جاباما
۱۲۳۱۴۱۳
۴۵۱
۴۵۱
پ

ترابیان: چرا رنار بعد از کی‌روش سرمربی تیم ملی نشد؟

مذاکره کننده وقت فدراسیون فوتبال برای تعیین سرمربی تیم ملی مدعی است که قبل از قرارداد با مارک ویلموتس با اروه رنار فرانسوی به توافقات اولیه رسیده بودیم.

خبرگزاری فارس: مهدی تاج ریس سابق فدراسیون فوتبال در مورد قرارداد با مارک ویلموتس بلژیکی سرمربی سابق تیم ملی که شرایط خسارت باری را به کشورمان تحمیل کرد، صحبت هایی را مطرح کرد.

طبق صحبت های نامزد ریاست فدراسیون فوتبال، تیم ملی در آن مقطع ابتدا به دنبال به خدمت گرفتن اروه رنار سرمربی سرشناس فرانسوی بود و در این باره عباس ترابیان به عنوان نماینده فدراسیون فوتبال با این سرمربی وارد مذاکره شده بود.

تاج مدعی است که در آن زمان، رنار از فدراسیون فوتبال فرصت خواسته بود و همین موضوع باعث شد تا فدراسیون به دنبال گزینه دیگری برود و در نهایت مارک ویلموتس بلژیکی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد.

در همین باره عباس ترابیان نظر متفاوتی دارد. وی در این مورد اظهار داشت: قبل از انعقاد قرارداد با مارک ویلموتس من در یک سفر ۵ روزه به جهت مذاکره با اروه رنار به سنگال سفر کردم و با وی و مدیربرنامه هایش در آنجا مذاکراتی در مورد حضور در تیم ملی ایران داشتیم.

وی ادامه داد: با وجود زمان اندک به توافقات اولیه رسیدیم و اروه رنار از ما فرصت یک هفته ای خواست تا از فدراسیون فوتبال مراکش و تیم ملی این کشور موافقت خود را بگیرد که بعد از چند روز وی  توانست موافقت خودش را کتبا به ما اعلام کند و قرار شد بعد از جام ملت‌های آفریقا که پایانش ۲۱ تیر ماه سال ۹۸ بود به ایران سفر کند. تا آن تاریخ ما هیچ تورنمنت رسمی در برنامه تیم ملی نداشتیم و فدراسیون فوتبال هم فرصت لازم را برای جذب این مربی فرانسوی را داشت.

ترابیان درباره عملکرد ویلموتس هم اضافه کرد: مارک ویلموتس کارنامه ای موفق برای حضور در ایران نداشت. وی در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ مربی بلژیک بود و اگر این تیم سوم جهان شد، به خاطر نقش محوری روبرتو مارتینس به عنوان سرمربی بلژیک بود. ویلموتس در سال ۲۰۱۷ حدودا ۶ ماه سرمربی ساحل عاج  و بعد از آن هم حدودا ۲ ماه سرمربی شالکه ۰۴ آلمان بود که در کل کارنامه قابل قبولی از خود برجا نگذاشته بود.

وی افزود: ویلموتس در خردادماه ۹۸ قرارداد خود را با تیم ملی ایران نهایی کرد در صورتی که اگر فدراسیون یک ماه دیگر صبرکرده بود با توجه به توافقات اولیه با رنار فرانسوی هم می‌توانستیم  قرارداد بهتری منعقد کنیم و هم می‌توانستیم سکان هدایت تیم ملی را در اختیار یکی از بهترین مربیان دنیا قرار دهیم. شما ببینید از زمان حضور رنار فرانسوی در عربستان وی چگونه تیم ملی این کشور را متحول کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آقای تاج عنوان کردند که مبلغ درخواستی رنار ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاربوده که اینگونه نیست و کل مبلغ درخواستی وی ۳ میلیون دلار بوده که ۲ میلیون دلار برای خودش و یک میلیون دیگر برای دو دستیارانش بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج