۱۲۲۱۸۲۸
۷ نظر
۱۲۳۳
۷ نظر
۱۲۳۳
پ

مغز متفکری که پرسپولیس از دست داد

کارخانه سرمربی‌سازی لیگ برتر نه کلاس‌های آموزشی فیفا و ای‌اف‌سی که کار کردن زیرنظر یحیی گل‌محمدی است.

روزنامه اعتماد کارخانه سرمربی‌سازی لیگ برتر نه کلاس‌های آموزشی فیفا و ای‌اف‌سی که کار کردن زیرنظر یحیی گل‌محمدی است. این سرمربی تاکنون سه دستیار داشته که در سطح اول فوتبال ایران تبدیل به سرمربی شده‌اند. ساکت الهامی، مجتبی حسینی و حالا حمید مطهری که با نساجی به توافق یک‌ساله برای هدایت این تیم دست پیدا کرده است. 

مطهری اوایل تیر ۹۸ در تیم شهر خودرو (پدیده) به یحیی گل‌محمدی پیوست و همراه این مربی به پرسپولیس آمد و دو فصل و نیم در این تیم حضور داشت. جدا از اواخر فصل گذشته که برخی هواداران تحت تاثیر جو احساسی انتقاداتی را علیه کادر فنی و مخصوصا دستیاران گل‌محمدی اقامه کردند، مطهری دوران موفقی در پرسپولیس سپری کرد. کسب دو جام لیگ برتر، یک سوپرجام، یک حضور در فینال آسیا و یک نایب‌قهرمانی لیگ افتخارات مطهری با پرسپولیس در این مدت بود. 

گرچه خود مطهری همیشه در مصاحبه‌هایش به نقش گل‌محمدی در موفقیت تیم اشاره و او را یک سرمربی بادانش معرفی کرده، اخبار رسیده از اطراف تیم نشان داده دستیار اول یحیی چه نقش مهمی در وضعیت تاکتیکی پرسپولیس داشته است. کافی است یک‌بار 

با دقت بازی‌های لیگ قهرمانان آسیای دو فصل پیش مرور شود تا این مساله به اثبات برسد. در طول بازی‌ها به دفعات هر بار تیم کمی از ریتم می‌افتاد مشورت‌های مطهری با گل‌محمدی وضعیت را به حالت مطلوب در می‌آورد. در لیگ نیز بارها این مساله دیده شد. گل‌محمدی بعد از جدایی مطهری از پرسپولیس در مورد او گفت: «مطهری شخصیت خوبی دارد، برای آنکه بتواند یک سرمربی خوب باشد. در واقع کاریزما و آن علم و دانش فوتبال را دارد. فکر می‌کنم او چیزی از سرمربیان حاضر در لیگ برتر کم ندارد و می‌تواند یکی از استعدادهای خوب مربیگری باشد.»

به نظر می‌رسد نشستن مطهری روی نیمکت نساجی یک انتقال برد-برد برای طرفین بوده است. نساجی تیمی است پرطرفدار که به عنوان قهرمان جام حذفی فصل بعد هم در سوپرجام خواهد جنگید هم در لیگ قهرمانان آسیا. لیگ هم که سر جای خودش است. در این راه چه کسی بهتر از فردی که هم سابقه کسب جام دارد هم فینال آسیا را تجربه کرده است؟ مطهری هم در نخستین چالش خود به عنوان سرمربی فرصت دارد خیلی زود با کسب جام کارش را آغاز کند و با کسب یک نتیجه قابل قبول در آسیا براساس بضاعت تیم نساجی برند شخصی خود را ارتقا دهد.

به نظر تنها کسی که این وسط از جابه‌جایی مطهری ضرر کرده تیم پرسپولیس است که یک مربی فنی و بادانش را از دست داده و حالا باید دنبال یک دستیار جدید بگردد که هم با اندیشه‌های یحیی گل‌محمدی آشنایی داشته باشد هم بتواند خیلی سریع در تیم جا بیفتد و با بازیکنان ارتباط خوبی برقرار کند. 

البته که یحیی نشان داده چشمان تیزبینی در تشخیص استعدادهای مربیگری دارد و همیشه کسانی را به عنوان دستیار برگزیده که خودشان در آینده به جایگاه سرمربیگری رسیده‌اند و حتی صاحب افتخار هم شده‌اند. باید دید نفر بعدی که قرار است پروسه دستیاری به سرمربیگری را زیرنظر یحیی گل‌محمدی طی کند چه کسی خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معراج عبدالهی

      صدای بم داری داشت

    • هادی مقدم

      خخخخخخخخخخخخخخخخخ مغزمتفکرتون این بیچاره نیست مغزمتفکرتون دوتاوزیرابودن بابامسعود ومامان آذر تارفتن باتمام قواتون یه هفته هم صدرجدولوندیدی خبری لنگی تاحالایه نظرای منوتاییدنکردی لنگی جان

    • .

      چی که نیست متفکر.فقط هوچیگری بلده

    • الکویت

      مغز متفکر دلالی و هوچیگری

    • پدرام

      حمید بلان رفت نساجی ساختمان دوطبقه حذفی را از اونجا شروع کنه!. خخخخخه.

    • پدرام

      حمید بلان رفت نساجی ساختمان دوطبقه حذفی را از اونجا شروع کنه!. خخخخخه.

    • ناشناس

      کیسه چ حالی داره امسال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج