۱۲۱۹۳۹۶
۵۷۴
۵۷۴
پ

اتفاق کم‌سابقه و عجیب در روز شکست تیم ملی

تیم ملی والیبال ایران یک‌ شکست ناامید کننده را مقابل هلند تجربه کرد.

ورزش سه: با پیروزی در بازی اول‌مان مقابل چین به تیم بهروز عطایی خیلی امیدوار شده بودیم؛ جایی که تیم‌ ملی والیبال ایران به جز یک ست عملکرد قابل قبولی را برابر حریف خود ارائه داد و با نتیجه ۳-۱ به پیروزی رسید تا تیم جوان ما شروع خوبی را در لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۲ تجربه کرده باشد.

بی‌راه نیست اگر بگوییم که در هفته اول لیگ ملت‌ها بازی‌های نسبتا آسان تری پیش روی تیم ملی کشورمان است. در حقیقت ما انتظار داشتیم که سروقامتان ایران در مقابل هلند کار خیلی سختی برای پیروزی و‌ کسب دومین برد خود پیش رو‌ نداشته باشند؛ حریفی که در دو مسابقه قبلی خود فقط در یک ست به پیروزی رسیده بود.

اتفاق کم‌سابقه و عجیب در روز شکست تیم ملی

مطابق انتظار تیم‌ ملی شروع خوبی در تقابل با هلند داشت اما رفته رفته حریف بر مسابقه مسلط شد و نهایتا ست اول را با نتیجه ۲۶-۲۴ پیروز شد؛ در ست های دوم و سوم نیز شاگردان بهروز عطایی در بازگشت به مسابقه ناکام بودند و نهایتا در کمال ناباوری با نتیجه ۳-۰ از حریف خود شکست خوردند.

اگر نگاه دقیق تری به آمار و ارقام بازی بیندازیم با یک حقیقت عجیب، تلخ و البته کم سابقه مواجه می‌شویم. جایی که در قسمت دفاع روی تور جلوی نام ایران فقط و فقط عدد یک نوشته شده است. در واقع تیم جوان ایران تنها یک بار موفق شد حریف را دفاع کند.

یک نکته قابل توجه دیگر این که ایران در این مسابقه خیلی خوب سرویس زد و حتی ۷ امتیاز هم به این روش کسب کرد؛ در سایر موارد نیز سرویس های خوب بازیکنان ایران دریافت اول هلند را با مشکل مواجه کرد اما این نقطه قوت هیچ فایده ای برای ایران نداشت چرا که دفاع روی تور ما عملا در مقابل بازیکنان هلند مخصوصا نیمیر عبدالعزیز خنثی عمل کرد.

اتفاق کم‌سابقه و عجیب در روز شکست تیم ملی

این آمار عجیب در حالی برای ایران به ثبت رسید که در سال های اخیر با وجود بازیکنی مثل سیدمحمد موسوی دفاع روی تور یک نقطه قوت برای والیبال ما محسوب می‌شد اما در تقابل با هلند دقیقا برعکس بود؛ موضوعی که باعث شد دل‌مان برای موسوی تنگ شود.

حالا باید دید کادر فنی تیم ملی و در راس آن‌ها عطایی چه راهکاری برای رفع این نقطه ضعف خواهند اندیشید. البته بازگشت علی‌اصغر مجرد در هفته های آتی لیگ ملت‌ها می‌تواند تا حدودی این نقطه ضعف را پوشش داد اما مسئله مشخص این است که تیم ملی کشورمان برای این که بتواند مقابل قدرت‌های جهان حرفی برای گفتن داشته باشد، نیازمند به تقویت خود در بحث دفاع روی تور است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج