جاباما
۱۲۳۷۰۲۹
۶۰۷
۶۰۷
پ

هشدار جدی به قرمزها در آستانه بازی بزرگ

منچستریونایتد و لیورپول در حالی به مصاف هم خواهند رفت که یک وجه مشترک دارند؛ هردو هنوز در فصل جدید لیگ برتر انگلیس پیروز نشده‌اند!

خبرورزشی: امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه اولدترافورد نبردی فوق‌العاده حساس از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس برگزار خواهد شد. منچستریونایتد و لیورپول در حالی به مصاف هم خواهند رفت که هیچ‌کدام هنوز در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ طعم برد را نچشیده‌اند.

هشدار جدی به قرمزها در آستانه بازی بزرگ

منچستریونایتد؛ گیر کرده در باتلاق

به نظر می‌رسد «بحران» واژه کمی برای شرایط فعلی منچستریونایتد باشد. تیمی که اریک تن‌هاخ تا الان ساخته حتی از تیم‌های قبلی هم بدتر است. تیمی کاملاً ناهماهنگ و پر از حاشیه که اشتباهات پی‌درپی بازیکنانش باعث می‌شود در یک نیمه از برنتفورد ۴ گل بخورند. منچستریونایتد با شرایط فعلی اصلاً مدعی حضور در مسابقات اروپایی هم نیست و یک تیم میانه‌جدولی خواهد بود. شاید در روزهای آتی با اضافه شدن بازیکنان جدید وضعیت‌شان بهتر شود، ولی تیمی که در باتلاق گیر کرده به‌سختی می‌تواند از آن بیرون بیاید. در آستانه بازی با لیورپول، وضعیت به شکلی شده که هواداران شیاطین‌سرخ به نباختن هم راضی هستند، چرا که فصل قبل ۹ گل از رقیب و دشمن قدیمی دریافت کرده‌اند. اگر دخئا و مدافعان یونایتد همه‌چیز را به باد ندهند، شاید کمی امید داشته باشند.

لیورپول؛ سورپرایز برعکس

با توجه به انتظاراتی که از لیورپول و یورگن کلوپ می‌رود، ۲ تساوی در ۲ هفته ابتدایی فصل کم از ۲ شکست ندارد. لیورپول به سدهای دفاعی سختی خورده و هنوز هم کلوپ برای این مدل رقبا راهکاری ندارد. بد ماجرا این است که لیورپول در بازی‌های بزرگ و مقابل رقبای بزرگ‌تر و قدرتمندتر، تیم بهتری نشان می‌دهد و امتیازها را در همین بازی‌های کوچک مثل نبرد با فولام و کریستال‌پالاس از دست می‌دهد. لیگ برتر مثل ماراتنی است که اگر در طول مسیر انرژی‌ات را حفظ نکنی، نمی‌توانی در بهترین جایگاه ممکن کارت را به پایان برسانی. لیورپول قرار بود این فصل بالاتر از سیتی مدعی اول قهرمانی باشد، اما فعلاً از جهت برعکس همه را سورپرایز کرده‌اند. منچستریونایتد سالیان اخبر رقیب خوش‌یمنی برای‌شان بوده. شاید همه‌چیز از همین هفته شروع شود.

آخرین جدال

نوزدهم آوریل ۲۰۲۲ در آخرین بازی رسمی دو تیم، لیورپول ۴-۰ در آنفیلد از سد منچستریونایتد گذشت. دیاس، صلاح (۲ مرتبه) و مانه گل‌های لیورپول را زدند.

آمار بازی

۲۰۹) در ۲۰۹ نبرد بین منچستریونایتد و لیورپول، شیاطین‌سرخ ۸۱ برد داشته‌اند و قرمزهای مرسی‌ساید ۷۰ بازی را برده‌اند، در حالی که ۵۸ بازی بین دو تیم مساوی شده.

۶۰) در ۶۰ بازی لیگ برتری، منچستریونایتد ۲۸ مرتبه پیروز شده و لیورپول ۱۸ بازی را برده. ۱۴ دربی شمال‌غرب هم با تساوی خاتمه یافته است.

۸) لیورپول علاوه بر این که ۳ بازی آخرش را از منچستریونایتد در لیگ برتر برده، در ۸ بازی متوالی هم بازنده نبوده. در این ۸ بازی ۵ برد داشته و ۳ بازی مساوی شده.

۱۳) لیورپول در ۳ بازی آخر لیگ برتری مقابل منچستریونایتد آمار شگفت‌انگیز ۱۳ گل زده را داشته. قرمزهای مرسی‌ساید به دشمن قدیمی در فصل گذشته ۹ گل زدند و گلی هم دریافت نکردند.

۳۰) ۳۰ سال از آخرین فصلی که منچستریونایتد در ۲ بازی اول لیگ برتری شکست خورد، می‌گذرد. شیاطین‌سرخ فصل ۱۹۹۳-۱۹۹۲ به شفیلدیونایتد و اورتون باختند، اما در پایان فصل قهرمان شدند.

۱۰) از آخرین مرتبه‌ای که لیورپول در ۲ بازی ابتدایی فصل لیگ برتر پیروز نشد، ۱۰ سال می‌گذرد. فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ با هدایت برندان راجرز در ۵ بازی ابتدایی فصل برنده نشدند و در نهایت هم در رده هفتم ایستادند. برای یورگن کلوپ هم پیش نیامده بود که تیمش ۲ بازی اول فصل را نبرد.

۱۶) یورگن کلوپ ۱۶ مرتبه مقابل منچستریونایتد قرار گرفته که ۶ مرتبه برنده شده، ۷ مرتبه به تساوی رسیده و ۳ بازی را هم باخته.

۲۱) با وجود این که لیورپول فصل را خوب شروع نکرده، ولی ۲۱ بازی آخرش در لیگ برتر را نباخته است. آخرین شکست تیم کلوپ به دسامبر ۲۰۲۱ مقابل لسترسیتی برمی‌گردد. یعنی لیورپول در سال ۲۰۲۲ در لیگ برتر باختی نداشته.

۲۰) لیورپول این شانس را دارد که بعد از ۲۰ سال در ۴ بازی متوالی مقابل منچستریونایتد برنده شود. مرتبه قبلی ژانویه ۲۰۰۲ برای چهارمین مرتبه متوالی شیاطین‌سرخ را بردند.

مصدومان و محرومان

ویکتور لیندلوف و فاکوندو پلیستری دو مصدوم منچستریونایتد هستند. آنتونی مارسیال هم احتمالاً به این دیدار حساس نخواهد رسید. در سمت مقابل لیورپول لیست بلندبالایی از محرومان و مصدومان را دارد. داروین نونیس که به‌دلیل اخراج در دیدار مقابل کریستال‌پالاس این بازی حساس را از دست داد. جوئل ماتیپ، ابراهیما کوناته، دیوگو ژوتا، تیاگو آلکانتارا، الکس اوکسلید چمبرلین، کرتیس جونز و کالوین رمزی هم به‌دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده‌اند. نبی کیتا، کیوین کِلِهِر و روبرتو فیرمینو هم شاید به این دیدار نرسند.

ترکیب احتمالی دو تیم

منچستریونایتد: دخئا، دالو، واران، مارتینس، مالاسیا، فرناندش، فرد، اریکسن، سانچو، رشفورد و رونالدو

لیورپول: آلیسون، آرنولد، گومز، فان‌دایک، رابرتسون، الیوت، فابینیو، هندرسون، صلاح، دیاس و فیرمینو

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج