جاباما
۱۲۲۳۰۰۸
۲ نظر
۷۸۹
۲ نظر
۷۸۹
پ

وقتی عابدزاده را در کرج مخفی کردند!

پس از چند سال آتش‌بس در فصل نقل و انتقالات به نظر می‌رسد استقلال و پرسپولیس دوباره در این عرصه با یکدیگر وارد نبرد شده‌اند و روزهای پیش فصل برایشان به زمانی برای تقابل بدل شده است.

خبرورزشی: پس از چند سال آتش‌بس در فصل نقل و انتقالات به نظر می‌رسد استقلال و پرسپولیس دوباره در این عرصه با یکدیگر وارد نبرد شده‌اند و روزهای پیش فصل برایشان به زمانی برای تقابل بدل شده است. ابتدا صحبت بر سر آن بود که سجاد شهباززاده پرسپولیسی می‌شود ولی ناگهان سر از استقلال درآورد تا جنگ نقل و انتقالاتی آغاز شود. چند روز پس از آن هم سعید صادقی که همه از او به عنوان خرید جدید استقلال یاد می‌کردند در جمع قرمزها حاضر شد و پرسپولیسی شدن خود را علنی کرد! دعواهای استقلال و پرسپولیس در برهه نقل و انتقالات تابستانی سابقه‌ای طولانی دارد و اتفاقات عجیب و غریبی که در خلال آن رخ داده است.

داستان عجیب شاهرخ

وقتی شاهرخ بیانی در سال ۶۵ از استقلال به پرسپولیس پیوست کمتر کسی چنین اتفاقی را باور می‌کرد چون مرد شماره یک خط هافبک آبی‌ها آنقدر در استقلال محبوبیت داشت که چنین کاری برایش ریسک بزرگی بود ولی بیانی که با مدیران وقت استقلال به مشکل برخورده بود، این کار را انجام داد و اتفاقاً در دربی همان سال دو بار دروازه استقلال را هم باز کرد! البته بیانی سه سال بعد به استقلال برگشت و توانست در رویارویی زمستان سال ۶۹ با پرسپولیس دروازه سرخپوشان را هم بگشاید.

مخفی کردن عابدزاده

سعید عزیزیان سنگربان اصلی استقلال در سال ۶۸، فروردین سال ۶۹ در تصمیمی عجیب از استقلال به پرسپولیس پیوست تا منصور پورحیدری فقید چاره کار را در جذب احمدرضا عابدزاده ببیند. در آن مقطع پاس هم عابدزاده را می‌خواست به همین خاطر منصورخان با رفقایش هماهنگ کرد تا این دروازه‌بان ملی‌پوش بلافاصله پس از حضور در فرودگاه مهرآباد به منزل یک استقلالی قدیمی در کرج برود و آنجا مخفی شود تا دست کسی به او نرسد و استقلال بتواند با این بازیکن قرارداد ببندد. اتفاقی که در نهایت هم رخ داد ولی عابدزاده که بعداً صراحتاً گفت پرسپولیسی بوده، پس از طی فراز و نشیب‌های فراوان در سال ۷۳ به جمع سرخپوشان پیوست.

جذب نامجومطلق و احدی

پرسپولیسی‌ها در اوایل دهه ۷۰ شرایط مالی به مراتب بهتری در قیاس با استقلال داشتند و همین مسئله دست‌شان را برای جذب بازیکنان سرشناس بازتر کرده بود. از طرف دیگر، با توجه به جدایی علی پروین در سال ۷۲، مدیران وقت باشگاه پرسپولیس می‌خواستند با به خدمت گرفتن ستارگان، خلأ نبودن این چهره بزرگ را جبران کنند، کاری که تا حد زیادی هم در آن موفق بودند. آنها در خلال به خدمت گرفتن بازیکنان بزرگ توانستند مجید نامجومطلق و رضا احدی فقید که در مقاطعی جزو بهترین مردان خط هافبک استقلال بودند را نیز جذب کنند.

وقتی عابدزاده را در کرج مخفی کردند!

ماجراهای باقری، مهدوی‌کیا و مجیدی

در اواسط و اواخر دهه 70 برای جذب چند بازیکن مطرح میان استقلال و پرسپولیس رقابت تنگاتنگی وجود داشت. هنوز هم تعدادی از مدیران آن زمان استقلال مدعی‌اند اگر شرایط مالی این باشگاه بهتر بود، می‌توانستند زمینه برای حضور مهدوی‌کیا یا کریم باقری در جمع آبی‌ها را فراهم کنند اما زورشان به قدرت مالی پرسپولیس نرسید، ادعایی که البته باقری و مهدوی‌کیا آن را تأیید نمی‌کنند. این داستان در سال ۷۷ به شکلی دیگر رخ داد و فرهاد مجیدی که به جوان اول استقلال بدل شده بود تا آستانه پیوستن مستقیم از جمع آبی‌ها به پرسپولیس پیش رفت ولی علی فتح‌ا...‌زاده به هر طریق ممکن جلوی این اتفاق را گرفت و فرهاد را آبی‌پوش نگه داشت.

جنجالی به نام هاشمی‌نسب

استقلالی شدن مهدی هاشمی‌نسب در تابستان سال ۷۹ یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات فوتبال ایران طی ۲۵ سال گذشته محسوب می‌شود. بازیکنی که در اوج محبوبیت میان پرسپولیسی‌ها بارها توانسته بود در دربی‌های پایتخت دروازه استقلال را باز کند ولی اختلاف با کادر فنی سرخپوشان و پیشنهاد وسوسه‌انگیز مالی استقلال باعث شد پیراهن قرمز را از تن درآورد و لباس آبی را بر تن کند! این ماجرا روابط میان مدیران دو باشگاه را تا مدتی شکرآب کرده بود.

معاوضه نیکبخت و انصاریان

در تابستان سال ۸۵ اتفاق جالبی رخ داد. دقیقاً چند ساعت قبل از بازی ایران و آنگولا در جام جهانی‌ ۲۰۰۶ آلمان، علیرضا نیکبخت‌واحدی بازیکن ثابت استقلال مدعی شد چون امیر قلعه‌نویی اعتقادی به سبک بازی او ندارد ترجیح می‌دهد به پرسپولیس بپیوندد! استقلالی‌ها از این اتفاق شوکه شدند و نیکبخت در آن مقطع محبوبیت فوق‌العاده خود میان هواداران این تیم را کاملاً از دست داد ولی چند روز پس از آن، علی انصاریان فقید که با مدیریت و کادر فنی پرسپولیس به مشکل برخورده بود، در اقدامی مشابه از این تیم به استقلال پیوست تا این دو بازیکن خبرساز عملاً به صورت غیر مستقیم و بدون اینکه مدیران وقت دو باشگاه تصمیمی گرفته باشند حالت معاوضه پیدا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      همین یه عابدزاده که پرسپولیسی هست یعنی بسوزید کیسه کشها

    • ناشناس

      عابدزاده استقلالیه هنوزهم دلش بااستقلاله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج