۱۲۳۴۸۷۷
۳۳۹
۳۳۹
پ

خلیلی: یحیی باید از لیگ گذشته درس بگیرد

دوباره تب فوتبال در ایران بالا رفته و از این هفته رقابت‌های لیگ برتر کشور دوره‌ای تازه را آغاز کرد.

فرهیختگان: دوباره تب فوتبال در ایران بالا رفته و از این هفته رقابت‌های لیگ برتر کشور دوره‌ای تازه را آغاز کرد. حالا همه می‌خواهند بدانند آیا استقلال که دیگر فرهاد مجیدی را در اختیار ندارد و با یک مربی خارجی پا به رقابت‌های لیگ گذاشته از عنوان قهرمانی فصل قبلش دفاع خواهد کرد یا پرسپولیس نایب‌قهرمان این بار با یحیی گل‌محمدی و دستیاران خارجی و البته بازیکنان ستاره‌ای که تازه به خدمت گرفته می‌تواند بار دیگر تاج قهرمانی را بر سر بگذارد. شاید هم این‌بار شاهد درخشش تیم‌هایی مثل فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان باشیم که در نقل‌وانتقالات این فصل عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند.

ضمن اینکه نباید از تیم‌هایی مثل گل‌گهر و حتی تراکتور هم غافل شد که می‌توانند جزء مدعیان باشند. به بهانه آغاز دوباره لیگ سراغ محسن خلیلی، آقای‌گل گذشته لیگ برتر و مهاجم سابق پرسپولیس و عضو کنونی مدیریت تیم‌های پایه سرخپوشان پایتخت رفتیم و نظر او را در مورد شرایط این فصل لیگ و اوضاع‌واحوال پرسپولیس پیش از شروع بازی‌ها جویا شدیم و او نیز این‌چنین به سوالات «فرهیختگان» پاسخ داد.

بازی‌های لیگ این هفته آغاز شد و خیلی‌ها از خودشان می‌پرسند که این بار پرسپولیس در لیگ چطور ظاهر می‌شود. اوضاع‌واحوال پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

مهم‌ترین اتفاقی که این فصل برای پرسپولیس رخ داد، این بود که یحیی گل‌محمدی در راس کادر فنی باقی ماند. خیلی مهم بود که سرمربی که عملکرد خوبی در این تیم داشت، حفظ شود. درکنار این اتفاق شاهد جذب بازیکنان تاثیرگذاری برای این تیم بودیم و مشخص بود که پرسپولیس برای رفع نیازهای فنی‌اش به‌درستی به‌دنبال نفرات موردنظرش رفته است. پرسپولیس تا حدود زیادی ضعف‌های فصل قبلش را برطرف کرده و توانسته بازیکنان ملی‌پوش و باتجربه‌ای را دورهم جمع کند. حالا راحت‌تر می‌توان گفت که پرسپولیس وزن تیمی بالایی پیدا کرده و خودش را آماده بروز هر اتفاقی کرده است.

گفته می‌شود این تیم در خط حمله مشکلاتی دارد و جذب دیرهنگام مهاجم خارجی می‌تواند مشکلاتی را برای این تیم به‌وجود بیاورد.

یکی، دو ماهی بود که باشگاه به‌دنبال جذب مهاجم خوب بود و خوشبختانه موفق شدند مهاجمی را با استانداردهای لازم به خدمت بگیرند. البته تاخیری که در این جذب به‌وجود آمد بی‌دلیل نبود. با توجه به اطلاعاتی که دارم می‌دانم باشگاه در این مورد پیگیری‌های زیادی داشت  ولی به دلایل مختلف جذب مهاجم خوب خارجی صورت نمی‌گرفت.

واقعا مشکل چه بود؟

این مشکل هم بازمی‌گردد به کارشکنی عواملی مانند ایجنت‌ها و البته دلال‌هایی که در این کار حضور دارند. متاسفانه تا اسمی از مهاجم برده می‌شد کار به سرانجام نمی‌رسید. البته باید به تلاش باشگاه‌های دیگر هم اشاره کرد که سعی می‌کردند مانع حضور بازیکن در پرسپولیس شوند. متاسفانه این کار یک جورایی طلسم شده بود و باید خوشحال باشیم که این طلسم شکسته شده و پرسپولیس توانسته مهاجم مورد نیازش را به خدمت بگیرد. با شناختی که از اعضای باشگاه دارم مطمئنا این مشکل حل می‌شد اما زمان زیادی را هم به خودش اختصاص داد. امیدوارم پرسپولیس نتیجه این همه تلاش و دقت خود را بگیرد و این مهاجم که تجربه حضور در سطح اول فوتبال اروپا را نیز دارد درکنار سایر بازیکنان پرسپولیس عملکرد درخشانی داشته باشد.

در این فصل شانس قهرمانی کدام تیم را بیشتر از سایرین می‌دانید؟

با شرایطی که پرسپولیس این فصل دارد قطعا یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی است. البته تیم‌هایی مثل فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان، گل‌گهر سیرجان و البته استقلال هم همه تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا شرایط لازم برای رسیدن به قهرمانی را کسب کنند. قطعا این لیگ هیجان بیشتری خواهد داشت و البته پرسپولیس هم برای جبران فصل قبل به میدان خواهد رفت. این تیم از لیگ گذشته درس بسیار گرفته و می‌داند کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند در یک‌لحظه همه تلاش یک تیم را از بین ببرد. برای همین می‌گویم که پرسپولیس با شرایطی متفاوت از فصل قبل پا به میدان مسابقات خواهد گذاشت.

فاصله بین آقای‌گلی شما و سپس طارمی و علیپور زیاد بود و حالا هم این نفرات در پرسپولیس حضور ندارند. می‌توان امیدوار بود که عنوان آقای‌گلی بعد از سال‌ها دوباره به پرسپولیس برسد؟

بستگی به عملکرد مهاجمان دارد. البته متاسفانه شاهد یک فقر گلزنی در بین مهاجمان هستیم. می‌بینید که بهترین گلزن‌ها با 12، 13 گل به این عنوان می‌رسند و البته بیشتر گل‌ها را هم از روی نقطه پنالتی به‌ثمر می‌رسانند. حل این مشکل هم به نظر من در اختیار تیم‌های پایه است. اگر تیم‌های پایه روی این مسائل تمرکز کنند و باعث رشد مهاجمان گلزن شوند، درنهایت این نفرات قادر خواهند بود شرایط گلزنی را دستخوش تغییر کنند و چهره‌ای تازه به نقش مهاجم بدهند.

البته دلیل دیگر وجود این مشکل هم به سیستم بازی‌های تیم‌ها بازمی‌گردد. می‌بینیم که بسیاری از تیم‌ها و مربیان به نتیجه‌گرایی روی می‌آورند و بازی‌ها کم گل و فشرده و بسته انجام می‌شوند. آن سبک هجومی که در گذشته با فوتبال باشگاه‌های ایرانی همراه بوده دیگر وجود ندارد و مربیان برای حفظ شرایط شغلی یا موفقیت‌های خود به چنین سیستمی متوسل می‌شوند. اگر چنین شرایطی وجود نداشته باشد و تیم‌ها برای ارائه بازی‌های جذاب و هجومی آماده شوند قطعا عنوان آقای‌گلی و رقابت در آن هم جذاب و دیدنی خواهد شد.

صحبت از نقش تیم‌های پایه شد. امسال شاهد حضور چند بازیکن تیم‌های پایه در جمع بزرگسالان پرسپولیس هستیم. عملکرد این نفرات را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من پارسال با یحیی گل‌محمدی جلسه‌ای داشتم و با هم خیلی صحبت کردیم. او از ما خواست شرایط حضور بازیکنان مستعد را در تیم‌های پایه فراهم کنیم. البته این کار یک پروسه چندساله را می‌طلبد و یک‌ساله نمی‌توان به نتیجه دلخواه رسید. باید بازیکن از سن کم بیاید و در مجموعه رشد کند و سپس در اختیار تیم بزرگسالان قرار بگیرد. با وجود این ما پارسال چند بازیکن خوب را در اختیار گرفتیم و آنها را به تمرین بزرگسالان فرستادیم. یکی، دو بازیکن مورد تایید سرمربی تیم قرار گرفتند و در تیم بزرگسالان حضور دارند. البته آنها برای به‌دست آوردن شرایط خوب باید تلاش بیشتری کنند. فاصله سنی بازیکنان امید نسبت به بزرگسالان زیاد است و آنها باید بیشتر تلاش کنند تا بتوانند فضای کار بیشتری را در تیم بزرگسالان به‌دست بیاورند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج