۱۲۲۷۸۹۴
۱ نظر
۵۰۶
۱ نظر
۵۰۶
پ

تنها لژیونر احتمالی ایران در فصل عجیب!

جوان اول استقلال از قرار معلوم تنها صادرات فوتبال ایران به اروپا خواهد بود.

همشهری‌آنلاین: یکی از اتفاقات عجیبی که در بازار نقل‌وانتقالات امسال فوتبال ایران رخ داده، بازگشت وسیع بازیکنان خارج از کشور به لیگ داخلی بوده است. نفراتی مثل علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، کاوه رضایی، فرشید اسماعیلی و شاید محمد محبی به ایران برگشته‌اند و البته برخی دیگر هم در صف انتظار هستند. از این طرف اما به شکلی عجیب، هیچ خبری از ترانسفر شدن بازیکنان به لیگ‌های خارجی نیست.

در شرایطی که طی سال‌های گذشته شاهد موج مهاجرت بازیکنان ایرانی به لیگ‌های عربی یا اروپایی بودیم، امسال دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب خبر قطعی در مورد ترانسفر بازیکنان منتشر نشده است. شاید تنها بازیکنی که امکان حضورش در یک لیگ خارجی وجود دارد امیرحسین حسین‌زاده است؛ بازیکنی که گفته می‌شود قصد دارد به شارلروا در لیگ بلژیک برود. او البته هنوز تحت قرارداد استقلال است، اما گویا در قراردادش بندی وجود دارد که براساس آن می‌تواند مبلغی بدهد و جدا شود.

عجب فصل عجیبی است؛ همه دوست دارند در ایران بازی کنند

این که چرا بازیکنان ایرانی ناگهان علاقه خودشان را به حضور در لیگ‌های خارجی از دست داده‌اند می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ از کاهش کیفیت فنی آنها بگیرید تا دست و دلبازی کم‌سابقه باشگاه‌های ایرانی. شایعات در مورد پول‌هایی که امسال در بازار جابه‌جا شده بسیار عجیب و غریب است و اعدادی به گوش می‌رسد که آدم نمی‌تواند آنها را باور کند. معمولی‌ترین بازیکنان، دستمزدهایی می‌گیرند که معادل ارزی‌اش به چند صد هزار دلار می‌رسد؛ بنابراین کجا بروند بهتر از ایران؟ غیراز این، در ماه‌های منتهی به جام‌جهانی هستیم و شاید بازیکنان با خودشان فکر می‌کنند اگر در میدان دید باشند، شانس بیشتری برای حضور در تیم ملی دارند.

تأثیر کی‌روش از بین رفت؟

بسیاری بر این باورند که در سال‌های گذشته یکی از عواملی که باعث شد موج بزرگی از مهاجرت بازیکنان ایرانی به سمت لیگ‌های اروپایی به‌وجود بیاید، حساسیت و سختگیری کارلوس کی‌روش بود. سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان اصرار زیادی داشت که بازیکنان تا حد امکان به لیگ‌های خارجی بروند و در شرایط استانداردتری تمرین کنند. او اعتقاد داشت فرم آماده‌سازی بازیکنان خارج و داخل کشور اصلا قابل مقایسه نیست.

به‌عنوان یک مثال کاملا روشن، کی‌روش تا زمانی که علیرضا جهانبخش در لیگ ایران توپ می‌زد به او بازی نمی‌داد، اما بلافاصله بعد از اینکه این بازیکن راهی لیگ هلند شد، او را به اردو فرا خواند و دیگر هم حذف نکرد. حالا اما کی‌روش با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش رفته، برای دراگان اسکوچیچ هم لژیونرها اولویت خاصی نسبت به بازیکنان داخلی ندارند؛ هرچند هم‌اکنون تکلیف خود اسکو هم مشخص نیست. در نتیجه بازیکنان با رغبت بیشتری به تیم‌های لیگی «اوکی» می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • soosa

      فقط تاثیر کی‌روش نه
      تاثیر امثال برانکو و شفر و مربی های خوب.
      اصلا ما بازیکنی تو لیگ مون در حد ترانسفر نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج