اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۲۹۸۲۴
۳۴۵
۳۴۵
پ

خداداد اصلا می‌داند ظرفیت‌های مناطق آزاد چیست؟

ستادی تشکیل شده با عنوان «ستاد ‌هماهنگی‌‌های مناطق آزاد برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر» و سردار سعید محمد مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد هم در حال تعیین اعضای آن است.

روزنامه اعتماد: ستادی تشکیل شده با عنوان «ستاد ‌هماهنگی‌‌های مناطق آزاد برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر» و سردار سعید محمد مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد هم در حال تعیین اعضای آن است. روز شنبه سعید محمد طی حکمی خداداد عزیزی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران را به عضویت این ستاد درآورد. هفته گذشته نیز مراسمی در جزیره کیش برگزار شد تحت عنوان افتتاحیه جشنواره جزیره فوتبال که مهمانان بسیار زیادی داشت و گویا هزینه گزافی هم روی دست برگزارکنندگان گذاشته بود. 

از روزی که قرار شده جام جهانی در قطر برگزار شود مقامات سیاسی و ورزشی ایران تاکید کرده‌اند می‌خواهند در برگزاری این رقابت‌ها دخیل باشند. در همین راستا ادعاها در مورد همکاری با قطر در میزبانی جام جهانی از برگزاری چند بازی در کیش شروع شد و به اسکان برخی تیم‌ها در ایران رسید. بعد پله‌پله انتظارات طرف ایرانی برای مشارکت پایین آمد و مثلا از اسکان تماشاچیان خارجی در کیش صحبت شد. بعد تماشاچیان خارجی تبدیل شدند به تماشاچیان ایرانی و در نهایت کار به اینجا کشید که فرودگاه‌های جنوب ایران می‌تواند به عنوان پارکینگ هواپیماهای قطری مورد استفاده قرار بگیرد! 

در تمام این چند سال انواع و اقسام ستادها و کارگروه‌ها برای مشارکت ایران در جام جهانی قطر شکل گرفته است. تعداد این ستادها واقعا بیشتر از تعداد انگشتان دست است. مثلا دی ماه ۹۹ در خبری که خبرگزاری دولت منتشر کرد اعلام شد: «ستاد هماهنگی و پیگیری مسائل جام جهانی ۲۰۲۲قطر امروز پنجشنبه طی مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاون فرهنگی و گردشگری دبیرخانه مناطق آزاد تجاری، معرفی شدند.» یا همین خرداد امسال اعلام شد: «با همکاری کمیسیون گردشگری اتاق ایران. دبیرخانه کارگروه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در اتاق ایران تشکیل می‌شود.» کارگروه گردشگری و ستاد اسکان و چندین و چند مجموعه دیگر طی سال‌های گذشته معرفی شدند برای همکاری ایران در جام جهانی قطر. مجموعه‌هایی که تنها تشکیل شدند و سپس بلااستفاده رها شدند. 

حالا ستاد هماهنگی‌های مناطق آزاد برای جام جهانی مطرح شده. ستادی که حداقل با جست‌وجوی معمولی نمی‌توان تعریفی برای آن پیدا کرد. اینکه چرا تشکیل شده و چه هدفی دارد؟ چه کار می‌خواهد بکند و به چه شکلی؟ اگر این ستاد تشکیل شده پس باقی ستادهایی که تشکیل شده بودند چه؟ در حکم سعید محمد برای خداداد عزیزی آمده است: « امید است با برنامه‌ریزی مناسب و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود و در همکاری و هماهنگی با سایر اعضا زمینه مشارکت خیل علاقه‌مندان مردمی و به‌ویژه ورزشکاران و قهرمانان برای میزبانی هر چه شایسته‌‌تر جمهوری اسلامی ایران از هواداران و شرکت کنندگان جام جهانی قطر در مناطق آزاد کیش و قشم را فراهم ‌آورید.»

جملاتی کاملا نامفهوم که معلوم نیست به چه چیزی دلالت دارند و چه ارتباطی با خداداد عزیزی پیدا می‌کنند. مثلا چطور یک فوتبالیست سابق که هیچ سابقه مدیریتی ندارد می‌خواهد از «همه ظرفیت‌های موجود» استفاده کند تا جمهوری اسلامی ایران از شرکت‌کنندگان جام جهانی قطر به صورت شایسته «میزبانی» کند؟

۴ ماه دیگر تا جام جهانی باقی مانده و در حالی که وضعیت تیم ملی کشورمان روی هواست،همچنان ستادها و کارگروه‌های رنگارنگ که مشخص نیست چه برنامه و هدفی دارند برای مشارکت ایران در میزبانی جام جهانی در حال شکل‌گیری است. دورهمی‌هایی که صرفا مصرف داخلی دارند و طرف قطری توجهی به آنها نمی‌کند. درست مثل جشنواره جزیره فوتبال که با کلی سروصدا و مهمان کله گنده آغاز شد و هیچ کس نفهمید این جشنواره به چه دردی می‌خورد. 

در این برخی منابع خبر می‌دهند تشکیل این ستادها و حکم دادن‌ها صرفا ادای دین و پاداشی است به کسانی که در بزنگاه‌ها به نحوی دولت را همراهی کرده‌اند وگرنه که جام جهانی قطر به سمت برگزاری در حال حرکت است و بعید است ایران در زمینه خاصی با همسایه جنوبی در میزبانی این رویداد مهم همکاری داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج