جاباما
۱۲۲۱۶۱۰
۴۳۹
۴۳۹
پ

دفاع راست تیم ملی «سامان» می‌گیرد؟

تیم ملی فوتبال ایران در آستانه حضور در جام‌جهانی هزار و یک جور مشکل دارد؛ از تکلیف نامشخص کادرفنی تا برنامه‌های ضعیف آماده‌سازی و البته مصائب فنی ریز و درشت.

روزنامه همشهری: تیم ملی فوتبال ایران در آستانه حضور در جام‌جهانی هزار و یک جور مشکل دارد؛ از تکلیف نامشخص کادرفنی تا برنامه‌های ضعیف آماده‌سازی و البته مصائب فنی ریز و درشت. با این حال اگر قرار باشد از کمبودهای فنی حرف بزنیم، خیلی‌ها هم‌عقیده هستند که پست دفاع راست یک مشکل بزرگ است؛ جایی که بازیکنانی مثل رامین رضاییان و وریا غفوری به هر دلیلی از رده ملی کنار گذاشته شده‌اند و امثال دانیال اسماعیلی‌فر، تیکدری یا حردانی هم نظر کادر فنی را تامین نمی‌کنند. دراگان اسکوچیچ از روز اول حضورش در تیم ملی، برای این منطقه روی صادق محرمی حساب باز کرده است؛ مدافعی که منتقدان فوق‌العاده زیادی دارد.

بسیاری عقیده دارند محرمی از کیفیت کافی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی برخوردار نیست؛ مخصوصا اگر پای جام‌جهانی وسط باشد. صادق سال‌هاست که در تیم باشگاهی‌اش دیناموزاگرب هم درجا می‌زند و هنوز نتوانسته موقعیت خودش را تثبیت کند. او در حمله چندان مؤثر نیست و در دفاع هم گاهی مرتکب اشتباهاتی می‌شود که واقعا جای بحث دارد؛ اتفاقی که مثلا در بازی رفت با کره‌جنوبی در انتخابی جام‌جهانی رخ داد و منجر به گل سون هیونگ مین شد. فقط تکرار یکی از این اشتباهات در جام‌جهانی کافی است تا تیم ملی حسابی متضرر شود. بنابراین نگرانی‌ها بحق است، اما چه می‌شود کرد؟ چاره شاید در استفاده از یک گزینه غیرمنتظره باشد؛ سامان قدوس!

   یک تیر و دو نشان

بسیاری از هواداران فوتبال ایران به سبک بازی سامان قدوس علاقه دارند، اما نوع چینش تیم ملی طوری است که معمولا به این بازیکن بازی نمی‌رسد. تیم کشورمان غالبا با سیستم 2-4-4 خطی به میدان می‌رود که خب این مطلوب یک هافبک نفوذی طراح نیست. گاهی که مهدی طارمی یا سردار آزمون را نداشته‌ایم و با تک مهاجم بازی کرده‌ایم، به قدوس بازی رسیده، اما او فوق‌العاده نبوده است. همه می‌دانند حیف است سامان بیرون بنشیند، اما با سیستم و ترافیک هجومی هم نمی‌توان جنگید.

در چنین شرایطی شاید بهترین کار، استفاده از او در پست دفاع راست باشد. این، یک تیر و دو نشان است؛ هم قدوس در ترکیب جا می‌شود و هم شاید مشکل پست دفاع راست حل شود. صدالبته پشت این گزاره به یک آزمون باشگاهی گرم است؛ جایی که سرمربی برنتفورد در بازی حساس با تاتنهام با سیستم 2-5-3 به میدان رفت و از قدوس به‌عنوان وینگ بک راست سود برد. او آن روز نمایشی عالی داشت و سون هیونگ مین، آقای گل جزیره را کاملا از کار انداخت. متأسفانه سامان در آن بازی مصدوم شد و کل فصل را از دست داد. بنابراین دیگر فرصتی برای تست شدن او در این پست به‌وجود نیامد، اما آن تجربه درخشان می‌تواند برای تیم ملی الهام‌بخش باشد.

   امتحانش کنید

متأسفانه پنجره مهم خرداد را از دست دادیم، هرچند در همان تک بازی با الجزایر هم قدوس به‌دلیل آسیب‌دیدگی غایب بود. با این حال خوب است در مسابقات دوستانه پیش‌رو که متأسفانه تعدادشان زیاد هم نیست، کادرفنی این ایده را محک بزند و قدوس را در پست دفاع راست بیازماید. کسی که توانسته در نخستین تجربه‌اش یکی از بهترین ستاره‌های لیگ برتر را از کار بیندازد، شایستگی امتحان شدن در این پست را دارد. کاش این مسئله در برنامه‌های اسکوچیچ قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج