جاباما
۱۲۲۹۳۴۶
۶۳۱
۶۳۱
پ

کلینزمن: قهرمان جام جهانی یا برزیل است یا آرژانتین

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال آمریکا با اعلام اینکه تمایل دارد به نیمکت مربیگری بازگردد عنوان کرد دو تیم آمریکای جنوبی شانس زیادی برای قهرمانی در جام جهانی دارند.

ایسنا: به نقل از ساکرنت، یورگن کلینزمن بیش از پنج سال به عنوان سرمربی تیم ملی ایالات متحده کار کرد و شناخت خوبی نیز از این تیم دارد.

کلینزمن همراه تیم ملی فوتبال آلمان قهرمان جام جهانی ۱۹۹۰ شد. او به عنوان مربی، آلمان را در سال ۲۰۰۶ به مقام سوم رساند. سپس در جام جهانی ۲۰۱۴ آمریکا را به دور دوم جام جهانی هدایت کرد که با شکست برابر بلژیک حذف شد و به نیمه نهایی کوپا آمریکا ۲۰۱۶ نیز رسید.

کلینزمن در ادامه به بوندسلیگا آلمان بازگشت تا در نوامبر ۲۰۱۹ هدایت هرتابرلین را بر عهده بگیرد، اما خیلی زود از سمت خود کنار رفت.  

کلینزمن در ابتدا درباره بازگشت به دوران مربیگری گفت: قطعاً اگر فرصت مناسبی پیش بیاید، اگر تیم ملی باشد یا اگر یک تیم باشگاهی، به مربیگری بازخواهم گشت اما من عجله ای ندارم زیرا از کارهای دیگری که در حال حاضر انجام می دهم راضی هستم. من در قطر در جام جهانی خواهم بود و برای بی‌بی‌سی و فیفا کار خواهم کرد بنابراین بازی‌های زیادی را خواهم دید و امیدوارم تا آن زمان کرونا کاملاً از بین رفته باشد.

در ادامه مصاحبه یورگن کلینزمن را می‌خوانید:

بیایید با فصل قبل بوندسلیگا شروع کنیم. بایرن دهمین قهرمانی متوالی خود را از آن خود کرد. این نوع تسلط پایدار بر لیگ چه معنایی دارد؟

در آلمان برای بایرن بهترین‌ها را آرزو می کنم. بایرن احتمالاً از نظر منابع مالی بزرگترین باشگاه جهان است زیرا آنها بدهی ندارند. بنابراین سزاوار همه تعریف و تمجیدها در جهان هستند که چگونه تجارت می کنند و چگونه به همه این عناوین دست یافته‌اند. اکنون از سوی دیگر همه طرفداران فوتبال در آلمان آرزوی یک رقابت قهرمانی نزدیک‌تر را دارند و حتی اگر بایرن در پایان قهرمان می‌شود حداقل دو، سه یا چهار امتیاز اختلاف باشد، نه بیشتر.  این امید بزرگ ماست زیرا در غیر این صورت بوندسلیگا خیلی کسل کننده است.

در آستانه جام جهانی، کدام بازیکنان آمریکایی بیشتر مدنظر شما هستند؟

آرزو می‌کنم این یک جام جهانی بسیار بسیار خوب برای کریستین پولیسیچ باشد زیرا او از نبودن در جام جهانی قبلی رنج زیادی کشید. آن ناامیدی بزرگ خیلی پولیسیچ را آزار داد. او در دورتموند خودش را نشان داد و به چلسی رفت. هیچ تضمینی برای موفقیت شما در چلسی نیست چرا که این تیم ۲۰ ملی پوش دارد که برای حضور در ترکیب ثابت با هم رقابت می کنند. او در کل در چلسی خیلی خوب کار کرده است. من فقط امیدوارم که او از جام جهانی به عنوان صحنه درخشش خود استفاده کند.

بازیکن دیگری که به تیم ایالات متحده آوردید جان بروکس بود که در بوندس لیگا بازی می‌کند ولی زیر نظر گرگ برهالتر فرصت کمی برای بازی به او رسیده است. درباره او چه صحبتی دارید؟

بدیهی است که تصمیم گرگ است که چگونه پازل را کنار هم بگذارد و چگونه فهرست خود را بسازد. تنها چیزی که بروکس ممکن است داشته باشد و سایر بازیکنان ممکن است نداشته باشند این است که او می داند چگونه با حریفان مختلف، کشورهای مختلف، ذهنیت های مختلف و پس زمینه های فرهنگی مختلف بازی کند. این یک نکته بسیار مهمی در جام جهانی است. جام جهانی اصلاً یک رقابت داخلی نیست، بنابراین باید واقعاً از آنچه در کشورهای دیگر می‌گذرد آگاه باشید. امیدوارم او در جام جهانی باشد.

چه تیمی شانس قهرمانی در جام جهانی را دارد؟

من فکر می کنم بسیاری از کشورهای بزرگ اروپایی مانند اسپانیا در حال بهتر شدن هستند و نمی‌توان روی این تیم ها حساب کرد. این یک فاجعه است که ایتالیا صعود نکرد زیرا ایتالیا قهرمان یورو شده بود. فرانسه با کیلیان ام‌باپه یکی از بهترین تیم‌هاست اما از نظر تاریخی، هر تیمی که آخرین جام جهانی را برده است جام جهانی بعدی را از دست داده و ناموفق بوده است. درباره آلمان بگویم که ما علامت سوال های زیادی در مورد این نسل از بازیکنان داریم. آنها کیفیتی برای رفتن به دور بعد و مراحل پایانی دارند ولی نمی توانم درباره قهرمانی حرف بزنم. در کل من برزیل را مدعی اول می‌دانم و آرژانتین را در رتبه دوم قرار می دهم.

چرا؟

آرژانتین به شدت تشنه قهرمانی در جام جهانی است زیرا ممکن است آخرین جام لیونل مسی باشد. این تیم قطعا تمام تلاش خود را می کند تا این جام را به مسی بدهد. برزیل هم سرمربی دوره قبل خود را حفظ کرده و ثبات داشته و فکر می‌کنم این تیم نیز مدعی جدی قهرمانی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج