۱۲۲۴۲۲۸
۲۶۲
۲۶۲
پ

بهترین چپ‌پاهای لیگ؛ برزیلی‌های وطنی!

از وحید امیری و شهریار مغانلو تا محمد عباس‌زاده و امید نورافکن؛ بهترین چپ‌پاهای لیگ را بشناسید.

فوتبال۳۶۰: در فوتبال ایران هم مثل همه جای دنیا، تعداد بازیکنان چپ‌پا از راست‌پاها کمتر است. همین حضور در اقلیت، آن‌ها را برجسته‌تر از سایرین می‌کند. ناصر سالاری و فایزالرشیدی دروازه‌بان‌های چپ پای لیگ هستند. علی نعمتی مدافع پرسپولیس، وحید محمدزاده دفاع آلومینیوم، مجتبی بیژن از پدیده و آرمین سهرابیان بازیکن گل‌گهر هم بهترین مدافعان میانی بودند که با پای چپ به توپ ضربه می‌زنند. امید نورافکن، جعفر سلمانی، میلاد زکی‌پور، شایان مصلح، ابوالفضل رزاقپور و میثم تیموری هم بهترین دفاع چپ‌های لیگ بودند. وحید امیری، فرشاد احمدزاده، احمدرضا زنده‌روح، داریوش شجاعیان و میلاد جهانی هم خلاق‌ترین هافبک‌های چپ‌پای لیگ هستند. در خط حمله هم هیچ چپ‌پایی به اندازه شهریار مغانلو و محمد عباس‌زاده ضربات خطرناکی نمی‌زند. 

وحید امیری؛ آچار فرانسه‌ای در سمت چپ!

یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان چند فصل اخیر فوتبال ایران، وحید امیری بوده است. ستاره پرسپولیس در این فصل هم تنها گلش را با پای چپ به نساجی زد. او 3 پاس‌گل هم با پای تخصصی‌اش ارسال کرد. بازیکنی که به واسطه توانایی بازی با پای چپ، در همه نقاط کنار زمین بازی کرده؛ از دفاع چپ تا مهاجم سمت چپ. 

بهترین چپ‌پاهای لیگ؛ برزیلی‌های وطنی!

امید نورافکن؛ بهترین چپ‌پای فصل! 

نورافکن بعد از سعید صادقی، دومین بازیکن برتر فصل بود. نورافکن 3 گل از 4 گل فصلش را با پای تخصصی زد. او دروازه مس رفسنجان، فولاد و نساجی را با شوت با پای چپ باز کرد و به تراکتور هم با پای غیرتخصصی گل زد. ضمن اینکه نورافکن 4 پاس‌گل هم داد. بازیکنی که در هفته‌های پایانی، در قلب دفاع سپاهان قرار می‌گرفت تا با پاس‌های قطری و دقیقش، بازی‌سازی را از عقب زمین شروع کند.

بهترین چپ‌پاهای لیگ؛ برزیلی‌های وطنی!

جعفر سلمانی؛ گلزن‌تر از همه‌ی تاریخ!

فصل رویایی استقلال، با گل پای چپ سلمانی شروع شد. بازیکنی که تا پیش از این فصل، در تاریخ لیگ برتر 3 گل زده بود، در این فصل بیشتر از مجموع همه فصول قبلی گل زد. سلمانی علاوه بر زدن اولین گل این فصل استقلال، در ادامه به سپاهان و پدیده هم گل زد و تنها گلش با پای غیرتخصصی را هم به فجرسپاسی زد. 3 گل از 4 گل سلمانی هم تنها گل بازی بود و حداقل 9 امتیاز را چپ‌پای آبی‌ها به حساب این تیم واریز کرد. 

بهترین چپ‌پاهای لیگ؛ برزیلی‌های وطنی!

محمد عباس‌زاده؛ محوطه گلزنی!

بهترین گلزن و بهترین بازیکن (بعد از اخباری) این فصل تراکتور هم یک چپ‌پا بود. محمد عباس‌زاده که 8 گل تماشایی در این فصل زد و یک پاس‌گل داد. عباس‌زاده از همه هم‌تیمی‌هایش شوت در چارچوب بیشتری هم زد.  عباس‌زاده به جز گل به سپاهان، همه گل‌هایش را از درون محوطه جریمه به‌ثمر رساند. 6 گل با پای چپ و 2 گل هم با ضربه سر زد. 

بهترین چپ‌پاهای لیگ؛ برزیلی‌های وطنی!

شهریار مغانلو؛ چپ‌پایی با ۳ گل غیرتخصصی!

خطرناک‌ترین بازیکن تهاجمی فصل قبل سپاهان هم ضربات آخرش را با پای چپ می‌زد. نساجی اولین تیمی بود که قربانی ضربات شهریار شد و او در بازی مقابل این تیم، با پای چپ دبل کرد. او در ادامه فصل، 2 گل دیگر هم با پای چپ و یکی هم ضربه سر به‌ثمر رساند. مغانلو 3 گل هم با پای راست زد که گلش به مس در ثانیه 13، دومین گل زودهنگام تاریخ لیگ برتر بود.

بهترین چپ‌پاهای لیگ؛ برزیلی‌های وطنی!

طالب ریکانی؛ برزیلیِ اصیل!

کاپیتان آبادانی‌ها در این فصل بیش از دو برابر تمامی بازیکنان نفت شوت زد. او بهترین گلزن و بهترین بازیکن فصل نفت هم بود. ریکانی 59 شوت زد که 6 شوت او گل شد. بازیکنی که مطابق انتظار، همه گل‌هایش را با پای تخصصی زده است.

بهترین چپ‌پاهای لیگ؛ برزیلی‌های وطنی!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج