جاباما
۱۲۲۸۶۸۵
۲۵۸
۲۵۸
پ

۱۰ خرید گران قیمت تاریخ بایرن‌مونیخ

بایرن مونیخ یکی از بزرگترین و موفق ترین باشگاه های فوتبال در تاریخ فوتبال اروپاست.

ایلنا: بایرن مونیخ یکی از بزرگترین و موفق ترین باشگاه های فوتبال در تاریخ فوتبال اروپاست. به این ترتیب، قهرمان بوندسلیگا برخی از بهترین بازیکنانی را که این ورزش به خود دیده را به کار گرفته است.

با این حال، چیزی که موفقیت‌های بایرن را بیش از پیش چشمگیر می کند این است که آنها به دلیل برنامه ریزی دقیق و اجرای عالی خود شناخته می شوند تا اطمینان حاصل کنند که ارزش پول خود را دارند.

گفته می‌شود، به‌ویژه در زمان‌های اخیر، تیم باواریایی کاملاً از پول نقد برای تضمین یکی از اهداف اصلی نقل و انتقالات خود نمی‌ترسد.

پس ۱۰ خرید بزرگ تاریخ بایرن چه کسانی هستند و آیا آنها همیشه برای باشگاه آلمانی خوب کار کرده اند؟

 ۱۰. متس هوملز - ۳۲ میلیون پوند (از بوروسیا دورتموند، ۲۰۱۶)

متس هوملز که در سال 2016 برای اطمینان از تقویت دفاع بایرن قرارداد امضا کرد، از بسیاری جهات خرید عالی برای باشگاه بود، به این معنا که او نه تنها کیفیت آنها را بهبود بخشید، بلکه مستقیماً رقبای اصلی یعنی باشگاه دورتموند را تضعیف کرد.

اگرچه هوملس پس از ورود به آکادمی جوانان این باشگاه از نظر فنی به بایرن بازگشت اما این ملی پوش آلمانی با وجود سه قهرمانی متوالی لیگ و یک جام حذفی آلمان در سال 2019، هرگز به همان توانی که در دورتموند به دست آورد، نرسید.

با این اوصاف، شکی وجود ندارد که این مدافع بااستعداد همچنان ارزش تمام 32 میلیون پوندی را داشت که برای او خرج شده بود و در واقع به بایرن اجازه داد تا زمانی که در سال 2019 او را به دورتموند بازگرداند، مقدار زیادی از این پول را پس بگیرد.

۹. ماریو گوتزه - ۳۳ میلیون پوند (از بوروسیا دورتموند، ۲۰۱۳)

ماریو گوتزه در آوریل 2013 وقتی تایید کرد که با شرایط بایرن به توافق رسیده است، پس از تصمیم باشگاه باواریایی مبنی بر اجرای بند آزادسازی 33 میلیون پوندی، قلب سیاه و زردها را شکست.

بازیساز آلمانی یک بازیکن واقعا استثنایی در قلب تیم یورگن کلوپ بود و علیرغم امیدهای زیادی که او در بایرن داشت تا به سطح بالاتری برود، هرگز برای گوتزه محقق نشد.

مصدومیت‌های مداوم بدون شک مهاجم را در بدو ورود به مونیخ بهتر کرد و علیرغم غلبه بر ناکامی ها، واضح بود که گوتزه سرعت خود را از دست داده بود. و او هرگز در وهله اول به اندازه پولی که برای او خرج شده بود، زندگی نکرد.

۸. سادیو مانه - ۳۵.۳ میلیون پوند (از لیورپول، ۲۰۲۲)

سادیو مانه با جدایی لیورپول و پیوستن به بایرن در تابستان 2022، بزرگترین انتقال لیورپول از باشگاه را در چهار سال اخیر انجام داد.

با توجه به شکل مانه در ماه‌های منتهی به تکمیل انتقال، این یک معامله شگفت‌انگیز بود. او نقش مهمی در پیروزی‌های قرمزها در لیگ و جام حذفی داشت، در حالی که نمایش‌های او برای سنگال که به آن‌ها کمک کرد قهرمان جام ملت‌های آفریقا شوند، او را به سطح مدعی توپ طلا رساند. او مدت‌ها بود که به عنوان اسطوره لیورپول فارغ التحصیل شده بود.

۷. آرتورو ویدال - ۳۵.۳ میلیون پوند (از یوونتوس، ۲۰۱۵)

آرتورو ویدال که پیش از انتقال به یوونتوس، هواداران و منتقدان را به طور یکسان در بایرلورکوزن متقاعد کرده بود، در سال 2015 به عنوان ستاره ای با انتظارات روشن برای کسب مدال در بایرن به بوندسلیگا بازگشت.

 دوران حضور ویدال در بایرن مدت کوتاهی بود تا اینکه آسیب دیدگی مداوم زانو نقش او را در این تیم محدود کرد و در نهایت باعث شد در سال 2018 باشگاه را به مقصد بارسلونا ترک کند.

۶. خاوی مارتینز - ۳۶ میلیون پوند (از اتلتیک بیلبائو، ۲۰۱۲)

خاوی مارتینز که در سال 2012 پس از شکست در اتلتیک بیلبائو قرارداد امضا کرد، به عنوان یکی از هیجان انگیزترین استعدادهای جهان به مونیخ رفت و در بیشتر موارد، بازیکن اسپانیایی به حساب بایرن پایبند بود.

مارتینز ابتدا به‌عنوان یک هافبک باکس به باکس و سپس به‌عنوان یک هافبک دفاعی و مدافع میانی، قدرت فیزیکی خام را با توانایی فنی مورد انتظار بازیکنی که از طریق آکادمی‌های جوانان مشهور فوتبال اسپانیا می‌آمد، ترکیب کرد.

مارتینز در دوران حضورش در باشگاه، 16 عنوان قهرمانی بزرگ را با بایرن کسب کرد. شکی نیست که او در سال 2012 ارزش رکورد قبلی باشگاه یعنی خرید 36 میلیون پوندی را داشت.

۵. کورنتین تولیسو - ۳۷.۴ میلیون پوند (از لیون، ۲۰۱۷)

بازیکنی که رکورد خرید مارتینز را شکست، کسی جز کورنتین تولیسو نبود، کسی که از لیون به عنوان گران‌ترین فروش تاریخ باشگاه فرانسوی به بایرن مونیخ رفت تا اینکه الکساندر لاکازت یک ماه بعد با انتقال به آرسنال این رکورد را شکست.

با این حال، بر خلاف مارتینز، دوران تولیسو در بایرن کمی واضح تر بوده است. در حالی که تعداد کمی می توانند شک کنند که این ملی پوش فرانسوی در شرایط آمادگی یک هافبک استثنایی است، مشکل این است که بایرن به ندرت بازیکن را در آن وضعیت می دید.

از زمان انتقال به مونیخ در سال 2017، تولیسو بیشتر از زمان حضور در زمین مصدوم بود و انتظار می‌رفت که او در تابستان 2022 باشگاه را ترک کند.

 ۴. دایوت اوپامکانو - ۳۸.۳ میلیون پوند (از لایپزیگ،۲۰۲۱)

بایرن در تابستان 2021 با دیوید آلابا، ژروم بواتنگ و خاوی مارتینز خداحافظی کرد، بنابراین طبیعتا خریدهای جدیدی لازم بود. پس از قهرمانی در بوندسلیگا، قهرمانان به سرعت وارد عمل شدند تا با جدا کردن یک بازیکن ستاره دیگر از یکی از رقبای داخلی خود، برای دفاع از عنوان قهرمانی آماده شوند.

در این مورد، آن‌ها بند فسخ 42.5 میلیون یورویی دایوت اوپامکانو، مدافع لایپزیگ را که پس از نمایش های خود در آلمان به یکی از محبوب ترین بازیکنان جوان در اروپا تبدیل شد، فعال کردند. مرد جوان فرانسوی در حال حاضر بخشی جدایی ناپذیر از ترکیب اصلی بایرن است.

 ۳. لروی سانه - ۴۰.۵ میلیون پوند (از منچسترسیتی، ۲۰۲۰)

در تابستان 2019، لروی سانه به شدت با انتقال به بایرن مونیخ مرتبط بود و غول‌های آلمانی مشتاق بودند تا پس از جدایی فرانک ریبری و بازنشستگی آرین روبن، نیروهای تقویتی را به خدمت بگیرند. منچسترسیتی در آن زمان تمایلی به فروش نداشت و هر حرکت احتمالی زمانی که سانه دچار آسیب دیدگی رباط صلیبی شد و او را برای اکثریت فصل محروم کرد، از بین رفت. او سرانجام در سال 2020 نقل مکان کرد زیرا بایرن او را به خرید غافلگیرکننده تبدیل کرد.

با این حال، حتی به اعتراف خودش، او تاکنون آلیانز آرنا را گرم نکرده است - حتی اگر در فصل 2021-2022 پیشرفت کرده باشد. بایرن انتظار بیشتری برای ادامه راه خواهد داشت وگرنه او می تواند ادامه دهد.

۲. ماتیاس دی لیخت - ۶۸ میلیون پوند (از یوونتوس، ۲۰۲۲)

ماتیاس دی لیخت پس از جدایی فوق‌العاده‌اش از یوونتوس، وارد لیست 10 خرید برتر بایرن در تمام دوران شده است. ملی پوش هلندی سه سال را در تورین گذراند و در تابستان امسال به دنبال انتقال خارج از خانه بود و بایرن را ترجیح داد.

پس از هفته ها مذاکره، بایرن دی‌لیخت را با مبلغ 68 میلیون پوند (80 میلیون یورو) به خدمت گرفت و او به گروه چشمگیر مدافعانی که در اختیار یولیان ناگلزمن است، پیوست.

۱. لوکاس هرناندز - ۷۲ میلیون پوند (اتلتیکو مادرید، ۲۰۱۹)

در حالی که لوکاس هرناندز مطمئناً از زمان انتقال به بایرن در سال 2019 کاملاً بازیکن بدی نبوده است، شکی وجود ندارد که این مدافع تلاش کرده تا به قیمت قابل توجهی که باشگاه آلمانی برای او هزینه کرده بود، زمانی که او را با 72 میلیون پوند به خدمت گرفت، عمل کند.

هرناندز که پس از حضور در اتلتیکو مادرید به عنوان یک دفاع چپ سرسخت و آماده جنگ یا مدافع میانی به آلمان آورده شد، مجبور شد به سرعت خود را با تیمی که همیشه در جلو بود و مجبور بود اکثر تیم ها را شکست بدهد، وفق بدهد.

در طول سه فصل گذشته، تطبیق پذیری هرناندز به خوبی مورد استفاده قرار گرفت، اما ما هنوز شاهد هستیم که این ملی پوش فرانسوی واقعاً نقش اصلی را در دفاع چپ یا دفاع مرکزی دارد. هرناندز هنوز راه زیادی در پیش دارد تا این مبلغ قابل توجه پولی که به خوبی خرج شده در نظر گرفته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج