۱۲۲۱۷۱۶
۴۱
۴۱
پ

عبدی: تیم‌ملی جای سفارش شده‌ها نیست

سرمربی تیم ملی نوجوانان با انگیزه کار می‌کند و اعتقاد دارد می توانند بهترین تیم تاریخ را داشته باشند.

ورزش سه: حسین عبدی سرمربی تیم نوجوانان در مورد جلسه فنی که امروز پشت سر گذاشته شد گفت: امروز جلسه فنی بود که دعوت به عمل آمد در مورد برنامه ها، نوع نگاه به فوتبال، دیدگاه به آینده و اینکه چه کار هایی تا الان انجام شده صحبت شد. دستیارانی که به ما کمک کردند و افرادی که میتوانند بعداً به ما کمک کنند و اینکه اهداف ما چیست؟ استراتژی ما چه خواهد بود و در آینده چه خواهد شد؟ با کمیته فنی زیر این ها را زیر ذره بین بردیم و فکر می کنم زمان زیادی هم طول کشید. این جلسه دو ساعت طول کشید و این نشان می‌دهد کمیته فنی ریزبینانه به این قضایا حساس است و ما هم در مورد جوابگویی به این قضیه ابایی نداریم. امیدوارم بتوانیم یک همکاری خیلی خیلی خوب با فدراسیون در جهت پیشبرد اهداف فدراسیون و تیم های ملی داشته باشیم.

او در پاسخ به این سوال که نفرات جدیدی به کادر فنی اضافه شده یا خیر ادامه داد: هنوز نه ولی پتانسیل ها وجود دارد و کمیته فنی در این باره نظر خاص خودش را دارد و ما هم نظراتی داریم که در رابطه با آن به همفکری می رسیم تا انشاالله بتوانیم هرچه قوی تر در کمیته فنی نفرات فنی خودمان را هم کامل بکنیم.

عبدی در مورد قهرمانی تیم ملی نوجوانان در کافل این که برای قهرمانی در آسیا و جام جهانی چه برنامه ای دارند  توضیح داد: برنامه ما این است که بتوانیم در جام جهانی جزو چهار تیم باشیم تا به فینال برسیم و قبل از آن قهرمانی آسیا هست تا بتوانیم در اهداف کوتاه مدت مان به دور دوم راه پیدا کنیم و در دور دوم هم جز ۴ تیمی باشیم که به جام جهانی می روند. ویژن باید آنقدر بزرگ باشد تا بتوانید خودتان رابا آن برسانید و این اتفاق را با این بچه ها می توان رقم زد.

وی در مورد صحبتی که عنوان کرده و گفته بود بهترین تیم تاریخ نوجوانان را دارد گفت: ما اینگونه عنوان کردیم. ممکن است تفسیر های متفاوتی از صحبت‌ها باشد ولی عنوان همین بود؛  ما می توانیم یکی از بهترین تیم‌های تاریخ نوجوانان را داشته باشیم، به شرطی که بچه ها بتوانند پیشرفت کنند، امکانات باشد و ساپورت درستی بکنیم. در هر صورت بچه های ایران در این رده می توانند از ظرفیت های بزرگ خودشان استفاده بکنند. این که ما بگوییم بهترین تیم تاریخ را داشته باشیم این تفسیری است که در جراید شده است. واقعیت این است که ما می توانیم یکی از بهترین تیم‌های تاریخ را داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در در مورد وضعیت بازیکنان و اردوهای استعدادیابی اظهار کرد: نوع نگاهم به تیم‌های ملی مخصوصاً در این رده این است که در روزهای آخری که ما باید ۵۰ نفر را اعلام کنیم، در تیم ملی باز است و ما استعدادیابی می کنیم. در اردو گذشته ۱۵۰ نفر را در بین تمرینات دیدیم و از بین آنها پنج نفر را انتخاب کردیم. حتی پنجشنبه با هماهنگی های لازم با هیئت فوتبال، فدراسیون و اتفاقاتی که افتاد الان تصمیم گرفتم به زاهدان بروم و بعد از آن به مشهد خواهم رفت و وقتی برگردم احتمالاً به همدان می روم. من مطمئن هستم در مناطقی که شاید دسترسی دورتر هست و امکانات کمتر است  بازیکنان خوبی هستند که به ما کمک کنند. اگر باشد باعث مباهات است و  اگر نباشند همین که ما میرویم انگیزه زندگی در این شرایط سختی که وجود دارد پیدا می کنند خیلی خوب است. این وظیفه ما است و باید هر کسی وظیفه اش را به درستی انجام بده.

عبدی در مورد مصدومیت دو بازیکن شان از ناحیه رباط صلیبی گفت: آنها در رده زیر ۱۵ سال بودند و درد رده ما نبودند. با نوع تمریناتی که داریم خدا را صد هزار مرتبه شکر تا به الان مصدومیتی نداشتیم. اتفاقا بازی آن دو بازیکن مصدوم را دیدم. یکی سمت چپ بازی می کرد و آن یکی هافبک وسط بود و خیلی هم از آن ها تعریف می کنند اما رباط پاره کردن در این سن خیلی عجیب است. امیدوارم سریع تر خوب بشوند. اگر بتوانند برسند و از بازیکنانی که داریم بهتر باشند مطمئنا می توانند دعوت بشوند اما اگر حتی برابر هم باشند دارند کار می کنند و جای مانوری نیست. تیم ملی جای نخبه ها است و این استراتژی من است. جای سفارش شده ها و حتی افراد خوب هم نیست. نخبه یعنی اینکه بهترین های ایران جمع بشوند، اگر می خواهیم به جام جهانی برویم.

او در مورد نوع قراردادش توضیح داد: هنوز قراردادی امضا نشده است ولی می گویند کارهایش را انجام دادند. هنوز امضایی نشده و تمام کارهایی که داریم انجام میدهیم بابت این است که بتوانیم تیم ملی موفقی داشته باشیم. این وظیفه ما است و وظیفه هر کسی هست که وطنش را دوست دارد و میخواهد این پرچم بالا برود اگر کسی کاری می تواند انجام بدهد باید انجام دهد و اینها مسائلی است که دیگران و مدیریت باید پیگیری کنند که دارند انجام می‌دهند.

عبدی در مورد بازی های تدارکاتی توضیح داد: تورنمنت کافا را یک تجربه برای بازیکنان می دانیم. این که توانستند قهرمان شوند از پتانسیل بچه ها است و نوع نگاه ما بود ولی اینکه کافی است یا نه؟ باید بگویم خیر. همانطور که گفتید باید بازی های بین المللی داشته باشیم چون می خواهیم در تورنمنت ها بین المللی شرکت بکنیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد. الان هم داریم برنامه ریزی می کنیم خیلی از دوستان و فدراسیون محترم دارند برنامه ریزی می کنند تا بتوانیم تورنمنت های خوبی را داشته باشیم و امیدوارم با تیم های خیلی قوی تر از خودمان بازی کنیم. من اعتقاد دارم در بازی‌های دوستانه داخلی با تیم های فوق العاده قوی تر بازی بکنیم به خاطر اینکه اگر ما تیمی را پیدا کنیم که ۱۰ گل به آن بزنیم مشکلاتمان را متوجه نمی شویم. اگر به بازی‌های دوستانه برویم که در این سن مدام برنده باشیم مطمئناً به بیراهه می رویم ما باید با قوی تر از خودمان و بالاتر از خودمان بازی کنیم تا بفهمیم چه ایراداتی  را داریم و هر چقدر این فولاد کوبیده تر شود قوی تر می شود و می توانیم در بازی های اصلی عملکرد بهتری داشته باشیم. اگر بازی‌های تدارکاتی تدارک دیده شود حتماً گزارشش را ارائه خواهم داد. ما داریم بازی های دوستانه خوبی را تدارک می بینیم. فارغ از تیم‌های بزرگسالان امیدوارم این اتفاق برای نوجوانان بیفتد و بتوانیم در بازی های اصلی عملکرد خوبی داشته باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج