌خوبی در این سال‌ها نشان داده راه بازی گرفتن از ستاره‌های جدیدش را به‌خوبی بلد است و نونز هم می‌تواند مثل ژوتا یا دیاز خیلی زود درخشش خود در آنفیلد را آغاز کند.البته روزنامه آبولا چاپ پرتغال معتقد است پیشنهاد اولیه لیورپول 68 میلیون پوند است که با آپشن‌ها و پاداش‌های جانبی قابل‌افزایش تا 85 میلیون پوند خواهد بود. پیش از این بیشترین هزینه لیورپولی‌ها برای خرید بازیکن در سال 2017 انجام شد که برای خرید ویرجیل فن‌دایک از ساوتهمپتون 75میلیون پوند پرداخت کردند. کلوپ تقریبا از خرید این ستاره جوان مطمئن است و اوکی اولیه را از او گرفته و او پس از اتمام اردوی تدارکاتی تیم ملی اروگوئه و بازگشت به اروپا برای بستن قرارداد راهی انگلیس خواهد شد.

دومینوی جابه‌جایی مهاجمان در تیم‌های اروپایی آغاز شده و بایرن‌مونیخ برای پرکردن جای خالی لواندوفسکی که ظاهرا راهی بارسا خواهد شد به سراغ سادیو مانه رفته است. البته پیشنهاد اولیه مونیخی‌ها که 30 میلیون پوندی بوده مورد‌قبول قرمزها قرار نگرفته است اما تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد و با توجه به اظهارنظرهای ستاره سنگالی باید جدایی او را قطعی دانست. دراین میان رفتن مانه می‌تواند خبر بسیار نگران‌کننده‌ای برای هواداران این تیم باشد، به‌خصوص که رقیب اصلی آنها برای قهرمانی یعنی منچسترسیتی در این تابستان به سراغ خرید یکی از ستاره‌های فوتبال دنیا رفته و ارلینگ هالند پرمشتری را به ترکیب تیم خود اضافه کرده است. در این شرایط خرید نونز می‌تواند پاسخی به این خرید رقیب باشد تا کلوپ نشان دهد تیمش فصل بعد هم یکی از مدعیان قهرمانی در اروپا و انگلیس است.

گلزنی برابر لیورپول

نونز نه‌تنها در لیگ پرتغال بازیکنی گلزن و موثر برای تیمش بود بلکه تجربه خوبی از بازی در لیگ قهرمانان دارد و در این تورنمنت 6 گل هم برای تیمش به ثمر رسانده است که دوتای آنها برابر لیورپول در یک‌چهارم نهایی بود. او در تیم ملی کشورش نیز از سال 2019 حضور دارد و در این مدت 11 بازی انجام داده و دو گل هم به ثمر رسانده است. این مهاجم جوان فوتبالش را از تیم پنارول اروگوئه آغاز کرد و مدتی بعد به تیم آلمریا در دسته دوم اسپانیا رفت. 16 گل زده در این تیم باعث شد استعدادیاب‌های بنفیکا او را گزینه مناسبی برای این تیم دانسته و او به لیگ پرتغال رفت و درطول دو فصل اخیر در 85 بازی برای تیمش 48 گل به ثمر رساند.

نونز که یک مهاجم نوک تخصصی است، توانایی بازی به‌عنوان وینگر چپ را نیز دارد و این می‌تواند دست کلوپ را برای پیاده‌کردن سیستم‌های مختلف باز بگذارد. سرمربی آلمانی که به‌تازگی لوئیس دیاز را از دیگر تیم بزرگ پرتغال یعنی پورتو به خدمت گرفت، با نمایش خوبی که این بازیکن کلمبیایی در ترکیب تیمش داشت متقاعد شد تا بازهم برای خرید در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی به سراغ بازیکنان شاغل در لیگ این کشور برود. کلوپ اگر بتواند خرید این بازیکن را قطعی کند در خط حمله خود نفراتی چون محمد صلاح، لوئیس دیاز، دیه‌گو ژوتا و نوز را در اختیار دارد که می‌تواند با کمک آنها ترکیب‌های متفاوتی را راهی زمین کند و البته نباید بازیکن جوانی چون هاروی الیوت را نیز فراموش کرد که آینده درخشانی پیش‌رو دارد.

حسرت بزرگ برای ستاره ایرانی

شاید یکی از بهترین مهاجمان کنونی فوتبال پرتغال مهدی طارمی باشد که در دو فصل اخیر آمار بسیار خوبی در ترکیب پورتو از خود به‌جای گذاشته و حتی شایعاتی درباره تمایل باشگاه‌های بزرگ اروپایی برای خرید او منتشر شده بود اما براساس آنچه رسانه‌های پرتغالی فعلا پیش‌بینی می‌کنند، پورتو تمایل چندانی به فروش او ندارد و تنها درصورتی‌که پیشنهاد حدود 60 میلیون یورویی برای انتقال او دریافت کند به فروش او فکر خواهد کرد. در شرایطی که طارمی در آستانه 30 سالگی است کمتر تیمی حاضر می‌شود چنین مبلغی را برای او که تجربه زیادی هم در فوتبال اروپا ندارد، پرداخت کند.

البته عملکرد فوق‌العاده او در همین مدت کم می‌تواند این نقیصه را جبران کند و قطعا اگر این ستاره گلزن تیم ملی ایران چند سال زودتر راهی فوتبال اروپا شده بود و این عملکرد را در روزهایی که سن کمتری داشت ارائه می‌کرد، مسلما او هم می‌توانست بین بازیکنانی قرار گیرد که باشگاه‌های بزرگ قاره سبز برای به خدمت گرفتن‌شان به آب و آتش می‌زنند.

نونز درحالی عنوان آقای گلی لیگ پرتغال را به دست آورد که در 28 مسابقه موفق به زدن 26 گل شد و آمار عالی هر 78 دقیقه یک گل را از خود به‌جای گذاشت. این مهاجم اروگوئه‌ای از این تعداد گل 4 مورد را از روی ضربات پنالتی به ثمر رساند و 4 پاس گل نیز در کارنامه‌اش ثبت شده است. طارمی اما 20 گل خود را در 32 بازی زده که میانگین هر 121 دقیقه یک گل را نشان می‌دهد.

او 6 پنالتی برای پورتو زده اما یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های او که باعث شد بین مهاجمان برتر اروپا نیز قرار بگیرد آمار بسیار خوبش در دادن پاس گل بوده که توانسته 13 بار در لیگ هم‌تیمی‌هایش را صاحب موقعیت گلزنی کند. در چنین شرایطی او جزء معدود مهاجمانی است که درطول فصل توانست تعداد گل و پاس‌ گل‌هایش را دو‌رقمی کند. این آمار خوب او را در رادار برخی تیم‌های مطرح ازجمله میلان و حتی آرسنال نیز قرار داده بود اما به نظر می‌رسد رقم بالای درخواستی پورتو باعث شده این تیم‌ها به سراغ گزینه‌های دیگری بروند؛ گزینه‌هایی که جوان‌تر هستند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج