۱۲۲۷۵۳۵
۸۹۷
۸۹۷
پ

خط حمله استقلال ترسناک شد!

سرمربی پرتغالی استقلال در تمرینات تاکید زیادی روی فوتبال هجومی دارد؛ همین موضوع احتمالا بازی های این فصل استقلال را پرگل خواهد کرد.

ورزش سه: سرمربی پرتغالی استقلال در تمرینات تاکید زیادی روی فوتبال هجومی دارد؛ همین موضوع احتمالا بازی های این فصل استقلال را پرگل خواهد کرد.

در روزهای گذشته مطالب متعددی درباره پرفشار بودن تمریناتی که ریکاردو ساپینتو برای بازیکنان استقلال در نظر گرفته در رسانه ها منتشر شده است. ساپینتو روز گذشته برای محک جدی تر شاگردانش یک مسابقه درون تیمی برگزار کرد و حالا قرار است نفرات مازاد استقلال را نیز اعلام کند.

قبل از آنکه ساپینتو به ایران بیاید، سابقه و رزومه او نشان می داد که علاقه شدیدی به فوتبال هجومی دارد؛ این مربی که در دوران بازی خودش هم در پست های جلوی تیم های باشگاهی و تیم ملی پرتغال توپ می زد، در مربیگری نیز شیوه هجومی را برای تیم های تحت هدایتش انتخاب کرد. تیم هایی که ساپینتو هدایت آنها را برعهده داشته، در اکثر اوقات از نظر تعداد گل زده در بین بهترین ها بودند که این مساله علاقه او به فوتبال تهاجمی را نشان می دهد.

اگرچه نقطه قوت استقلال در فصل پیش خط دفاع و دروازه اش بود و این تیم فقط ۱۰ گل در مجموع ۳۰ مسابقه دریافت کرد و رکورد گل های خورده را در تاریخ لیگ شکست اما به نظر می رسد با تغییر سبک بازی آبی ها شرایط متفاوتی را در فصل جدید تجربه کنند.

نکته ای که در تمرینات استقلال طی روزهای گذشته و همچنین بازی درون تیمی روز پنجشنبه آبی پوشان نیز بسیار مشهود بود، همین علاقه ساپینتو به هجومی بازی کردن شاگردانش است.

استقلال امسال در خط حمله ستاره های بسیار پرتعدادی را در اختیار دارد. نسبت به سال گذشته فقط رودی ژستد از جمع مهاجمان استقلال جدا شده و بازیکنانی مثل ارسلان مطهری، آرمان رمضانی، کوین یامگا و... باقی مانده اند. همچنین نفراتی از جمله سجاد شهباززاده، پیمان بابایی، رضا میرزایی اضافه شده اند و حرف هایی درباره پیوستن کاوه رضایی و محمد محبی نیز به استقلال وجود دارد. از طرفی گفته می شود یک هافبک تهاجمی خارجی نیز به استقلال خواهد پیوست.

با این شرایط ساپینتو با علاقه ویژه اش به فوتبال هجومی حالا ابزار این شیوه بازی را نیز در اختیار خواهد داشت. این مربی پرتغالی در روزهای گذشته مدافع روی حفظ توپ و فوتبال مالکانه تاکید دارد. او به واسطه سالها مربیگری در اروپا خوب می داند که هواداران تیم بزرگی مثل استقلال فوتبال مالکانه و زیبا را ترجیح می دهند و از طرفی وقتی مالکیت توپ در اختیار یک تیم باشد، آن بازیکنان راحت تر می توانند طراحی حمله انجام بدهند. مربی پرتغالی استقلال نیز به همین خاطر چند روزی است روی حفظ توپ تاکید داردو البته از بازیکنانش می خواهد ذهنیت خود را به بردهای پرگل تغییر بدهند.

ساپینتو در تمرینات یک نکته مهم را بارها به بازیکنان خود گوشزد می کند؛ اینکه او نمی خواهد تیم هایش با یک گل و عملکرد تدافعی بازی ها را پیروز شوند. او می گوید برد با نتیجه مثلا ۶ بر ۲ بسیار جذاب خواهد بود و به همین خاطر این را بارها و بارها خطاب به همه نفرات بیان می کند.

با این تفاسیر احتمالا هواداران استقلال بیشتر برای شروع لیگ و رونمایی از تیمی که ساپینتو برایش تلاش زیادی انجام می دهد، لحظه شماری می کنند. احتمالا شاهد این خواهیم بود که استقلال در فصل جدید لیگ برتر بازی های جذابی را انجام بدهد و با فوتبال تهاجمی مد نظر کادرفنی پرتغالی اش بازی های پرگلی را نیز رقم بزند. پس از حالا برای تماشای استقلال ساپینتو منتظر می مانیم و باید دید او تا چه حد می تواند ایده های خود را در تیم قهرمان فصل گذشته به اجرا بگذارد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج