۱۲۳۲۱۶۹
۲۹۷
۲۹۷
پ

پول ویلموتس را اسکوچیچ می‌دهد

دردسرهای پرونده مارک ویلموتس برای فوتبال ایران تمامی ندارد.

روزنامه همشهری: دردسرهای پرونده مارک ویلموتس برای فوتبال ایران تمامی ندارد. دادگاه عالی ورزش غرامت ۶میلیون یورویی این مربی را به کمی بیشتر از نصف کاهش داد تا در اردوگاه مهدی تاج و شرکا هلهله موهومی مبنی بر جشن‌گرفتن پیروزی راه بیفتد، اما همه می‌دانیم که هیچ بردی در کار نیست. فقط یک رسوایی عظیم بوده که بخشی از ابعادش کاسته شده است.

همزمان اما اداره مالیات اعلام کرده فدراسیون فوتبال باید ۳۲میلیارد تومان بابت مالیات مربی بلژیکی بپردازد؛ پولی هنگفت که خودش می‌شود یک میلیون دلار. این در حالی است که اوایل حضور ویلموتس در ایران ادعا می‌شد پرداخت مالیات او به‌عهده خودش است، اما دیدیم که این ‌ادعا هم چندان واقعی نبود. همه اینها تازه غیر از ۲میلیون یورویی است که قبلا به‌طور نقد به اسکوچیچ پرداخت شده و چنین شرایطی، یک خسران عجیب و فراموش‌نشدنی برای فوتبال ایران به ارمغان آورده است.

تاج و یک آدرس اشتباه دیگر

آنچه امروز می‌دانیم این است که باید 3میلیون و 200هزار یورو به اضافه سالانه 5درصد جریمه دیرکرد به ویلموتس بپردازیم تا کابوس حضور ننگین او در فوتبال ایران به پایان برسد. در این میان اما مهدی تاج، مسئول اصلی پرونده ویلموتس که حالا دوباره برای رسیدن به کرسی ریاست فدراسیون خیز برداشته، یک آدرس اشتباه دیگر می‌دهد: «می‌توانیم فعلا این پول را نپردازیم و ادعا کنیم تحت تحریم هستیم. در این صورت حتی جریمه دیرکرد هم به آن تعلق نمی‌گیرد.» این در حالی است که در طول سال‌های تحریم، بارها فیفا باشگاه‌‌های ایرانی را برای پرداخت بدهی‌های بین‌المللی خود تحت فشار قرار داده و پنجره نقل‌وانتقالاتی آنها را بسته است. طبیعتا فدراسیون جهانی گوش به این حرف‌ها نمی‌دهد و ممکن است فدراسیون فوتبال یا تیم ملی ما را جریمه کند. به‌طور کلی هم تجربه تاریخی نشان می‌دهد خطر گوش‌نکردن به حرف تاج، کمتر از خطر گوش‌کردن به حرف او‌ست! 

اسکوچیچ درآورد تا خرج ویلموتس کنید

در چنین شرایطی طبیعتا طلب مارک ویلموتس از محل مطالبات معوقه فدراسیون فوتبال ایران در فیفا پرداخت خواهد شد که دست به نقدترین آنها، پاداش صعود به مرحله نهایی جام‌جهانی است. گویا این پاداش در کنار کمک‌هزینه آماده‌سازی که به 32تیم تعلق می‌گیرد، چیزی حدود 12میلیون دلار است؛ رقمی قابل‌توجه که بیش از یک‌چهارم آنها باید به جیب ویلموتس مفت‌خور سرازیر شود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مربی بلژیکی با شکست برابر بحرین و عراق تمام تلاشش را کرد تا پای ایران به قطر نرسد، اما اسکوچیچ در شرایطی عجیب و غریب هدایت این تیم را پذیرفت و بار را به مقصد رساند.

شاید اگر امروز به جام‌جهانی نرسیده بودیم، پرداخت همین 3میلیون یورو به یک مصیبت بزرگ تبدیل می‌شد؛ طوری که آقای تاج با تمام اعتمادبه‌نفس‌اش نمی‌توانست به دوربین زل بزند و سیاست‌هایش را توجیه کند. با این حال، صعود به قطر 2022 و دستیابی به پاداش هنگفت فیفا، خیلی از معادلات را عوض کرد. طنز روزگار اینجاست که ویلموتس با عزت و احترام، با تشریفاتی که صد‌برابر بیشتر از حقش بود، آمد و گوش فوتبال ایران را برید، اما اسکوچیچ که دستمزدش به اندازه مالیات مربی بلژیکی هم نبود، بابت بردن ایران به جام‌جهانی همچنان بد و بیراه می‌شنود و تحقیر و تمسخر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج