۱۲۳۰۶۴۹
۵۶۱
۵۶۱
پ

تیم عطایی با نیروی کمکی مدعی می‌شود؟

تیم متحول‌شده والیبال ایران که در بازه زمانی ۱۸ خرداد تا ۳۰ تیرماه با حضورش در مسابقات لیگ ملت‌ها شرایط خشنودی والیبال‌دوستان را فراهم کرد باید در کمتر از یک ماه آینده در بیستمین دوره رقابت‌های قهرمانی والیبال جهان حاضر شود و با تکرار عملکرد خوبش در ماه‌های اخیر برای مردم ایران جایگاهی خوشایندتر نسبت به رتبه سیزدهمی دوره گذشته رقم بزند.

فرهیختگان: تیم متحول‌شده والیبال ایران که در بازه زمانی ۱۸ خرداد تا ۳۰ تیرماه با حضورش در مسابقات لیگ ملت‌ها شرایط خشنودی والیبال‌دوستان را فراهم کرد باید در کمتر از یک ماه آینده در بیستمین دوره رقابت‌های قهرمانی والیبال جهان حاضر شود و با تکرار عملکرد خوبش در ماه‌های اخیر برای مردم ایران جایگاهی خوشایندتر نسبت به رتبه سیزدهمی دوره گذشته رقم بزند. شاگردان عطایی که در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ ارمغان‌شان در مرحله مقدماتی کسب ۷ پیروزی، ۵ شکست و در مرحله یک‌چهارم نهایی باخت ۳ بر ۲ مقابل لهستان بود به ترتیب در تاریخ ۵، ۷ و ۹ شهریورماه باید برابر آرژانتین، مصر و هلند قرار گیرند که در دوره گذشته به ترتیب در جایگاه پانزدهم، بیستم و هشتم قرار گرفتند اما طبق شواهد و قرائن ۳ دیدار سخت انتظار بلندقامتان ایرانی را می‌کشد.

برای اثبات این موضوع توجه به عملکرد درخشان هلند تحت هدایت روبرتو پیازا و عملکرد قابل قبول آرژانتین در هفته سوم لیگ ملت‌ها باعث درک بهتر راه صعب شاگردان عطایی می‌شود. موضوعات اشاره‌شده باعث ایجاد تغییرات مهمی نسبت به لیگ ملت‌های والیبال در لیست بازیکنان دعوت شده به اردو پیش از اعزام به کشورهای اسلوونی و لهستان شده است که به نظر می‌رسد برخلاف بعضی تصمیمات مربیان نامدار گذشته والیبال ایران بسیار منطقی و قابل‌قبول است.

  نگاه و تصمیم درست سرمربی

با تصمیم سرمربی 51 ساله در پست پشت خط‌زن، صابر کاظمی و امین اسماعیل‌نژاد به اردو دعوت شده‌اند که با بررسی آماری مسابقات 2 سال اخیر والیبال ایران می‌توان با اطمینان کامل اعلام کرد بهروز عطایی بهترین گزینه‌های موجود را به اردوی تیم رتبه هشتم رنکینگ جهانی دعوت کرده است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تیم‌ملی والیبال ایران در هفته‌های دوم، سوم و مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ ملت‌ها فاصله کیفی بیش از حد بین بردیا سعادت و امین اسماعیل‌نژاد بود که در ست چهارم رقابت برابر لهستان باعث شد در لحظاتی که ایرانی‌ها با فاصله بسیار زیاد از شاگردان گربیچ جلو بودند عطایی حاضر به ریسک نشود و شماره 17 تیم‌ملی تا پایان ست در زمین حاضر باشد که اثر سوء این تصمیم در ست پنجم نمایان شد و اسماعیل‌نژاد به دلیل خستگی اسیر دفاع لهستانی‌ها شد اما حالا صابر کاظمی بعد از اتمام دوران مصدومیتش به‌عنوان یک مهره قابل‌اعتنا به اردوی تیم‌ملی دعوت شده است که قطعا حضور 2 قطر پاسور زهردار می‌تواند باعث افزایش استراتژی‌های ملی‌پوشان ایرانی شود. همچنین در پست لیبرو نیز بهروز عطایی برای انتخاب با دردسر زیادی مواجه نشده است و اگر اتفاق خاصی همچون مصدومیت رقم نخورد شاگردان عطایی با محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن راهی رقابت‌های قهرمانی والیبال جهان خواهند شد.

  بازیکنانی که متزلزل بودند

طبق لیست اعلام‌شده توسط فدراسیون والیبال، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، میثم صالحی، محمدجواد معنوی‌نژاد و شهروز همایونفرمنش به‌عنوان دریافت‌کننده قدرتی در اردوی پیش رو تیم‌ملی والیبال ایران حاضر خواهند شد. طبق نشانه‌ها و ضعف مشاهده در لیگ ملت‌ها قرار است در این پست تغییرات مهم و کلیدی برای بیستمین دوره مسابقات قهرمانی جهان رقم بخورد؛ میثم صالحی که به دلیل جراحی کتف خود نتوانست در لیگ ملت‌ها شاگردان عطایی را همراه کند این روزها با تمرینات فوق‌العاده به دنبال کسب آمادگی صددرصد برای پوشیدن دوباره لباس تیم‌ملی است که قطعا حضورش باعث بهبود شرایط تیم‌ملی در بخش‌های دریافت، توپ‌گیری، سرویس و حمله می‌شود. از سوی دیگر محمدجواد معنوی‌نژاد که در لیگ جهانی 2017 از بازیکنان تاثیرگذار تیم تحت هدایت ایگور کولاکوویچ بود به دلیل مصدومیت‌های متوالی در سالیان اخیر جایگاهش را در تیم‌ملی از دست داده بود اما هنوز هم حضورش می‌تواند به تزلزل تیم‌ملی در پست دریافت‌کننده قدرتی پایان دهد. عملکرد ضعیف اسماعیل مسافر و احسان دانش‌دوست در طول رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال 2022 باعث دعوت شهروز همایونفرمنش شده است که در لیست 25 نفره مدنظر عطایی برای لیگ ملت‌ها حضور نداشت اما عملکرد درخشانش در ترکیب شهداب یزد که شرایط قهرمانی شاگردان طلوع کیان را فراهم کرد و ثبت بالاترین آمار دریافت توپ بین دریافت‌کننده‌های قدرتی فصل گذشته لیگ برتر والیبال باعث حضور در اردوی ملی‌پوشان شده است.

  استفاده از تمام ظرفیت والیبال ایران

در لیست بازیکنان دعوت شده اسم 2 بازیکن بیشتر از بقیه اسامی می‌درخشد؛ حضور محمد موسوی و علی‌اصغر مجرد در بیستمین دوره مسابقات قهرمانی جهان می‌تواند سد دفاعی ایران را مستحکم کند که به مرور زمان در طول لیگ ملت‌های والیبال وضعیتش بهبود یافت اما در دیدار مقابل لهستان امیرحسین توخته و مهدی جلوه نتوانستند لحظات موفقی را از حیث دفاع تجربه کنند و بار دفاعی ایران بر دوش امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور و امین اسماعیل‌نژاد قرار گرفت از منظر دیگر اعزام تیم ایران با 4 مدافع که هرکدام دارای خصوصیات متفاوت هستند باعث ایجاد تنوع تاکتیکی در مسابقات پیش رو خواهد شد که در لیگ ملت‌ها بسیار از ضعف نیمکتش آسیب دید.

  احتمال تغییر مهندس حملات ایران

بعد از خداحافظی سعید معروف در پایان المپیک توکیو یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های والیبال‌دوستان ایرانی در مورد انتخاب جایگزین مناسب برای این اسطوره بود که تا حدودی محمد طاهروادی موفق شد در لحظات مهم با مهندسی حملات ایران لحظات مهمی را برای ملی‌پوشان رقم بزند اما او در طول مدت حضورش نتوانست از حیث دفاع و سرویس کمک شایانی به شاگردان عطایی کند. از سوی دیگر برآورده نشدن توقعات توسط فاضل پژومان و علی رمضانی اهمیت حضور جواد کریمی که از حیث وضعیت قدی و سرویس وضعیتی بهتر نسبت به وادی دارد را بیش از روزهای گذشته می‌کند و احتمالا شاهد رقابت جالبی بین او و وادی خواهیم بود.

  ۴ بازیکن برای حل مشکلات فنی

با بررسی کلی لیست ملی‌پوشان متوجه خواهیم شد بهروز عطایی به درستی مسابقات لیگ ملت‌های والیبال را برخلاف بعضی مربیان نامدار گذشته والیبال به‌عنوان محل غربالگری تیم‌ملی برگزید او با فرصت دادن به بازیکنانی همچون علی رمضانی، اسماعیل مسافر، احسان دانش‌دوست، محراب ملکی، امیررضا سرلک و ابوالفضل قلی‌پور که پیش از این تجربه چندانی در لباس تیم‌ملی نداشتند آنها را بعد از سنجش مناسب از لیست بازیکنان برای مسابقات پیش رو خط زد که البته احتمال دارد به دلیل شک و شبهه درمورد آمادگی صددرصد جواد کریمی، علی‌اصغر مجرد و میثم صالحی بعضی از این نفرات دوباره به اردو دعوت شوند. به‌طور قطع حضور موسوی، مجرد، صالحی و کریمی می‌تواند به بهبود اوضاع ایران در پست‌های سرعتی‌زن، دریافت‌کننده قدرتی و پاسور کمک کند.

بزرگ‌ترین چالش این روزهای والیبال ایران که پیش از این بارها از سوی کارشناسان گوشزد شده است در بخش‌های دفاع، دریافت و توپ‌گیری است که بخشی از این موضوع با استفاده از بازیکنان با تجربه‌تر حل خواهد شد. بهروز عطایی با دعوت این 4 بازیکن نشان داد به خوبی از نقاط ضعف و قوت تیم تحت هدایتش خبر دارد و برخلاف خیلی از مربیان با قبول اشتباهاتش با تصمیمات سنجیده برای رفع معضلات مختلف تلاش می‌کند و باید دید تیم‌ملی می‌تواند با این نفرات که همه موجودیت والیبال هستند در مسابقات جهانی یکی از مدعیان کسب مدال باشد یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج