۱۲۲۲۹۶۷
۳۰۱
۳۰۱
پ

پنجعلی: به سیدجلال فرصت بدهید

یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران معتقد است سید جلال حسینی نقشی محوری در موفقیت‌های پرسپولیس در چند سال گذشته داشت و جای خالی‌اش در تیم حتما احساس خواهد شد.

روزنامه اعتماد: یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران معتقد است سید جلال حسینی نقشی محوری در موفقیت‌های پرسپولیس در چند سال گذشته داشت و جای خالی‌اش در تیم حتما احساس خواهد شد.

پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر با ۹ عنوان قهرمانی امسال در سن ۴۱ سالگی کفش‌هایش را خواهد آویخت. روز شنبه بود که خبر رسید سیدجلال حسینی مدافع و کاپیتان پرسپولیس از ابتدای فصل پیش رو نه به عنوان بازیکن که به عنوان مربی در کادرفنی سرخپوشان فعالیتش را ادامه می‌دهد. محمد پنجعلی مدافع سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در واکنش به انتشار خبر خداحافظی جلال حسینی از مستطیل سبز اظهار داشت: «اول جا دارد خسته نباشید بگویم به سید جلال حسینی از بابت زحماتی که برای پرسپولیس کشید و به عنوان یک پیشکسوت تشکر کنم به خاطر افتخاراتی که برای این تیم به دست آورد. آرزوی موفقیت هم دارم برای ایشان در ادامه راه. برای اینکه بتواند به فوتبال ما خدمت کند و تجربیاتش را در اختیار جوان‌ترها قرار دهد.» 

پیشکسوت فوتبال کشورمان در واکنش به این سوال که ویژگی‌های سید جلال حسینی در دفاع چه بود پاسخ داد: «سید جلال ویژگی‌های مثبت زیادی داشت که مهم‌ترین‌های‌شان مدیریت در خط دفاع و بعد از آن جنگندگی‌اش بود. قدرت سرزنی بسیار خوبی هم داشت و در نبردهای هوایی موفق نشان می‌داد. در مجموع به نظرم یک دفاع بسیار خوبی بود برای فوتبال ما و باشگاه پرسپولیس.» ایشان در ادامه به قدرت رهبری کاپیتان سرخ‌ها و اصطلاحا جمع کردن تیم توسط ایشان اشاره کرد و افزود: «بازیکن بزرگ و شاخص خیلی می‌تواند در زمین موثر باشد. اینکه بچه‌ها از یک نفر حرف‌شنوی داشته باشند. نقشی که آقای سید جلال به خوبی در این دوران فوتبال‌شان انجام دادند.» 

از محمد پنجعلی سوال کردیم آیا خداحافظی یک بازیکن بزرگ نظیر سیدجلال می‌تواند تا مدتی تیم را دچار چالش کند؟ ایشان جواب داد: «این چیزها طبیعی است. در همه تیم‌ها وقتی بازیکنی که سابقه دارد و وظیفه کاپیتانی را بر دوش می‌کشد خداحافظی می‌کند تاثیر می‌گذارد. اما به هر حال این روزها می‌آید و می‌رود و برای همه قهرمان‌ها رقم می‌خورد. آن چیزی که این وسط اهمیت دارد خوب و قشنگ رفتن است. این مساله در فوتبال ما به خصوص خیلی نمود دارد. طرفدار ما دوست دارد قهرمان ملی‌اش خوشگل برود. این خیلی مهم است برای‌شان.» 

سوال بعدی این بود: آیا پورعلی گنجی می‌تواند جای خالی سید جلال را پر کند؟ «من ایشان را بازیکن خیلی خوب و کاملی دیدم. به خصوص اینکه بیرون از ایران بازی کرده و پخته‌تر و باتجربه‌تر شده. امیدوارم که ایشان بیاید و به خط دفاعی تیم کمک کند. با بودن بیرانوند و پورعلی گنجی و بقیه بازیکنان خوبی که جمع شده‌اند فکر می‌کنم امسال پرسپولیس می‌تواند فینال آسیا را تجربه کند و بدشانسی هم نیاورد و قهرمان شود.» 

مدافع میانی سال‌های دور تیم ملی و پرسپولیس در مورد اینکه آیا سیدجلال حسینی می‌تواند در عرصه مربیگری موفق شود، توضیح داد: «سیدجلال از این به بعد باید حساسیت‌هایش را عوض کند و خیلی قشنگ وارد عرصه مربیگری شود، چون می‌تواند و توانایی‌اش را دارد. به هر حال کلی تجربه دارد در فوتبال ایران که می‌تواند استفاده شود. در ایران البته متاسفانه بیشتر رابطه کار را جلو می‌برد.»

پنجعلی ادامه داد: «مربیگری هم استعداد می‌خواهد البته همان‌طور که گفتم رابطه در ایران خیلی مهم‌تر است. واقعا هم می‌گویم. در تمام مملکت ارتباط حرف اول را می‌زند. اگر اصول باشد چه کسی باید بیاید در بدنه فوتبال؟ کسی غیر از جنس خود فوتبال؟ کسی که در سطح ملی بازی کرده باشد و در سطح باشگاهی درخشیده باشد. ولی این هم باز مستلزم استعداد است. مربیگری استعداد می‌خواهد. خود من همه دوره‌هایم را خارج از ایران گذراندم. البته به من فرصت ندادند به دلایل زیاد. ولی بازیکن ملی بودن به تنهایی دلیل نمی‌شود که طرف مربی خوبی هم بشود ولی درصد اینکه افرادی که این رزومه را دارند تبدیل به مربیان خوبی بشوند خیلی بیشتر است. پس باید بستری فراهم شود که یک نفر بتواند توانایی‌هایش را نشان بدهد.»

ایشان با انتقاد از ساختار غلط فوتبال ایران تاکید کرد: «الان سید جلال بیاید و استعداد هم داشته باشد اما به دلایلی اجازه کار به او ندهند یا تیمی به او اعتماد نکند این استعداد از بین می‌رود. در فوتبال ما این شکلی است. برای همین هم خیلی‌ها به جایی نمی‌رسند. بستر برای یک فوتبال حرفه‌ای فراهم نیست و همین هم مشکل ماست. یعنی شایسته‌سالاری وجود ندارد. ما همه‌چیز در این مملکت داریم. در فوتبال همین‌طور. چقدر استعداد در رده‌های مختلف داریم. ولی با این سیستم باعث می‌شویم اینها به جایی نرسند. طرف می‌آید جوان است و جویای نام و تخصص و استعداد دارد اما می‌ماند پشت در.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج