۱۲۳۶۳۰۰
۳۶۳
۳۶۳
پ

شاه‌محمدی: استقلال کهکشانی است، نه پرسپولیس!

مهاجم سابق تیم ملی و پرسپولیس معتقد است برنامه فوتبال برتر و لیست هزینه های دو تیم سرخابی پایتخت مشخص کرد کدام تیم گران ترین است.

خبرورزشی: جمشید شاه محمدی ضمن برشمردن تفاوت قیمت قراردادهای دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: بر اساس آمار منتشر شده باشگاه استقلال مبلغ ۳۴۳ میلیارد تومان هزینه قراردادهای خودش در فصل جدید کرده است. این درحالی است که باشگاه پرسپولیس با احتساب یورگن لوکادیا چیزی حدود ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه کرده و این گواه همه چیز است. همه ایران هم متوجه شدند گران ترین تیم باشگاهی کشور کدام تیم است.

وی ادامه داد: در این سال های اخیر که پرسپولیس قهرمان می شد مدام برخی هواداران و حتی پیشکسوتان استقلال مدام می گفتند پرسپولیس تیم حکومتی است یا اینکه وزارت ورزش و نهادهای دولتی بیشتر به این تیم می رسند! حرفی که از پایه و اساس اشتباه بوده و حتی در سال های گذشته هم خبر دارم تیم رقیب بیشتر از پرسپولیس هزینه کرده بود اما دانش فنی برانکو، یحیی گل محمدی و تلاش بازیکنان این تیم عامل قهرمانی بود.

مهاجم سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: من بحثی در مورد قهرمانی سال گذشته استقلال هم ندارم. تیمی که ۳۰ هفته نبازد حتما شایسته قهرمانی است و حرفی باقی نمی گذارد اما کاش کمی انصاف داشته باشیم. در سال های گذشته و حتی همین یک سال اخیر بارها دیدیم دوستان حرف های خنده دار در خصوص پرسپولیس می زدند. حالا چرا در مورد تفاوت رقم قراردادهای پرسپولیس و استقلال نمی زنند؟ چرا نمی گویند تیم محبوب آنها بیشتر هزینه کرده است؟ این حرف ها قشنگ نیست و بهتر است یک بار برای همیشه به پایان برسد.

شاه محمدی خاطرنشان کرد: من جمشید شاه محمدی قاطعانه می گویم که نه پرسپولیس حکومتی است و نه استقلال و هر دو تیم متعلق به مردم است اما یکسری صحبت های بیهوده و غیر منطقی فضای فوتبال ما را در دوران قهرمانی پرسپولیس ملتهب کرده بود. امیدوارم حالا که همه چیز با عدد و رقم منتشر شده است برخی دوستان به خود آمده واعتراف کنند در مورد پرسپولیس اشتباه کرده اند.

وی همچنین ضمن اشاره به صحبت های رضا درویش در برنامه فوتبال برتر یادآور شد: من شاید به خاطر برخی رفتارها و انتخاب های رضا درویش نسبت به مدیرعامل پرسپولیس نقدهایی داشته باشم اما انصافا حرف هایش در خصوص دلالان به دلم نشست. مدیرعامل پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی شهامت به خرج داد و شاید برای معدود دفعات از نقش دلالان در فوتبال ایران و تیم های بزرگی مثل پرسپولیس حرف زد. اینکه این افراد سودجود بدون زحمت یا عرق ریختن در فوتبال به پول و منافع مالی می رسند و تازه به این هم بسنده نکرده و دنبال استفاده از هر راهی برای رسیدن به پول هستند در نوع خود جالب است. امیدوارم هم خود رضا درویش، هم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و از آن بالاتر نهادهای قضایی دنبال حرف های مدیرعامل پرسپولیس را گرفته و هر چه زودتر پاکسازی در فوتبال را آغاز کنند.

مهاجم پیشین تیم ملی درادامه تأکید کرد: متأسفانه سال هاست دلالان شیره فوتبال ایران را مکیده و نفوذ زیادی در باشگاه های ما پیدا کرده اند اما اراده ای برای برخورد با آنها دیده نمی شود. ما این روزها می بینیم مهاجمان معمولی که حتی در لیگ به اندازه انگشتان یک دست هم گل نزده اند قراردادهای ۱۲ یا ۱۴ میلیارد تومانی می بندند. این یعنی چی؟ آیا دلالان به تنهایی و بدون کمک برخی مدیران یا حتی مربیان می توانند قیمت یک فوتبالیست متوسط را تا این حد بالا ببرند؟ معلوم است که نمی توانند. حرف های رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درد دل بسیاری از اهالی دلسوز فوتبال ایران است که البته به جایی هم نرسیده است. الان خیلی ها به به و چه چه کرده و صحبت های درویش را دوباره تکرار می کنند اما چند روز بعد همه چیز فراموش می شود. با فرا رسیدن نقل و انتقالات زمستانی دوباره دلالان وارد عمل شده و جیب خود را پرپول خواهند کرد.

شاه محمدی در خصوص نقش فضای مجازی در جولان دادن دلالان نیز گفت: من کاملا با مدیرعامل پرسپولیس موافقم. دلالان با کمک فضای مجازی در دو، سه سال اخیر قدرت بیشتری گرفته اند. برخی ادمین ها دستشان با دلالان و ایجنت ها در یک کاسه است و از این اهرم برای تحت فشار گذاشتن مدیران باشگاه ها یا مربیان و حتی بازیکنان استفاده می کنند. به نظر من اگر قرار بر پاکسازی یا اقدامات مفید برای ریشه کن کردن فساد در فوتبال است باید در کنار دلالان، با برخی ادمین های سودجوی فضای مجازی نیز برخورد لازم صورت پذیرد. من شنیده ام یک فردی در استان کرمان همزمان دو کانال هواداری پرسپولیس و استقلال را اداره می کند. در کانال پرسپولیس به استقلالی ها توهین می کند و در کانال استقلال بالعکس! این افراد هم با استفاده از احساسات پاک نوجوانان و جوانان احساسی طرفدار قرمز و آبی کاسبی می کنند و یکی از معضلات اصلی فوتبال ایران در حال حاضر همین افراد محسوب می شود. به هر حال امیدوارم روزی فرا برسد که همه چیز سر جای خودش باشد و فوتبال ایران بتواند ضمن خلاص شدن از شر این افراد نفسی بکشد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج