جاباما
۱۲۲۸۹۸۸
۲۷۵
۲۷۵
پ

نه؛ این پرسپولیس کهکشانی نیست

یحیی گل محمدی دوست ندارد کسی به بازیکنانش لقب کهکشانی هارا بردهد حتی اگر بهترین خرید های تابستانی را کرده باشنند.

خبرورزشی: کم نیستند کسانی که معتقدند تیم پرسپولیس بهترین خریدهای تابستانی امسال را انجام داده و کهکشانی نیست. لقب کهکشانی از سال‌ها پیش متعلق به پرافتخارترین تیم اسپانیا و اروپاست. تیم فوتبال رئال مادرید یکی از بزرگترین و پر افتخارترین باشگاه‌های فوتبال در جهان است و همه ساله به دنبال جذب بازیکنان بزرگ نیز می‌رود. بازیکنانی که با ورود خود به این تیم در سال‌های گذشته، لقب کهکشانی‌ها را برای این تیم اسپانیایی به ارمغان آورده‌اند. لقبی که شاید تنها برازنده این تیم در دنیای فوتبال باشد اما شاید پرستاره ترین تیم رئال مادرید مربوط به حدود ۲۰ سال پیش باشد.

آغاز کاربرد اصطلاح کهکشانی‌ها به دوران سیاست فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید بازمی‌گردد که در هر فصل حداقل یک ابرستاره کلاس جهانی را به ترکیب رئال مادرید اضافه می‌کرد. امروزه واژه کهکشانی ممکن است برای اشاره به تمام سوپراستارهای فوتبال، صرف نظر از بازی کردن یا نکردن برای رئال مادرید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تیمی که در یک پروسه چهار، پنج ساله لوئیس فیگو (با قیمت ۶۲ میلیون یورو)، زین الدین زیدان (با قیمت ۷۷ میلیون یورو)، رونالدو (با قیمت ۴۶ میلیون یورو)، دیوید بکام (با قیمت ۳۷ میلیون یورو) و ... را خریداری کرد اما این تیم چند سال ناکام ماند تا در نهایت پرس از سمت خود برکنار شود!

حالا یحیی گل‌محمدی سرمربی با تجربه پرسپولیس اصلا تمایلی ندارد که تیمش را با لقب کهکشانی‌ها صدا بزنند.

سه شنبه گذشته و دقایقی پیش از شروع بازی تدارکاتی پرسپولیس و نساجی مازندران که با تساوی ۳ بر۳ به پایان رسید، فرصتی دست داد که گپ کوتاهی با یحیی گل‌محمدی بزنیم.

اولین پرسش نگارنده در خصوص خریدهای تابستانی سرخپوشان و لقب کهکشانی‌ها بود که یحیی گل‌محمدی با لبخند گفت: «کدام کهکشانی؟ ما بازیکنان خوبی در چند پُست خریدیم که می توانند به پرسپولیس کمک کنند اما دادن لقب کهکشانی یا کهکشانی‌ها اصلا و ابدا درست نیست. شما اگر دقت کرده باشید تیم‌های رقیب هم خریدهایی در پُست‌های مختلف انجام داده اند. شاید پرسپولیس یک مقدار زودتر شروع کرد و این تصور به وجود آمد که تیم ما کهکشانی است درحالی که این طور نیست.»

او ادامه داد: «شما لطفا بروید، تحقیق کنید و ببینید چه بازیکنانی در دو، سه سال اخیر از پرسپولیس جدا شده اند. ستاره‌های بزرگی از تیم رفته اند و ما این فصل برای پُر کردن جای خالی آنها خرید کرده ایم. بازیکنان خوبی هم خریده ایم که در تمرینات و بازی‌های دوستانه عالی ظاهر شده اند. گروهی هم از قدیمی‌ها بودند که امروز با انگیزه فراوان به تیم کمک می کنند اما این لقب و حرف‌های این چنینی بار روانی اضافی به تیم وارد می کند.»

سرمربی پرسپولیس خاطر نشان کرد: «فوتبالدوستان به خوبی به خاطر دارند که حدود ۲۰ سال پیش همین القاب به خاطر خرید فیگو، رونالدو، زیدان و ... به رئال مادرید داده شد اما در نهایت چه شد؟ این تیم پس از یک قهرمانی اروپایی و لالیگا، سه سال متوالی اگر اشبته نکنم نتوانست جام بگیرد و نابود شد! تازه آن تیم واقعا کهکشانی بود و ابرستاره‌های دنیای فوتبال را خریده بود. بنابراین چنین بحث‌هایی در خصوص پرسپولیس جالب نیست.»

گل‌محمدی در پایان گفت: شما می دانید ما هنوز مهاجم می خواهیم و نتوانستیم این ضعف خود در فصل گذشته را مرتفع کنیم و دیگر هم نمی خواهم به آن بپردازم اما امیدوارم زودتر بتوانیم در این بخش پرسپولیس را تقویت کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج