جاباما
۱۲۲۷۹۰۸
۴۶۲
۴۶۲
پ

استقلال در نقل و انتقالات نمره قبولی می‌گیرد؟

استقلال با تغییرات در کادرفنی فعالیت نقل و انتقالات تابستانی را به طور منظم دنبال کرد.

ایلنا: یک ماه از نقل و انتقالات تابستانی ایران می‌گذرد و قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال فراز و نشیب عجیبی داشته است. طرفداران این تیم در ابتدا با جدایی فرهاد مجیدی شوکه شدند و سپس هر روز اخبار و شایعات پیرامون نیمکت و همینطور لیست نقل و انتقالات تابستانی گسترش می‌یافت.

جدایی مجیدی اتفاق شوکه کننده‌ای بود، از همین رو طرفداران استقلال از مدیریت باشگاه خواستار سروسامان دادن به نیمکت تیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن بودند. در میان اسامی مختلف داخلی و خارجی که به عنوان گزینه استقلال مطرح شد، نهایتا پس از سه هفته ریکاردو ساپینتو پرتغالی به عنوان سرمربی آبی پوشان انتخاب شد.

این روند طولانی برای انتخاب سرمربی جدید موجب شد تا موج بزرگی از گلایه‌ها و انتقادات نسبت به مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل مطرح شود؛ در حالیکه پرسپولیس به عنوان رقیب سنتی آبی پوشان نقل و انتقالات را آغاز کرده بود و بازیکنان طراز اولی را هم به خدمت گرفته بود.

مدیرعامل استقلال پیش از معرفی سرمربی جدید یک خرید داشت: سجاد شهباززاده. مهاجم سابق استقلال که مورد توجه پرسپولیس بود در نهایت به تیم سابقش بازگشت اما پس از چند روز بالاخره از او به صورت رسمی به عنوان خرید جدید رونمایی شد.

اکنون یک ماه از فرصت نقل و انتقالات تابستانی می‌گذرد و برای بررسی این سوال که استقلال نمره قبولی از هواداران گرفته یا خیر باید آنچه طی این مدت گذشته را بررسی کرد.

بازیکنان تازه وارد

در لیست خرید بازیکنانی که کنار آجورلو عکس یادگاری گرفته‌اند به غیر از شهباززاده تا به امروز امید حامدی فر(هافبک)، رضا میرزایی(وینگر راست)، پیمان بابایی(مهاجم)، سیدمحمد حسینی(مدافع)، محمد حسین زواری (هافبک دفاعی) حضور دارند.

تمدید قرارداد

آرمان رمضانی، مهدی مهدی پور، روزبه چشمی، ارسلان مطهری، رافائل سیلوا، رضا آذری، سبحان خاقانی، زبیر نیک نفس، سعید مهری، عارف غلامی بازیکنانی هستند که در این تابستان مدت حضورشان در جمع آبی پوشان را پس از انتخاب ساپینتو به عنوان سرمربی جدید، تمدید کرده‌اند.

در این رابطه گفتنی است که سید حسین حسینی هم قرار است قراردادش را به زودی تمدید کند. او قرار بود از این تیم جدا شود اما پس از توافق با باشگاه برای این فصل در تیم ماندنی شدن است.

جداشده‌ها

در میان بازیکنانی که قراردادشان به پایان رسیده بود تنها دو بازیکن برای فصل بعدی با پیراهن استقلال در لیگ بازی نخواهند کرد: وریا غفوری و محمد دانشگر. دانشگر به تیم سپاهان ملحق شد و وریا غفوری هم مشخص شده که در تیم فولاد خوزستان حضور خواهد یافت. 

استقلال نمره قبولی می‌گیرد؟

استقلال در صورتیکه جدایی وریا غفوری قطعی شد فعلا صالح حردانی را به عنوان مدافع راست در اختیار دارد. این نکته درمورد دفاع چپ هم قابل توجه است چراکه ابوالفضل جلالی به عنوان مدافع چپ در لیست جای دارد، اگرچه جعفر سلمانی توانایی بازی در سمت چپ را دارد اما پست تخصصی او وینگر است و یک مدافغ کناری به اصطلاح شش دانگ نیست.

در پست دفاع میانی خبر بازگشت محمد حسین مرادمند هم برای آبی پوشان خوشحال کننده بود. آنها اکنون نگرانی از بابت پست مدافع میانی نخواهند داشت به خصوص با تمدید قرارداد سیلوا و غلامی و همینطور اضافه شدن محمد حسینی.

در خط میانی هم بازیکنان حفظ شده‌اند اما همانند تابستان گذشته استقلال هنوز هافبک طراح جذب نکرده است. این نقش در نبود پلی میکر فصل گذشته بیشتر برعهده مهدی مهدی پور بود اما آن‌ها برای فصل جدید قطعا در این پست به جذب بازیکن نیاز دارند. روزبه چشمی، حامدی فر و زواری می‌توانند به عنوان هافبک دفاعی بازی کنند و همچنین اضافه شدن میرزایی هم به عنوان یک وینگر قدرت آبی‌ها در خط میانی را اضافه کرده است.

در خط حمله جذب بابایی و شهباززاده با حضور مطهری، یامگا، قاسمی نژاد و آرمان رمضانی ترافیک خط حمله را افزایش می‌دهد. این موضوع موجب شده تا جذب کاوه رضایی فعلا نهایی نشود. بیشتر هواداران خواستار بازگشت او به این تیم هستند.

نقل و انتقالات استقلال نسبت به فصول گذشته سروصدای زیادی نداشته که در واقع آن‌ها به غیر از شهباززاده برای جذب سایر بازیکنان رقبای سرسختی پیش رو نداشتند. آن‌ها همچنین کورس جذب سعید صادقی به عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته را به پرسپولیس واگذار کردند و در نهایت برای جذب بازیکن خلاق در خط میانی تا به امروز به نتیجه نهایی دست نیافته‌اند. استقلال در نقل و انتقالات به دو فاکتور نیاز مبرم داشت: حفظ بازیکنان فصل گذشته و برطرف کردن نقاط ضعف.

تیم قهرمان فصل گذشته که بازیکنانش مورد توجه تیم‌های مطرح داخلی و خارجی قرار داشتند در وهله اول نیاز داشت تا سرمایه‌های اصلی را حفظ کند که تنها با جدایی دانشگر و غفوری می‌توان گفت در این بخش موفق بوده است. در مورد پوشش نقاط ضعف در خط حمله جذب دو مهاجم باتجربه می‌تواند کارآمد باشد اما نداشتن بازیکن طراح در میانه میدان قطعا مشکل ساز خواهد بود.

چند علامت سوال

سه بازیکن وضعیت مشخصی ندارند. سیاوش یزدانی مشخص نیست که بتواند مانند مرادمند به استقلال بازگردد و در غیر این صورت باید برای فصل بعدی هم در تیم ملوان حضور داشته باشد. 

دیگر بازیکنی که هواداران استقلال در صورت جذبش می‌توانند دیدگاه متفاوت‌تری نسبت به عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات داشته باشند، محمد محبی است. او تحت قرارداد باشگاه پرتغالی سانتاکلارا است و باشگاه سپاهان برای جذب این بازیکن رقیب آبی پوشان تهرانی است. 

از میان بازیکنان فصل پیش امیرحسین حسین زاده وضعیت واضحی ندارد. او با پیشنهاد از تیم شارلوا بلژیک مواجه شده است و از این رو به دلیل بند فسخ قرارداد ۲۵۰ هزار دلاری می‌تواند این تیم را ترک کند. او یکی از بازیکنان قابل توجه فصل پیش تیم قهرمان بوده و در صورت حفظ او و جذب یک بازیکن طراح در میانه میدان با توجه به برطرف کردن نیازها در کناره‌های خط دفاعی، عملکرد نقل و انتقالاتی استقلال می‌تواند برای هواداران رضایت‌بخش باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج