جاباما
۱۲۳۶۹۶۲
۴۵۳
۴۵۳
پ

آخرین تاکتیک‌ تاج برای رسیدن به صندلی ریاست!

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: درباره ظاهر و پنهان قرارداد ویلموتس صحبت کردم زیرا این موضوع حق مردم است که همه چیز را بدانند.

فارس: نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: درباره ظاهر و پنهان قرارداد ویلموتس صحبت کردم زیرا این موضوع حق مردم است که همه چیز را بدانند.

مهدی تاج درباره قرارداد مارک ویلموتس و صدور رای دادگاه حمکیت ورزش که خسارت زیادی روی دست فوتبال کشورمان گذاشت، اظهار داشت:درباره ظاهر و پنهان قرارداد ویلموتس صحبت کردم زیرا این موضوع حق مردم است که همه چیز را بدانند.الان هم ظاهر، باطن، پیروزی و شکستش را مجدد می‌گویم. صحبت شده ویلموس مربی تراز اولی نبوده است سندی دارم مربی نوزدهم جهان در سرمربی تیمملی بلژیک بود و مربی ناشناخته‌ای نبود.

وی افزود: مبلغ قراردادش در سال ۲۰۱۴ با فدراسیون بلژیک یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو بود. او را در سال ۲۰۱۹ با دو میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به کشورمان آوردیم. مربی آوردن به ایران مقداری سخت است. قراردادش با ساحل عاج هم ۹۰۰ هزار یورو بود. کارلوس کی‌روش قراردادش با ما یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو بود نتیجه خوبی گرفت و با کلمبیا سه میلیون دلار قرارداد بست. در آنجا هم نتیجه نگرفت و او را بیرون کردند. سپس از فدراسیون مصر یک میلیون دلار گرفت. همین علیرضا جهانبخش قراردادش ۲۰ میلیون دلار بود و مهدی طارمی اکنون نزدیک به هزار میلیارد تومان می‌تواند بگیرد. 

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه این مبلغ برای کی‌روش قابل توجیه است اما وقتی ویلموتس در ساحل عاج آن نتیجه را گرفت نباید با آن اینچنین قراردادی می‌بست، توضیح داد: ویلموتس مربی نوزدهم دنیا بود، کی‌روش هم در کلمبیا و مصر نتیجه نگرفت اما اکنون خیلی‌ها دنبالش هستند. موضوع بعدی در مورد قرارداد ویلموتس است، این قرارداد درست و بسیار خوب است. هیچ حقوقدانی تاکنون نیامده به ما بگوید این قرارداد ایراد دارد. الان هم از هر کسی که می‌تواند و اطلاعات کافی دارد دعوت می‌کنم آن را ببیند.

تاج خاطرنشان کرد: این پرونده در دو جا مطرح است. اگر یک حقوقدان به آن ایراد بگیرد آماده هستیم. دادگستری هم آمده و مطرح کرده که در این قرارداد اهمال شده است. من در مورد آن نیز صحبت خواهم کرد. خود ما درخواست رسیدگی کردیم و جواب هم می‌دهیم اما بحث در رسانه‌ها و به مردم متصل کردند خیلی درست نیست. اگر چیزی وجود دارد به خود ما بگویند تا جواب بدهیم. 

وی در خصوص اینکه منظورش از کلمه متصل به مردم چیست، توضیح داد: سه سال است صداوسیما در مورد قرارداد ویلموتس صحبت می‌کند دست کم یک نماینده مجلس را سراغ دارم که نزدیک به ۱۶۰ بار در مورد این قرارداد در تلویزیون و رادیو حرف زده ا ست. تقریباً هر سه روز یکبار، اگر ایرادی وجود دارد به خود ما بگویید غیر از این که اشتباه است. اکنون هم صداوسیما کار بسیار خوبی کرد و با دعوت از من خواست در مورد این قرارداد صحبت کنم.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه اگر یک تیم باشگاهی باشد می‌توان گفت آن را به مردم متصل نکرد اما بحث فدراسیون فوتبال متفاوت است، اظهار داشت:‌ جنس قرارداد ویلموتس با قرارداد استراماچونی، کالدرون و پادوانی که احتمال دارد به زودی صادر شود و ممکن است ۹ میلیون دلار باشد یکسان است اما هیچکدام از این قراردادها بولد نمی‌شود. استراماچونی سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو بابت فسخ یکطرفه قرارداد دریافت می‌کند. 

تاج اضافه کرد: ربیعی که سخنگوی دولت بود اعلام کرد امکان انتقال پول به ویلموتس وجود نداشت و امیدوارم حکم اولیه شکسته شود به این دلیل امکان انتقال پول نبود که در برخلاف دوره کی‌روش که همه پولش را از طریق فیفا می‌دادیم در زمانی که ترامپ سر کار آمد موانع تحریم را جدی‌تر کرد. 

وی در خصوص اینکه ترامپ به صورت دقیق چه زمانی تحریم‌ها را جدی‌تر کرد، گفت: وقتی ما ویلموتس را آوردیم ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود.

رئیس اسبق فدراسیون در خصوص اظهارنظر مجری برنامه مبنی براینکه این حرفش درست نیست و ترامپ قبل از عقد قرارداد فدراسیون با ویلموتس که در سال ۹۹ به امضا رسید در اردیبهشت ۹۷ از برجام خارج شد خاطرنشان کرد: من می‌گویم در دوره او تحریم‌ها تشدید شد. این را هم فیفا می‌گوید فیفا و AFC چند نامه به من زده و گفتند ما نمی‌توانیم پول ویلموتس را مانند کی‌روش پرداخت کنیم هیچ بانکی حاضر نیست این موضوع را بپذیرد. شریعتمداری که در آن زمان وزیر بود یک نامه زد و گفت با وجود اینکه فدراسیون فوتبال بیش از ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلبکار است نمی‌تواند این پول را به ویلموتس بدهد.

تاج در خصوص اینکه بین خروج ترامپ از برجام و عقد قرارداد فدراسیون فوتبال با ویلموتس یک سال و یک ماه زمان بود، پاسخ داد: من می‌گویم در دوره ترامپ ویلموتس را به ایران آوردیم. 

وی در مورد اینکه به هر حال کشور ما با مسئله تحریم دست به گریبان بود، عنوان کرد: خود من در دوره تحریم کی‌روش را به ایران آوردم. هشت سال با ما بود که در آن مدت چهار سال نایب رئیس و چهار سال رئیس فدراسیون بودم اما تمام پول او را از طریق فیفا پرداخت می‌کردیم می‌خواهید این موضوع را دوباره و سه باره بگویم! نامه‌از از خزانه‌دار فدراسیون دارم در آن نوشته شده تمام پول کی‌روش و مربیان دیگر از فیفا می‌دادیم اما فدراسیون جهانی در زمان ویلموتس نتوانست این کار را انجام بدهد.

نایب رئیس AFC در خصوص اینکه چه کسی پولی را که ویلموتس پرداخت، گفت: شاهد من شریعتمداری وزیر کار است که به وی نامه زدیم فدراسیون ۱۰ میلیون دلار از فیفا طلبکار است به جای این پول استقراض بدهید تا بتوانیم پول ویلموتس را پرداخت کنیم. شورای عالی تحریم چنین کاری انجام می‌دهد مثلاً ما به عراق برق فروختیم اما به این دلیل که نمی‌توانستند به ما پول بدهند شورای تحریم به افرادی که برق فروختند پول می‌دهد تا پس از رفع تحریم‌ها این پول را از عراق بگیرد. 

تاج اضافه کرد: این نامه در شورای عالی امنیت ملی و تقریباً توسط وزرای دولت قبلی امضا شد. در بند اول نامه آمده طبق مصوبه وزرا پول را به فدراسیون فوتبال از طریق وزرات کار، رفاه و تأمین اجتماعی قرض بدهید. این وزارتخانه نیز از شرکت شستا پول گرفت. شستا ۲ میلیون یوور به ما داد و تمام این مبلغ را هم بازپس گرفت. بخشی را در دوره ریاست من و بخشی را هم در دوره بهاروند گرفت. منتهی اکنون شستا مطالبه زیادتری دارد.

وی افزود: شستا ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس را ضبط کرده که این کار غیر قانونی است و با توجه به اینکه پولش را گرفته باید این ساختمان‌ها را پس بدهد. ما ۱۰ میلیون یورو در فیفا داشتیم و  تقریباً یک میلیون و ۴۰۰ هزار یوروی آن متعلق به باشگاه‌ها است و ما نمی‌توانیم به آن دست بزنیم. بخش دیگر مربوط به پاداش‌هایی است که به ما می‌دهند و می‌توانیم آن را هزینه کنیم. کمپ تیم ملی که اکنون افتخار کشور شده است را من با زحمت کی‌روش ساختم. تمام هزینه مربیان را از طریق همین پول می‌دادیم.

تاج درباره اینکه آیا این هزینه‌کردها را می‌توان با پول فدراسیون در فیفا محاسبه کرد، گفت: ما پول کی‌روش و کادر فنی‌اش را از همین پول فیفا پرداخت می‌کردیم و یک ریالش را از منابع داخلی ندادیم در دواقع نداشتیم که بدهیم. در مورد ویلموتس هم می‌خواستیم همین کار را انجام بدهیم که نتوانستیم. این پول‌هایی که به عنوان سرمایه ما در فیفا بود باید هزینه ساخت امکان و هزینه‌های جاری و توسعه فوتبال هزینه شود. اکنون هم فقط نمی‌توانیم حقوق و دستمزد مربیان را به آنها بدهیم.

وی تصریح کرد: خزانه‌داری که زیر نظرمان کار نمی‌کند بلکه زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی است به من نامه زده مربیانی که پول آنها را پرداخت کردیم مثل کی‌روش، دنگاسکار، اوسیانو کروز و ... که ۱۲ نفر خارجی هستند از طریق فیفا پرداخت می‌کردیم اما به دلیل تحریم نتوانستیم پول ویلموتس را بدهیم.

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه بر فرض محال ویلموتس که مربی خوبی بود اگر همین الان سرمربی تیم ملی بود و باید با او در جام جهانی شرکت می‌کردیم آیا ارزش داشت با این رقم سرمربی‌مان شود، عنوان کرد: کی‌روش را ما آوردیم اما هیچکس نگفت او ۲۲ میلیون دلار برای فوتبال کشورمان درآمدزایی کرد. دو بار تیم ملی را به جام جهانی برد و بهترین نتیجه تاریخ حضور تیم ملی در جام جهانی را در دوره ریاست من به سرمربیگری وی کسب کردیم. درآمدی که کسب شد بیشتر از پولی بودکه به او پرداخت کردیم. هیچکس نیامد بگوید کی‌روش در دوره همین هیأت رئیسه چنین نتایجی گرفت. 

تاج در خصوص اینکه دستاوردهایی که کی‌روش کسب کرد ممکن بود محقق نشود همانگونه که در دوره ویلموتس این اتفاق نیفتاد، گفت:( تاج در این لحظه خطاب به مجری برنامه گفت اگر در گوشی شما چیزی می‌گویند بگویید اندکی صبر کنند تا حرفم را بزنم)‌ درآمد کی‌روش برای ما ۲۲ میلیون دلار بود اما ویلموتس این درآمدزایی را نداشت. اگر در بازی با عراق دقیقه ۹۴ گل نمی‌خوردیم او همین الان سرمربی ما بود. فوتبال همین است. کی‌روش یک مربی بسیار زبردست و عالی است اما در کلمبیا نتیجه نگرفت و اخراج شد.

وی اضافه کرد: اخراج شدن یک مربی در فوتبال مرسوم است.همه جای دنیا وقتی یک مربی نتیجه نگیرد او را اخراج می‌کنند و یک مربی دیگری می‌آورند فوتبال ما هم از این قاعده مستثنی نیست. در شرح رأی صادر شده دادگاه حکمیت ورزش در خصوص پرونده ویلموتس آمده من فکر می‌کنم برای اولین بار است که دیوان حکمیت در چنین سطحی رأی را برای ما شکست که اگر نمی‌شکست به قول شما باید ۱۰ میلیون دلار می‌دادیم اکنون این مبلغ تبدیل به ۳ میلیون یورو شده است به همین دلیل احساس می‌کنیم نتیجه خوبی در دادگاه CAS گرفتیم.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال ادامه داد: ویلموتس باید به ما جریمه دادرسی بدهد زیرا ما شکایت کردیم اگر می‌باختیم باید سه سال جریمه دیرکرد ۵ درصد به ویلموتس می‌دادیم. ۲ میلیون یورو دستمزد ویلموتس را پرداخت کردیم اکنون نیز باید ۳ میلیون یورو بدهیم.  یک سال از دستمزدش را دریافت می‌کند به این دلیل که پرونده در حال دادرسی بود گرانز حکمی که دادگاه عالی ورزش صادر کرده بسیار عالی است و می‌گوید فدراسیون فوتبال هیچ خطایی نکرده و حسن نیت هم داشته است. اما به لحاظ تشدید تحریم‌های ایالات متحده آمریکا نتوانست پول ویلموتس را بدهد. 

تاج در خصوص اینکه آیا زودتر نمی‌شد از همین محلی که پول ویلموتس را پرداخت کرد این کار را انجام داد تا او شکایت نکند، اظهار داشت: همه حرف ما همین است وقتی من دیدم فیفا پولم را نمی‌دهد تنها جایی که می‌توانستم مراجعه کنم وزارت ورزش و جوانان بود. ۱۷ نامه در آن زمان به وزیر ورزش زدم و گفتم اگر پول را ندهید ویلموتس قراردادش را یکطرفه فسخ می‌کند او نیز ۹ نامه به جهانگیری و سایرین زد. در مورد یکی از آنها وقتی جواب گرفتیم که فسخ یکطرفه ویلموتس انجام شده بود.

وی در خصوص اینکه آیا قبول ندارد مارک ویلموتس مربی گرانی برای ایران بوده است، گفت:‌ آن زمانی که با او قرارداد بستیم فکر کردیم بهترین است.  هیأت رئیسه نیز این قرارداد را تصویب کرد کی‌روش را هم با همین مبالغ آوردیم. هیأت رئیسه اختیار دارد و کمیته فنی نیز آن را تأیید کرد. آن زمان در شرایطی بودیم که کسی به دلیل تحریم به ایران نمی‌آمد و مشکلاتی داشتیم حالا اگر گران بوده درست، اما موضوع مهم این است اکنون نیز ممکن است سرمربی بیاوریم که بگویند گران است.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه کی‌روش در آخرین سال قرارداد خود چه مبلغی گرفت، توضیح داد: با آپشن‌هایش ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار از ما گرفت البته کارنامه‌اش هم عالی بود. شما می‌دانید و صداوسیما هم بهتر از من می‌داند چرا کی‌روش از ایران رفت. فشار عمومی روی من که رئیس فدراسیون بودم آمد و خودش هم به این جمع‌بندی رسید که دیگر نماند.

تاج در مورد اینکه کم لطفی است که اگر بگوید صداوسیما در رفتن کی‌روش نقش داشت، عنوان کرد: نمی‌گویم صداوسیما تنها بود بلکه افراد دیگر نیز بودند.کی‌روش مخالفانی داشت همانگونه که همه در فوتبال موافق و مخالف دارند. 

وی درباره اینکه گفته می‌شود یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون اعلام کرده اگر من رئیس شوم کی‌روش را به ایران بازمی‌گردانم و آیا این نامزد خودش است، پاسخ داد: کی‌روش را تأیید می‌کنم و او را قبول دارم. با او نتایج خوبی گرفتم و بهترین فدراسیون بعد از انقلاب دوره ما سرمربیگری او بود. در آن زمان پنج تیم ملی ما به جام جهانی رفت و بهترین کمپ و بهترین نتیجه تاریخ در جام جهانی ۲۰۱۸ را گرفتیم.

تاج در گفت‌وگو با شبکه خبر افزود: فوتبال ساحلی ما در آن زمان دوم و سوم دنیا بود و اکنون در رده هفدهم یا هجدهم است. یک عده می‌گویند چرا بار دیگر آمدید، آمده‌ایم تا همین‌ها را درست کنیم. پرسپولیس و استقلال در سال گذشته از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند. من فکر می‌کنم کی‌روش مربی موفقی است و فقط می‌توانم اکنون همین را بگویم. اگر رئیس فدراسیون شوم به صورت جدی با تیم خود روی این موضوع فکر خواهیم کرد.

وی در خصوص اینکه اگر فشارهای بیرونی مثل فشار وزارت ورزش مانع از بازگشت کی‌روش شود چه اتفاقی خواهد افتاد، عنوان کرد: فدراسیون فوتبال از اساس مستقل است. آمده‌ام از استقلال فدراسیون دفاع کنم و خیلی هم پای این کار هستم. در دوره ما هیچکس نمی‌توانست در فدراسیون دخالت کند. البته سلطانی‌فر در بحث قرارداد ویلموتس ورود کرد اما موضوع مهم این است که اگر این مسائل در راستای سیاست فدراسیون باشد قبول خواهم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج